Jump to content
IGNORERAD

När kommer det stora förfallet i Jomtien/Pattaya?


Jive

Recommended Posts

KaiserBlood

I BKk post kan man läsa att TAT räknar med att en Kines gör av med 6300 Bath om dagen. Medans medel turisten gör av med 5000 Bath.

Inte mycket till två veckors miljonärer där inte..

 

5000b bränner man ju innan lunch :8:

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    11

  • Benjamas

    11

  • Cavemannen

    6

  • Chryzaliz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad får man ge för ett beg hus i Hua-Hin med tre sovrum och ett par badrum?

 

2-100 milj

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

2-100 milj

 

Ganska stort spann.

2-4 kan vara intressant.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska stort spann.

2-4 kan vara intressant.

Beror ju helt på läget/standard/ålder på huset.

Vill du bo centralt så är det 4-5 och uppåt.

Under 4 så blir det en bit från stan, kanske inte alla tror men Hua Hin är rätt stort.

Men just nu är det bra prut läge sägs det fast jag begriper inte varför man vill köpa när man kan hyra?

E ju inte så att dom beg husen springer iväg den dan man vill sälja..

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Beror ju helt på läget/standard/ålder på huset.

Vill du bo centralt så är det 4-5 och uppåt.

Under 4 så blir det en bit från stan, kanske inte alla tror men Hua Hin är rätt stort.

Men just nu är det bra prut läge sägs det fast jag begriper inte varför man vill köpa när man kan hyra?

E ju inte så att dom beg husen springer iväg den dan man vill sälja..

 

Köpa för min del beror på att jag kan ha mina prylar liggande i mitt hus, inte hos någon annan och behöva hämta och lämna varje gång jag kommer till och lämnar Thailand, alltså köpa för att jag är lat!

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu under lågsäsong sänkt priset från 4000 till 2500 bht, så tycker jag att det är en avsevärd sänkning.

 

Uthyrnings % ligger på en 40%.

 

Detta gäller alla hotell i den turist ort jag refererar till i denna prisklass.

 

Så har det väl varit under de senaste decennierna.

 

Kinesen spenderar mer pengar per dygn än t.ex. svenskarna men stannar kortare tid. Spenderar dessutom på ett annorlunda sätt med mer all-inclusive, tours etc.

 

Personligen ganska negativ till det höga byggandet, när bostadsbubblan i kina spricker skulle jag tro ringarna sprider sig globalt. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Beror ju helt på läget/standard/ålder på huset.

Vill du bo centralt så är det 4-5 och uppåt.

Under 4 så blir det en bit från stan, kanske inte alla tror men Hua Hin är rätt stort.

Men just nu är det bra prut läge sägs det fast jag begriper inte varför man vill köpa när man kan hyra?

E ju inte så att dom beg husen springer iväg den dan man vill sälja..

 

Vet du om det finns tomma kåkar som man kan hyra på flerårskontrakt?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om det finns tomma kåkar som man kan hyra på flerårskontrakt?

Menar du tomma som i soprena på möbler?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Menar du tomma som i soprena på möbler?

 

Ja, en del hus vi har hyrt har haft ganska taskiga möbler och då är det bättre om man kan hyra på en 3-5 år att köpa egna och kassera efter hyrestiden eller ta med om man köper ett hus.

Hua-Hin är ganska intressant för vinterboende för oss.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en del hus vi har hyrt har haft ganska taskiga möbler och då är det bättre om man kan hyra på en 3-5 år att köpa egna och kassera efter hyrestiden eller ta med om man köper ett hus.

Hua-Hin är ganska intressant för vinterboende för oss.

www.ddproperty.com har massor av objekt.  Finns andra websidor också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en del hus vi har hyrt har haft ganska taskiga möbler och då är det bättre om man kan hyra på en 3-5 år att köpa egna och kassera efter hyrestiden eller ta med om man köper ett hus.

Hua-Hin är ganska intressant för vinterboende för oss.

Det vanligaste är nog att det är möblerat men det finns omöblerade också, finns en del nybyggda hus som man kan hyra som är tomma.

