Jump to content
IGNORERAD

Thaifood VS Swedenfood


thomas001

Recommended Posts

  • Svar 322
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    65

  • andrejsdenruskige

    22

  • leifen

    19

  • kitungmakmak

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Mankan:

 

 

 

Jag tycker nog du borde åka till Pattaya ändå och prova lite riktig Thaimat. Varför inte sallad med myrägg

Hur många bofasta falanger tror du går dit och äter lunch, semestermänniskor som vill prova nåt nytt som dom kan berätta om när dom kommer hem

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev GreenValley:

Ibland är lyteskomik riktigt underhållande.

När ni inte har nåt mer skriver ni ju sånt, smågubbar

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur många bofasta falanger tror du går dit och äter lunch, semestermänniskor som vill prova nåt nytt som dom kan berätta om när dom kommer hem

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Utan att säkert veta skulle jag ändå tippa på att deras kunder till långt över 90% är Thai. Finns hur många matställen som helst som in första hand vänder sig till Thai. Och konstigt vore väl annars med tanke på hur många thai som bor och verkar i Pattaya.

Du sa att man inte serverade myrägg och jag överbevisade dig.

Är det inte bättre att erkänna att du inte hade koll?

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skall sammanfatta den här tråden, tror jag att man kommer fram till ungefär det här: blanda somtam, pala, myrägg och Quittiau med bakon och ägg plus lite pölsa och vi haver fått den ultimata rätten för både svensk och thai! Ja, kanske lite lutfisk också.

 

I´l drink to that, but I wont eat.....

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Utan att säkert veta skulle jag ändå tippa på att deras kunder till långt över 90% är Thai. Finns hur många matställen som helst som in första hand vänder sig till Thai. Och konstigt vore väl annars med tanke på hur många thai som bor och verkar i Pattaya.

Du sa att man inte serverade myrägg och jag överbevisade dig.

Är det inte bättre att erkänna att du inte hade koll?

 

 

Som du säger 90% ,var det inte falangmat mot Thaimat. Att Thaiarna äter det för det är Thaimat men DU äter det inte. Sen som jag skrev många på semester vill prova för att komma hem och berätta vad dom har ätit men du ska väl inte tro att det blir deras husmanskost sen och inte din hellre

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Som du säger 90% ,var det inte falangmat mot Thaimat. Att Thaiarna äter det för det är Thaimat men DU äter det inte. Sen som jag skrev många på semester vill prova för att komma hem och berätta vad dom har ätit men du ska väl inte tro att det blir deras husmanskost sen och inte din hellre

Jo jag har smakat myrägg men det inget jag äter till vardags precis men vem har sagt att det skall bli min husmanskost?

 

Tråden handlade om Falangmat vs Thaimat och det går alldeles utmärkt att prova båda i Pattaya.

 

Du hävdade att det inte serveras Thaimat i Pattaya. Du har FEL!

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Som du säger 90% ,var det inte falangmat mot Thaimat. Att Thaiarna äter det för det är Thaimat men DU äter det inte. Sen som jag skrev många på semester vill prova för att komma hem och berätta vad dom har ätit men du ska väl inte tro att det blir deras husmanskost sen och inte din hellre

Du menar såna som dig, åker till Thailand 4v om året och kan 3-4ord på Thai och sen kommer hem till Sverige och tror de är världsmästare :D

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Jo jag har smakat myrägg men det inget jag äter till vardags precis men vem har sagt att det skall bli min husmanskost?

 

Tråden handlade om Falangmat vs Thaimat och det går alldeles utmärkt att prova båda i Pattaya.

 

Du hävdade att det inte serveras Thaimat i Pattaya. Du har FEL!

