Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

Oregistrerad

Kom allting med, alla bilder,  filmer, spel etc. 

Allt verkar ha kommit med, e.mailkonton med och behövdes inte logga in på några ställen på nytt så för mig funkade uppdateringen klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • audirs2

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur stor är uppdateringen?

Tidsåtgång med 4G?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag har fått 10:an till min stationära som hade 8.1. Till min gamla laptop med win7 får jag beskedet att jag måste vänta när jag klickar på fönstret nere till höger medan det till min nya laptop med 8.1 inte ens har uppenbarat sig något fönster för uppdatering än. Orkar inte hålla på och leta snabbare lösningar, får ta den tid det tar.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört W10 sedan ett par månader. Alla beta versioner och nu i en månad en skarp version. 

Jag är positivöverraskad. 10 är resurssnål, snabbare än  8 drar mindre ström vid batteridrift .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klickade ikonen som var nere i balken (windows ikon) och den började ladda ner den. Väldigt simpelt och smärtfritt, som hela installationen.

Jag får nog vänta som sagt, så här  det ut när jag klickar på ikonen:

55ba4b7927890_Skrmbild_(171).thumb.png.f

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Harinte 8an så jag vet inte, men testa här https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42135

Funkade tyvärr inte. Svaret blev "det går inte att installera den uppdatering på denna datorn"

Tack för tipset i alla fall:great:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har fått 10:an till min stationära som hade 8.1. Till min gamla laptop med win7 får jag beskedet att jag måste vänta när jag klickar på fönstret nere till höger medan det till min nya laptop med 8.1 inte ens har uppenbarat sig något fönster för uppdatering än. Orkar inte hålla på och leta snabbare lösningar, får ta den tid det tar.. 

Samma med min 8.1 laptop. Inte ens en antydan till att jag ska kunna göra en fri uppgradering.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att uppdatera till Windows 10 går bara om man har en äkta Windows 7/8 licens. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nog vänta som sagt, så här  det ut när jag klickar på ikonen:

55ba4b7927890_Skrmbild_(171).thumb.png.f

 

Samma här! :waaaht:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här! :waaaht:

Använd verktyget jag länkade till ovan så slipper du vänta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

"This page can’t be displayed"

Funkar bra för mig i alla fall när jag klickar på länken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När Windows 10 är installerat finns det 2 st Windows-mappar på datorn

Den ena innehåller nya Windows 10 (c:\windows)

Den andra innehåller ditt gamla operativsystem (c:\windows.old) Windows 7 eller Windows 8.1 och anledningen till att den finns är att du kan backa tillbaka till ditt gamla operativsystem om du vill

Den mappen kan vara ganska stor och ta upp mycket utrymme på din hårddisk.

Är du säker på att du inte vill backa tillbaka och istället vill ta bort mappen för att frigöra utrymme på hårddisken finns en beskrivning här hur du rensar bort den

http://www.tenforums.com/tutorials/2066-windows-old-folder-delete-windows-10-a.html

När jag körde rensningen på min stationära fick jag loss drygt 25 Gb utrymme på C-disken

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade strömavbrott igår kväll, därvid så försvann 'väntafönstret' från min låda. Orkar inte leta efter det och lyckades inte få kontakt med MS under hela förmiddagen. TOT (fiber) internet suger, ska byta till

true, som har en kampanj just nu, får se om det bil bättre.

Lyckades ladda ner 'verktyget' och Win 10 kommer nu sakta krypande.

 

Oscar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att uppdatera till Windows 10 går bara om man har en äkta Windows 7/8 licens. 

Går även utan äkta licens, men den är fortfarande oäkta.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

"This page can’t be displayed"

Funkade för mig i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkade för mig i alla fall.

Kanske inte funkar från Thailand?  Skulle kunna pröva med VPN, men orkar inte ladda ner en sådan i dag. Har just blivit klar med renovering av en läckande toalettstol, det får räcka med arbete för i dag.

 

PS. Aset till toa-stol läcker likförbannat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgraderade idag till W10 från W8.1 med påföljden att jag tappade ljudet . Återställde till W8.1 och ljudet kom tillbaka .

Någon som har en bra förklaring till detta ?

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får tacka för länkarna från Frason och Tallviking, men när jag skulle installera den vägen berättade Windows för mig att det var min tur att få installera. Sitter nu med 10:an och det funkar än så länge hur bra som helst (inget tappat ljud för mig Hobbe) PC-läget av användargränssnittet känns lite grand som en återgång till samma principer som förr, känns bra.

Testar nu nya webbläsaren Edge, som verkar riktigt schysst. Bra eftersom jag tröttnat lite på Chrome.

Film och TV-tjänsten än så länge sådär. Lite dyrt och rätt risigt utbud.

Mer reflektioner lär väl komma efterhand, men i alla fall jävligt skönt att bli av med 8.1:an!.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kanske inte funkar från Thailand?  Skulle kunna pröva med VPN, men orkar inte ladda ner en sådan i dag. Har just blivit klar med renovering av en läckande toalettstol, det får räcka med arbete för i dag.

 

PS. Aset till toa-stol läcker likförbannat.

Prova lite länkar från nedre delen på denna sida https://techjourney.net/download-official-windows-10-iso-via-usb-dvd-media-creation-tool-without-product-key/

Toastolen kan jag inte hjälpa till med dock, vet bara hur man använder såna ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Uppgraderade idag till W10 från W8.1 med påföljden att jag tappade ljudet . Återställde till W8.1 och ljudet kom tillbaka .

Någon som har en bra förklaring till detta ?

 

Mvh Hobbe 

Låter (hehe) som problem med drivrutinerna för ljudkortet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...