Jump to content
IGNORERAD

Är svenskar efterfrågade?


Falken

Recommended Posts

Funderade lite...  :read:

Jag vet att ta Norge som ett exempel kanske inte är de bästa men där är ju som sagt svenskar efterfrågade som arbetskraft. Hur är det blad företagen i Thailand som tex. jobbar globalt. Eller överlag där man behöver internationell arbetskraft fast det kanske inte behövs i Thailand.

Någon som har koll?

(Detta är en fråga av nyfiken karaktär...)

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Funderade lite...  :read:

Jag vet att ta Norge som ett exempel kanske inte är de bästa men där är ju som sagt svenskar efterfrågade som arbetskraft. Hur är det blad företagen i Thailand som tex. jobbar globalt. Eller överlag där man behöver internationell arbetskraft fast det kanske inte behövs i Thailand.

Någon som har koll?

(Detta är en fråga av nyfiken karaktär...)

Har man rätt kunskap så finns det intresse, sen om man är intreserad av detta jobb mot denna betalning är en annan sak.

Har själv bivit erbjuden lärar jobb bara jag kan komunisera på Thai men där blir det bekymmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Läste någonstans när jag letade efter long-stay-visumregler att människor med speciella kunskaper

lättare beviljas visum till Thailland (kan undantas från visa-run-cirkus'en)

"Information Technology" nämndes i sammanhanget, men jag vill minnas att det fanns flera.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, i Norge är man i alla fall så kloka att man inser sin egen begränsning och därför söker man efter utlänningar.

Arne Flexenäsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...