Jump to content
IGNORERAD

Buriram ska bli "top 5 tourist destination"


Franco

Recommended Posts

kitungmakmak

Finns massor av thailändska turister också som fyller massor av hotell i Isaans städer.

Tja dom kan jag inte urskilja från resten av dom boende, men du har förmodligen rätt eftersom du nu skriver det.

Jag kikade mer efter faranger, och dom var ganska lätträknade.

 

Räknar man in dom inhemska turisterna åxå så vetefasiken, alla drog ju hem till isaan för mothers day (drottningsne födelsedag) tex - och räknas dom "hemvändarna" så blir det ju lite marigare att veta hur många som är "turister".

 

Jag tänkte mer på utlänningar som spenderar tid och pengar, men visst kan man ju vara turist i sitt eget land åxå.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    6

  • kitungmakmak

    6

  • Jive

    5

  • Nonki

    5

Mest aktiva i denna tråd

Tveksam till det målet (topp 5), utan hav i närheten så faller ju en massa turister (som jag sett häcka överallt på stränderna) bort i alla fall.

Även om jag personligen inte badar i havet så känns det mer som ett turistställe om man har tillgång till en fin havsstrand att sitta och filosofera på.

Finns kanske inget hav. Men i närheten finns en fläskigt stor sötvattensreservoar som används av thaiarna som Buriram Beach. Bara för Nevin att fixa till det western style. :good:

 

Sen så slipper man ju salthelv*tet oxå, ett stort plus :good:

post-6067-0-90078100-1432568852_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns väl en "propellerminister" för det redan, för att flytta lite vatten. :wink:

 

Men jag var ju ett tag i isaan och såg inte mycket till turister om jag jämför med kusten, öarna har jag inte varit på på 20 år så dom vet jag inte mycket om förutom det jag snappat upp annars. Men att konkurrera med Khao Sok (Surat Thani), Doi Angkhang (Chiang Mai), Wat Rong Khun (Chiang Rai), eller lite pyssel i Kanchanaburi med erawan osv kan nog bli tufft även det. Måste finnas nåt som drar turister dit, annars så åker dom till beachen.

 

Beror kanske lite på hur man mäter, men i antalet hotellnätter så tror jag det kan bli svårt.

Vad heter forumet där du är moderator? Bajsar du lika många ord där så skulle jag vilja kolla in det.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde dottern till flyget för nån timme sen. AirAsia enkelt biljett = ca 550 Baht. Så gott som lika billigt som med buss.

 

Men ska de få riktig fart på flyget, så bör nog flygplatsen flyttas till mer centralt läge.

Mitt emellan Surin och Buriram blir bra, tack. :D

Sluta tjata kan inte bli bättre än nu 25 minuter från mig.

 

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja dom kan jag inte urskilja från resten av dom boende, men du har förmodligen rätt eftersom du nu skriver det.

Jag kikade mer efter faranger, och dom var ganska lätträknade.

 

Räknar man in dom inhemska turisterna åxå så vetefasiken, alla drog ju hem till isaan för mothers day (drottningsne födelsedag) tex - och räknas dom "hemvändarna" så blir det ju lite marigare att veta hur många som är "turister".

 

Jag tänkte mer på utlänningar som spenderar tid och pengar, men visst kan man ju vara turist i sitt eget land åxå.

Erkki räknas väl fortfarande som turist och han kan bränna pengar,och nära bor han oxå  :im_happy:  :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkki räknas väl fortfarande som turist och han kan bränna pengar,och nära bor han oxå  :im_happy:  :ok:

Hejsan

 

Han gillar att röka vattenpipa på Buffalo Bar på Trean i Pattaya :im_happy:

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Han gillar att röka vattenpipa på Buffalo Bar på Trean i Pattaya :im_happy:

 

MVH Nonki

Han har flyttat positionerna lite,numera ligger skjutbanan i Jomtien bra till 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har flyttat positionerna lite,numera ligger skjutbanan i Jomtien bra till 

 

Han hade blivit av med Kim, som sprang runt i Pattaya med ett stort kamerastativ på ryggen. Då gick vi till Buffalo i stället och där hittade han en vattenpipa! Han rökte så det stod härliga till!!

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hade blivit av med Kim, som sprang runt i Pattaya med ett stort kamerastativ på ryggen. Då gick vi till Buffalo i stället och där hittade han en vattenpipa! Han rökte så det stod härliga till!!

 

MVH Nonki

Han går alltid in seriöst med det han gör  :im_happy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Han går alltid in seriöst med det han gör  :im_happy:

Ja det skall gudarna veta! 

De fick öppna nödutgångarna och brandlarmet gick. Vi hade kaffe och vodka i muggarna och hann precis dricka upp innan vi fly ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det skall gudarna veta! 

