Jump to content
IGNORERAD

Hundarna


Horst

Recommended Posts

Är hundarna i Thailand heliga? Det måste finnas någon anledning till att ingen gör något åt alla dessa galna hundar som sprider skräck i gränderna. Ändå blir det holabalo i massmedia när skurkar fångar hundar i burar och säljer dom som mat till vietnameserna. Om man som farang skulle ta kål på en galen hund som bor i ens gränd, då skulle det nog bli fängelse inte sant, thailandsvetare?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Horst

    9

  • Jive

    2

  • audirs2

    2

  • Niro

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja hundar blir vad man gör dom till, jahwoll!  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som promenerande träffar jag ofta på hundar ute i gränderna, men har aldrig haft problem med dem. Det verkar finnas två typer, de som bor någonstans med ägare? De skäller, men viftar på svansen. De skäller för att, så ska det va, men är oftast inte farliga.

Sen är det de hemlösa. Det verkar som att de redan är hunsade och skäller för att de är rädda med svansen mellan benen.

Har jag flyttat till ett nytt ställe och inte ännu lärt känna hundarna i kvarteret så brukar jag bara trava rakt fram utan att titta på hundgänget som försöker skrämmas.

De flyttar sig alltid!

Sen går jag in i en 7/11 och köper hundgodis eller korv. På vägan tillbaka mutar jag huliganerna. Tamhundarna är alltid enklast, de kommer fram och tar godis från handen redan första gången. Medans de hemlösa är mer svårflörtade, men de brukar ta mutan om man kastar den på gatan.

Efter ett par dagar är vi alla kompisar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som promenerande träffar jag ofta på hundar ute i gränderna, men har aldrig haft problem med dem. Det verkar finnas två typer, de som bor någonstans med ägare? De skäller, men viftar på svansen. De skäller för att, så ska det va, men är oftast inte farliga.

Sen är det de hemlösa. Det verkar som att de redan är hunsade och skäller för att de är rädda med svansen mellan benen.

Har jag flyttat till ett nytt ställe och inte ännu lärt känna hundarna i kvarteret så brukar jag bara trava rakt fram utan att titta på hundgänget som försöker skrämmas.

De flyttar sig alltid!

Sen går jag in i en 7/11 och köper hundgodis eller korv. På vägan tillbaka mutar jag huliganerna. Tamhundarna är alltid enklast, de kommer fram och tar godis från handen redan första gången. Medans de hemlösa är mer svårflörtade, men de brukar ta mutan om man kastar den på gatan.

Efter ett par dagar är vi alla kompisar!!

Skitbra! Voff!  :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som promenerande träffar jag ofta på hundar ute i gränderna, men har aldrig haft problem med dem. Det verkar finnas två typer, de som bor någonstans med ägare? De skäller, men viftar på svansen. De skäller för att, så ska det va, men är oftast inte farliga.

Sen är det de hemlösa. Det verkar som att de redan är hunsade och skäller för att de är rädda med svansen mellan benen.

Har jag flyttat till ett nytt ställe och inte ännu lärt känna hundarna i kvarteret så brukar jag bara trava rakt fram utan att titta på hundgänget som försöker skrämmas.

De flyttar sig alltid!

Sen går jag in i en 7/11 och köper hundgodis eller korv. På vägan tillbaka mutar jag huliganerna. Tamhundarna är alltid enklast, de kommer fram och tar godis från handen redan första gången. Medans de hemlösa är mer svårflörtade, men de brukar ta mutan om man kastar den på gatan.

Efter ett par dagar är vi alla kompisar!!

Ja ska ta med en påse med korv och ha i ryggan, de blir nog poppis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa jyckar är mest tuffa tag pinne i handen och de vet att hålla sig undan

Link to comment
Dela på andra sajter

Som promenerande träffar jag ofta på hundar ute i gränderna, men har aldrig haft problem med dem. Det verkar finnas två typer, de som bor någonstans med ägare? De skäller, men viftar på svansen. De skäller för att, så ska det va, men är oftast inte farliga.

Sen är det de hemlösa. Det verkar som att de redan är hunsade och skäller för att de är rädda med svansen mellan benen.

Har jag flyttat till ett nytt ställe och inte ännu lärt känna hundarna i kvarteret så brukar jag bara trava rakt fram utan att titta på hundgänget som försöker skrämmas.

De flyttar sig alltid!

Sen går jag in i en 7/11 och köper hundgodis eller korv. På vägan tillbaka mutar jag huliganerna. Tamhundarna är alltid enklast, de kommer fram och tar godis från handen redan första gången. Medans de hemlösa är mer svårflörtade, men de brukar ta mutan om man kastar den på gatan.

Efter ett par dagar är vi alla kompisar!!

Jag kan inte säga mer än att du gör helt rätt!!!

Bättre att bli kompisar med dom.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Som promenerande träffar jag ofta på hundar ute i gränderna, men har aldrig haft problem med dem. Det verkar finnas två typer, de som bor någonstans med ägare? De skäller, men viftar på svansen. De skäller för att, så ska det va, men är oftast inte farliga.