Du har fortfarande inte varit i en Isan by och ätit deras mat, Pattaya är falangmat även om det handlar om myrägg. Prova i en mån i en by i norra Thai, en två dagar går bra men en mån har du åkt iväg för länge sen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har fortfarande inte varit i en Isan by och ätit deras mat, Pattaya är falangmat även om det handlar om myrägg. Prova i en mån i en by i norra Thai, en två dagar går bra men en mån har du åkt iväg för länge sen

Ja du jag kan garantera att Mankan har varit i flera olika isaan byar under åren .senast för några månader sedan var han det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för i kväll nu går jag på sängen, upp kl 05:00 och bilar min fru till bussen, sov gott på er

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har fortfarande inte varit i en Isan by och ätit deras mat, Pattaya är falangmat även om det handlar om myrägg. Prova i en mån i en by i norra Thai, en två dagar går bra men en mån har du åkt iväg för länge sen

 

Hahahahaha Självklart driver du med mig, Ingen kan vara så dum 55555555

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har fortfarande inte varit i en Isan by och ätit deras mat, Pattaya är falangmat även om det handlar om myrägg. Prova i en mån i en by i norra Thai, en två dagar går bra men en mån har du åkt iväg för länge sen

Precis som dig! efter 1mån drar du iväg så som du skriver i ditt inlägg(1mån går bra), prova att göra som oss andra, stanna 1år i sträck till att börja med i en Isaanby innan du öppnar glappkäften ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Ja du jag kan garantera att Mankan har varit i flera olika isaan byar under åren .senast för några månader sedan var han det

Är inte du i Thaikl 03:00 på morgon, Han har nu svarat nåt men jag svarar dej först. Det är skillnad på att besöka och leva med thai, dom vill vara vänliga


 

5 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Hahahahaha Själklart driver du med mig, Ingen kan vara så dum 55555555


Vet inte om detta kommer fram skum start. Du är mycket välkommen till vårt hus och stannar du en vecka med maten, erkänner jag att jag har fel,Okej

6 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Hahahahaha Själklart driver du med mig, Ingen kan vara så dum 55555555

men när du har varit där 12 år tycker dom att jag ska äta samma mat som dom

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har fortfarande inte varit i en Isan by och ätit deras mat, Pattaya är falangmat även om det handlar om myrägg. Prova i en mån i en by i norra Thai, en två dagar går bra men en mån har du åkt iväg för länge sen

 

Pattaya är en turiststad, Pattaya är inte mat, farang eller inte...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Vet inte om detta kommer fram skum start. Du är mycket välkommen till vårt hus och stannar du en vecka med maten, erkänner jag att jag har fel,Okej

 

Om jag besöker ert hus i Issan i en vecka så erkänner du att det finns riktig thaimat i Pattaya. Är det rätt Uppfattat?

Det måste väl vara bättre att erkänna direkt

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Sam sip sam:

jag föredrar kåldolmar ,,,kol blir man så jäkla sotig av

 

Jo men det är bra om man är lite dålig i kistan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Men visst är palt och pannkakor svensk husmanskost men spagetti vete fan snarare då makaroner å korv

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu har jag läst på övertid, God natt på er

 

Natti natti

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
3 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Natti natti

Antagligen så missar han sängen ännu en gång och är snart tillbaka här! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis ätit Weetabix.

 

PS. Detta var en av de roligaste trådarna på ett tag... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Boa52:

Som jag skrivit förut har jag varit i Patong flera ggr för jag har en kompis där det räcker, Har inte varit i Pattaya som ni skriver och spelat Bowling. Patong är väl bara tvåa mot Pattaya och ingen skulle servera mej riktigt Thai mat som dom äter i större delen av Thai. Dom vet att falangen kommer inte tillbakas utan det blir Nisses bar och en Hamburgare

 

De bara skojar med dej, det är ingen som åker till Pattaya och spelar Bowling, de åker dit för att spela spela omvänd Biljard.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Boa52:

Har varit på Kho chang och vad heter det, Rayong området samma sak där med maten

Ni tror väl inte på fullaste allvar att dom skulle sälja eller bjuda er på en soppa med myrägg

Det äter dom så ofta dom kan i min by. Protienrikt

Soppa med myrägg, och även myror, säljs på wat chai market i Pattaya varje dag....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev möljis:

Soppa med myrägg, och även myror, säljs på wat chai market i Pattaya varje dag....

 

Spånhuvud!

 

Det är farangmyrägg av Formica rufa som serveras i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...