De fick öppna nödutgångarna och brandlarmet gick. Vi hade kaffe och vodka i muggarna och hann precis dricka upp innan vi fly ut...

Man ska alltid lämna tomglas efter sig,nåt annat är synd

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska alltid lämna tomglas efter sig,nåt annat är synd

Ja det kallas för spritmissbruk att inte dricka upp och det vill vi inte vara med om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde dottern till flyget för nån timme sen. AirAsia enkelt biljett = ca 550 Baht. Så gott som lika billigt som med buss.

 

Men ska de få riktig fart på flyget, så bör nog flygplatsen flyttas till mer centralt läge.

Mitt emellan Surin och Buriram blir bra, tack. :D

Nja,

2 mil från mig är perfekt!

Du kan gott ta bussen..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Han gillar att röka vattenpipa på Buffalo Bar på Trean i Pattaya :im_happy:

 

MVH Nonki

Tja Nonki,

Längesen man såg till dig, jag är alltid redo för en repris..

Även fast jag har börjat bli lite gammal och trött..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vad heter forumet där du är moderator? Bajsar du lika många ord där så skulle jag vilja kolla in det.

???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

:huh:

Spela inte dum nu, du är i varje fall skribent på något annat thaiforum, vad heter det?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Spela inte dum nu, du är i varje fall skribent på något annat thaiforum, vad heter det?

Är medlem på flera men är inte mod på nån. Du får väl börja leta, jag heter dock inte KMM på dessa men då du verkar känna igen en ordbajsare så skall det väl inte vara så svårt att hitta igen mig. Lycka till :haha:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,

2 mil från mig är perfekt!

Du kan gott ta bussen..

Puss

Erkki

Förut har jag haft 85 km och drygt en timme att åka till flygplatsen.

Numera är det bara 63 km och ca 45-50 minuter.

Ganska konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Förut har jag haft 85 km och drygt en timme att åka till flygplatsen.

Numera är det bara 63 km och ca 45-50 minuter.

Ganska konstigt.

Såg på kartan att närmaste vägen var via fantasys by[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på kartan att närmaste vägen var via fantasys by[emoji1]

 

Ja, den är ju det.

Snart har jag bara 5 minuter till flygplatsen om det fortsätter så här...

 

Första gången tog det ca 2,5 timmar för mig att ta mig dit. "Taxin" som körde hade som ingen aning om vilken väg som var bäst. Plus att vägarna inte var " så bra" på den tiden.

 

Sen fick jag för mig att det går snabbast att åka via Buriram och det har jag gjort de senaste åren. Ganska precis 1 timme och 15 minuter. Vägen via FANTASY kändes som en "dålig" väg.

 

Och så för nån vecka sen, så tänkte jag att jag rådfrågar min GPS. :D

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, själv är man ju i närmaste granne med Buriram International :D

Såg priset på AirAsia's biljetter (förvisso utan baggage) på runt 500 baht (runt 1000-1500 med några väskor). Låter ju som ett vettigt alternativ.

 

Bara hoppas att utvecklingen fortsätter i området.

Japanska GP nu, och kanske kan de få "riktiga" Moto GP om ett tag, om man satsar på infrastrukturen.

Och ska vi säga F1 år 2025?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Nonki,

Längesen man såg till dig, jag är alltid redo för en repris..

Även fast jag har börjat bli lite gammal och trött..

Puss

Erkki

 

Hejsan Erkki

 

Hade verkligen varit trevligt med en repris! 

Låt oss sikta på det!

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Erkki

 

Hade verkligen varit trevligt med en repris! 

Låt oss sikta på det!

 

MVH Nonki

 

Ja, det är verkligen dags att du uppdaterar dej lite från "medeltiden" i Pattis. Det har faktiskt hänt en del här sedan dina år på Buffalo, som knappt finns på kartan längre.

Tror t ex inte att du skulle känna igen Kha Talo längre, där du bodde och där barerna nu ligger på armlängs avstånd.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjejen är nere i Buriram nu, och såg några najsiga foton från ett "vattenland". Närheten av Satuk

Lite barninriktat kanske, och inte något som kommer att att få Buriram att bli en topp-5 destination, men hur som helst ett trevlig alternativ om man är i närheten och inte vill bada i brunt vatten. Och har man inte egna, kan man ju låna några släkting-barn.

Tyvärr verkar deras egen hemsida inte vara uppe, men hittade den här artikeln från i höstas.

http://buriramtimes.com/activities/swimming/221-buriram-water-play-park.html

pool Buriram

Slides Again

shop

***** For attending Dads beer is to be seen lurking in the fridges. :D

 

Ändrades av Franco
Stavfel etc
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...