Det viktigaste för mig när jag letar hus är läget och då tar jag resten som det blir, huset vi hyr hade kanonfina möbler så vi har bara uppgraderat till större tv och köpt en soffa till altanen.

Iaf så har Hua Hin troligtvis ett av Thailands största utbud på ledigt boende så bara att åka ner och leta, hyra via mäklare eller web siter blir bara onödigt dyrt.

Huset vi hyr hade inte ens en skylt, vi tjötade med folk i området och fick tips om att det var till uthyrning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det vanligaste är nog att det är möblerat men det finns omöblerade också, finns en del nybyggda hus som man kan hyra som är tomma.

Det viktigaste för mig när jag letar hus är läget och då tar jag resten som det blir, huset vi hyr hade kanonfina möbler så vi har bara uppgraderat till större tv och köpt en soffa till altanen.

Iaf så har Hua Hin troligtvis ett av Thailands största utbud på ledigt boende så bara att åka ner och leta, hyra via mäklare eller web siter blir bara onödigt dyrt.

Huset vi hyr hade inte ens en skylt, vi tjötade med folk i området och fick tips om att det var till uthyrning.

 

Att hitta ett hus att hyra måste vara ett av de minsta problemen, det finns massor överallt. Inte bara de som mäklarna hyr ut eller de som har en skylt om uthyrning. Pratar man med folk i det område man vill bo i så brukar det komma många förslag.

 

Själva flyttar vi i dagarna in i ett nybyggt hus här i Jomtien som vi fick tips om, tack för det Thomas S.

 

post-6118-0-33196700-1434420429.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta ett hus att hyra måste vara ett av de minsta problemen, det finns massor överallt. Inte bara de som mäklarna hyr ut eller de som har en skylt om uthyrning. Pratar man med folk i det område man vill bo i så brukar det komma många förslag.

 

Själva flyttar vi i dagarna in i ett nybyggt hus här i Jomtien som vi fick tips om, tack för det Thomas S.

 

attachicon.gifSoiBanPuLom.jpg

Får man vara så pass fräck att fråga om var huset ligger (avstånd beach) och hyra? Du behöver självklart inte svara, ekonomi kan vara lite känsligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det viktigaste för mig när jag letar hus är läget och då tar jag resten som det

 

Nja, det är nog så viktigt med omgivningen och grannar. Man skall nog åka dit på olika tider på dygnet och kolla, det kan ju finnas riktigt enerverande hundar som håller på och väsnas på olika (och långa) tider, detta är nog så viktigt.

 

Även om det är ett genomfartsstråk med dårar som försöker bryta ljudvallen utan ljuddämpare, kan ju få den lugnaste person att få ett frispel efter ett tag.

 

Så att kolla upp stället under några dagar på olika tider kan vara en bra idé.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Får man vara så pass fräck att fråga om var huset ligger (avstånd beach) och hyra? Du behöver självklart inte svara, ekonomi kan vara lite känsligt.

 

Soi Bun Kanchana, mellan Jomtien 2:nd Road och Sukhumvit. Google Maps 12.893352, 100.889117

Avstånd till beachen kan väl vara 1500 m, ca. 3-4 min med motorcykel.

Ca. 80 m² och hyra på 10.000/mån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi Bun Kanchana, mellan Jomtien 2:nd Road och Sukhumvit. Google Maps 12.893352, 100.889117

Avstånd till beachen kan väl vara 1500 m, ca. 3-4 min med motorcykel.

Ca. 80 m² och hyra på 10.000/mån.

 

Oj ska du bli granne med Kjelle???  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det i samband med en militärkuppen som turistströmmen sinade tro?

 

Varför har vi inte minus-karma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta ett hus att hyra måste vara ett av de minsta problemen, det finns massor överallt. Inte bara de som mäklarna hyr ut eller de som har en skylt om uthyrning. Pratar man med folk i det område man vill bo i så brukar det komma många förslag.

 

Själva flyttar vi i dagarna in i ett nybyggt hus här i Jomtien som vi fick tips om, tack för det Thomas S.

 

attachicon.gifSoiBanPuLom.jpg

 

Som god socialdemokrat så hyr man och andra får ta risken! Annars så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...