Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

Tror att detta fildelande av W10 bidrar till växthusdefekten, kablarnas värmeutsläpp skadar mer än våra bilar... Det är som en gigantisk elektrisk värmefilt som nu orsakar att nordpolen kommer att smälta.

Själv är jag helt oskyldig då jag kör XP&W7, så det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • audirs2

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Då är nog porrsurfningen värre, detta avtar ju med tiden. Sen blir inte fiberkablar så varma heller. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova lite länkar från nedre delen på denna sida https://techjourney.net/download-official-windows-10-iso-via-usb-dvd-media-creation-tool-without-product-key/

Toastolen kan jag inte hjälpa till med dock, vet bara hur man använder såna ;)

Samma sak där, sidan kan inte visas. Jag får väl vänta tills det blir min tur helt enkelt.

 

Edit. Jag kommer inte in på någon Microsoft sida, inte ens deras officiella!   WTF, har jag blivit bannad?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Samma sak där, sidan kan inte visas. Jag får väl vänta tills det blir min tur helt enkelt.

Löser det sig inte så har jag gjort ISO-filer för både home och pro x64 men PMar jag dom så lär P3 bryta ihop så jag hoppar över det. Krisar det så får jag väl sätta upp en FTP och så får du väl tanka dom från mig. Hur fan man nu får igång en FTP-server på WinX

Sist jag gjorde nåt sånt var i NT4.

Borde dyka upp på nätet åxå, det är nog smartare att tanka från nåt ställe i närheten. Vet dock inte om nån fildelningssite i Thailand.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Löser det sig inte så har jag gjort ISO-filer för både home och pro x64 men PMar jag dom så lär P3 bryta ihop så jag hoppar över det. Krisar det så får jag väl sätta upp en FTP och så får du väl tanka dom från mig. Hur fan man nu får igång en FTP-server på WinX

Sist jag gjorde nåt sånt var i NT4.

Borde dyka upp på nätet åxå, det är nog smartare att tanka från nåt ställe i närheten. Vet dock inte om nån fildelningssite i Thailand.

Såg du att jag inte får fram någon Microsoft sida överhuvudtaget. Ska koppla in den andra hårddisken och pröva med 8.1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgraderade idag till W10 från W8.1 med påföljden att jag tappade ljudet . Återställde till W8.1 och ljudet kom tillbaka .

Någon som har en bra förklaring till detta ?

 

Mvh Hobbe 

Samma sak hände för mig.

Installerade om drivrutinerna och ljudet kom åter bara för att försvinna igen vid omstart.:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak där, sidan kan inte visas. Jag får väl vänta tills det blir min tur helt enkelt.

 

Edit. Jag kommer inte in på någon Microsoft sida, inte ens deras officiella!   WTF, har jag blivit bannad?

Ja, du måste va med i grupper för öhhhh,,,,,,,nått! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är nog porrsurfningen värre, detta avtar ju med tiden. Sen blir inte fiberkablar så varma heller. ;)

Här körs bara med kopparkabel, så slipper jag skotta garageuppfarten på vintern, :) Allvarligt så är det på G med fiber men det blir så vansinnigt dyrt och skall man på sikt flytta till Thai så fungerar koppar till att betala räkningar och läsa nyheter och glo på serier mm.

Man skall inte göra en massa saker om man inte har en anledning.

 

Nån som har nån åsikt hur W10 fungerar och om det verkar vara något att ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör det på alla mina datorer nu och inte minsta problem vid uppdateringarna på någon av dom

Rullar på hur bra som helst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte kollat, jag fick den så fort den släpptes. Men jag har ju ett MSDN konto åxå så jag har kunnat ladda utvecklarversionen ett bra tag. Gjorde det inte då jag inte vill beta testa mer åt pyttemjuk.

Men när jag såg att flera (2) på MPR gjort det och jag har flera burkar så tänkte jag, vafan... Verkar funka bra. LINE funkar faktiskt bättre nu, micken på headsetten funkar som den skall igen. Måste bara gräva igenom alla andra program åxå. Men det är nån djävel som stör mig på LINE hela tiden. Kallar mig tirak osv. Kärt problem dock.

LINE finns väl inte på win 10? Eller är det mobilOS du pratar om?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

LINE finns väl inte på win 10? Eller är det mobilOS du pratar om?

Line finns som app i Win 8.1 och Win 10 för datorer

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

WinX funkar bra då jag fått till det lite så det ser ut som W7. Kontrollbananen är ju som vanligt ett mysterium, dom flyttar om saker på varje modell.

Men ljudet har jag haft problem med på W7 och ny fick jag nya problem. Nu blir inte burken tyst bara för att jag kopplar in headestten. Nåja, det funkar bättre än i W7 där micken inte funkade med LINE.

LINE finns väl inte på win 10? Eller är det mobilOS du pratar om?

Jag kör LINE på W7 och WinX

55bb655c76dbc_line_frn_PCn.thumb.png.084

Från PCn.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Fast man måste regga sig med en telefon. För att få LINE kontot.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkade bra med uppdateringen  för mig tills i morse när jag startade upp datorn ,, När jag skrivit in lösen så efter det blev skärmen blå med en liten vit prick i, Men luskade ut trycker jag på windovs tangenten så kommer startskärmen upp  och allt funkar normalt igen,,,,Någon som har förslag.   Installera om kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix Vill det skall funka att skriva in lösen sen direkt in i windows .. inte slita på knapparna i onödan:doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Får starta om min och se om den har samma sjuka. Annars blir det lite klurigt att felsöka.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nog vänta som sagt, så här  det ut när jag klickar på ikonen:

55ba4b7927890_Skrmbild_(171).thumb.png.f

Ja så därja, då kör man 10an utan poplem, ser ut som gamal 7an ba, typ! 

Samma här! :waaaht:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade ett problem nu efter uppgraderingen och det var programmet "Microsoft Money" som inte funkade men nu har jag hittat ett registryhack som funkade som workaround så nu snurrar det igen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Hittade ett problem nu efter uppgraderingen och det var programmet "Microsoft Money" som inte funkade men nu har jag hittat ett registryhack som funkade som workaround så nu snurrar det igen

Har begravt min "Microsoft Money" och kör numer https://www.microsoft.com/en-US/store/Apps/MoneyPoint/9WZDNCRFJCCD som jag tycker är bättre. 
OK bara ett förslag. 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...