Sen är det de hemlösa. Det verkar som att de redan är hunsade och skäller för att de är rädda med svansen mellan benen.

Har jag flyttat till ett nytt ställe och inte ännu lärt känna hundarna i kvarteret så brukar jag bara trava rakt fram utan att titta på hundgänget som försöker skrämmas.

De flyttar sig alltid!

Sen går jag in i en 7/11 och köper hundgodis eller korv. På vägan tillbaka mutar jag huliganerna. Tamhundarna är alltid enklast, de kommer fram och tar godis från handen redan första gången. Medans de hemlösa är mer svårflörtade, men de brukar ta mutan om man kastar den på gatan.

Efter ett par dagar är vi alla kompisar!!

 

Hej

 

Jo, det låter ju bra, och funkar säkert i närområdet där man kan bli kompis med hundarna, som du beskriver.

Men hur ska man bete sig, när man som jag är ute och cyklar långa rundor. 10 mil eller mera oftast.

Funkar ju liksom inte att bli "kompis" med dessa herrelösa bestar som hotfullt rusar ut på vägen.

Hur ska man bäst agera? Ha med sig något ätbart att slänga till dom? Skrika högt?

Revolver? Är det uppförsbacke så funkar det inte att köra ifrån dom. 

Har ännu inte blivit biten, men det känns bara som en tidsfråga. Tacksam för tips....

 

Mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jo, det låter ju bra, och funkar säkert i närområdet där man kan bli kompis med hundarna, som du beskriver.

Men hur ska man bete sig, när man som jag är ute och cyklar långa rundor. 10 mil eller mera oftast.

Funkar ju liksom inte att bli "kompis" med dessa herrelösa bestar som hotfullt rusar ut på vägen.

Hur ska man bäst agera? Ha med sig något ätbart att slänga till dom? Skrika högt?

Revolver? Är det uppförsbacke så funkar det inte att köra ifrån dom. 

Har ännu inte blivit biten, men det känns bara som en tidsfråga. Tacksam för tips.

 

Mvh

biker

Jag brukar gulla med dom, det kanske låter löjligt men när de kommer brukar jag prata ungefär som många gör med bebisar och det har funkat hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar gulla med dom, det kanske låter löjligt men när de kommer brukar jag prata ungefär som många gör med bebisar och det har funkat hittills.

 

Du stannar alltså, kliver av cykeln och gullar med dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här med hundarna I Thailand är en ständig fråga. Jag har aldrig haft problem med hundar.

Ok en gång I början på 90:talet så var det en Rottweiler som inte betedde sig som normala hundar utan var helt orädd och hade

dådkraft utan dess like. Utan att gå in på detaljer så löste det sig utan missöden. Detta var på Koh Samui.

 

Janne_h och jag har rätt lika syn ,eller approach vad det gäller att bemöta hundar.

Men I ditt fall när du tränar mycket cykling eller när man löptränar mycket är det rätt jobbigt att möta utmanande hundar.

Det tar tid från träningen att bemöta hundarna på rätt sätt.

 

Här har du en länk som kan hjälpa dig med hyffsat lagliga medel hålla hundarna borta från dig när du tränar.

Men tank på att inte skada dom för mycket. Det är inte rätt mot hundarna och du kan få ägarna imot dig också.

 

http://bbgunzone.tarad.com/product-th-856660-%E0%B8%81%E0%B8%A3%E0%B8%B0%E0%B8%AA%E0%B8%B8%E0%B8%99+%E0%B9%81%E0%B8%81%E0%B9%8A%E0%B8%AA+Co2.html

Ändrades av BanFang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här med hundarna I Thailand är en ständig fråga. Jag har aldrig haft problem med hundar.

Ok en gång I början på 90:talet så var det en Rottweiler som inte betedde sig som normala hundar utan var helt orädd och hade

dådkraft utan dess like. Utan att gå in på detaljer så löste det sig utan missöden. Detta var på Koh Samui.

 

Janne_h och jag har rätt lika syn ,eller approach vad det gäller att bemöta hundar.

Men I ditt fall när du tränar mycket cykling eller när man löptränar mycket är det rätt jobbigt att möta utmanande hundar.

Det tar tid från träningen att bemöta hundarna på rätt sätt.

 

Här har du en länk som kan hjälpa dig med hyffsat lagliga medel hålla hundarna borta från dig när du tränar.

Men tank på att inte skada dom för mycket. Det är inte rätt mot hundarna och du kan få ägarna imot dig också.

 

http://bbgunzone.tarad.com/product-th-856660-%E0%B8%81%E0%B8%A3%E0%B8%B0%E0%B8%AA%E0%B8%B8%E0%B8%99+%E0%B9%81%E0%B8%81%E0%B9%8A%E0%B8%AA+Co2.html

"Tänk på att inte skada dem för mycket". Jag undrar just vad som händer om någon ser en falang göra något mot en hund, om det så är de värsta slum-hunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Tänk på att inte skada dem för mycket". Jag undrar just vad som händer om någon ser en falang göra något mot en hund, om det så är de värsta slum-hunden.

Det beror på, ibland känns det som revolver vore bäst både för dig-mig och hunden, skadade, skabbiga och allmänt i uselt skick springer dom vind för våg och lever bara för dagen, inget vidare liv ens för en hund, men åter till frågan, som sagt, beror nog på, blev påhoppad av en jycke i området där vi bor, hade inget "verktyg" men en bit av en mursten fick jag tag i och dängde till jycken med inför ögonen på ägarna som genast kom fram till mig och erbjöd hjälp för att se till skavankerna, det visade sig att om man kan visa att hunden tillhör någon är det deras skyldighet att se till jycken och det lär vara dryga böter om den skadar någon!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Ko Chang 1998 eller 1999, då delade bungalow ägaren ut elstöt-stavar som man kunde peta på hundarna. Sannolikt förbjudet, både nu och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ta med en påk när ni springer och går, kommer dom för nära är det bara att klappa till, Svårare är det inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta med en påk när ni springer och går, kommer dom för nära är det bara att klappa till, Svårare är det inte..

Och om byns djurrättsaktivist eller falang-hatare ser det, vad händer då? För en thailändare 100 bath i böter, för en falang 1 års fängelse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det händer inte ett förbannade dugg, är det en galen hund som jagar folk så är det bara att klappa till.

Har dom inget halsband så har dom ingen ägare

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Det händer inte ett förbannade dugg, är det en galen hund som jagar folk så är det bara att klappa till.

Har dom inget halsband så har dom ingen ägare

Jag litar på dig, ska ut och nocka den ikväll. :14: V

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ha ett 1 meters blått vattenrör när jag promenerar i nya omgivningar. 

 

Käppen inger respekt och hundarna vet att den gör ont men har aldrig behövt använda den.

Tycker ändå att antalet "gathundar" minskat de senaste åren.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ha ett 1 meters blått vattenrör när jag promenerar i nya omgivningar. 

 

Käppen inger respekt och hundarna vet att den gör ont men har aldrig behövt använda den.

Tycker ändå att antalet "gathundar" minskat de senaste åren.

 

Var då nånstans?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En natt för några år sedan var jag ute och gick i en gränd i Bangkok, plötsligt var jag omringad av 4 st galna hundar som sakta närmade sig. Jag försökte sakta dra mig bort men då attackerade en av hundarna och jag fick ett rejält bett i vaden. Lyckades ta mig in i en 7-11 butik, köpte sprit och tvättade såren. Därefter taxi till sjukhuset, fick rabiesvaccin och antibiotika. Rabiesvaccinen upprepas med totalt 5 injektioner dag 0, 3, 5, 7 och 14. Har man fått detta upplägg med full vaccinering, så måste man ändå få påfyllning vid nästa bett, men det räcker med 2 sprutor, dag 0 och 3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går ca 5 km varje morgon med min hund Beer Chang. Vet inte hur många vildhundar vi möter varje morgon. Har lärt min hund att inte bry sig om andra hundar. Han går fot och skiter i dom. Oftast står dom någon meter bort och skäller som galningar. Men kommer dom för nära mig så reser han ragg och visar tänderna. Har hänt att en del vildhundar vill bråka på

allvar. Och då smäller det direkt.  Jag har inget intresse av att bli någon vän med dessa vildar. Ge dom godis går definitivt bort. Några har fått en välriktad spark

i sidan eller rätt över nosen. Jag är inte rädd för dessa hundar men har stor respekt för vad som kan hända. Har en elpistol med mig och sprakandet

och ljudet skrämmer bort dom flesta. 

 

post-8709-0-71277300-1432446257.jpg

 

post-8709-0-25945500-1432446292.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Var då nånstans?

Framför allt i Korat där jag bott längst sammanhängande men även i Chaiyaphum.

 

Mycket tror jag beror på riktade driver och de kommunala hundfångare som plockar bort en del.

 

Har man problem med någon gathund så går det att anmäla till städernas myndigheter som nattetid hämtar vissa av dom.

Inget halsband och dom tar den direkt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt i Korat där jag bott längst sammanhängande men även i Chaiyaphum.

 

Mycket tror jag beror på riktade driver och de kommunala hundfångare som plockar bort en del.

 

Har man problem med någon gathund så går det att anmäla till städernas myndigheter som nattetid hämtar vissa av dom.

Inget halsband och dom tar den direkt.

 

Det låter bra!

 

Där jag bor i Nongprue utanför Pattis har jag inte märkt av någon minskning och tvivlar därför på att det finns en fungerande "hämtningstjänst här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundarna, speciellt i städerna, loppätna och skabbiga borde avlivas! Många av dessa djuren lider och duger inte als till mänskioföda.

Jag vet inte varför man inte avlivar dessa sjuka djur. Med en pick-up och ett hagelgevär borde man kunna hjälpa i allafall 200 av dess hundar på en och samma kväll.

Sen får man såklart elda hela nästa dag.

Ps Om jag haft en egen hund skulle den också heta Chang!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...