Jump to content
IGNORERAD

Thaifood VS Swedenfood


thomas001

Recommended Posts

Inte förglömma Skype som kunskapskälla heller

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 322
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    65

  • andrejsdenruskige

    22

  • leifen

    19

  • HuaHindinnge

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev frason:

Du är rolig.

Kanske rolig enligt er men som ni skriver verkar det som ni inte umgås med Thai även om ni är gift med en thaidam. Ni lever ert eget liv utanför hennes sfär, vet ingenting hur hon tänker

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Kanske rolig enligt er men som ni skriver verkar det som ni inte umgås med Thai även om ni är gift med en thaidam. Ni lever ert eget liv utanför hennes sfär, vet ingenting hur hon tänker

Javisst, vi säger så du orakel.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kör vi den här tycker jag!!!

Hassan, med bordsbeställning på Kinakrogen ;) 

 

 

 

Annars har folk från Surinområdet riktigt hårda R men när jag var med vederbörande i Bangkok så var det L- ljud, tydligen lantisar som vill prata Bangkok dialekt.....

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske rolig enligt er men som ni skriver verkar det som ni inte umgås med Thai även om ni är gift med en thaidam. Ni lever ert eget liv utanför hennes sfär, vet ingenting hur hon tänker


Du e underbar MR noll koll...

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Boa52:

Kanske rolig enligt er men som ni skriver verkar det som ni inte umgås med Thai även om ni är gift med en thaidam. Ni lever ert eget liv utanför hennes sfär, vet ingenting hur hon tänker

och du lever helt inne i hennes sfär som en toffel utan egna tankar..... ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Då är det synd att du är mode i detta forum för du är nog en sån falang som inte umgås med Thai. Jag pratade med dom 5 som var här idag och ingen dumhet som det ni snackar.

 

Min umgängeskrets består ungefär till 75% av thai. Pratar ganska bra thai och läser numera hyfsat. 

Igår pratade jag inte med fler än två thailändska personer på thailändska, men båda använder sig av duktiga R.

 

I genomsnitt kanske jag pratar med ca 5-10 personer på thailändska i veckan, året om. Det kan vara butikspersonal, postgubben, kompisar eller någon släkting. Och alla de kör med finfina R.

 

Kan med ganska hög säkerhet säga att det inte är någon här i Surin som är R-lös. Och det gäller i princip alla åldrar. Från små barn till gammelfarmor. 

 

Jag vet också att det finns dialekter utanför Surin där R:et är obefintligt. Samt områden där det är lika hårt uttalat som här i Surin. 

Så min slutsats är att det nog är du, Boa, som borde vidga dina vyer lite.

 

Lycka till.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan meddela att jag är en jäkel på japansk mat, min inlagda ättiksmakrill är gjord på japansk makrill så det så33955916-okay-smiley.jpgimages (2).jpgthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg

IMG_0351.JPGIMG_0353.JPGIMG_0352.JPGIMG_0354.JPG.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Kanske rolig enligt er men som ni skriver verkar det som ni inte umgås med Thai även om ni är gift med en thaidam. Ni lever ert eget liv utanför hennes sfär, vet ingenting hur hon tänker

 

Nä, hon är ju thai..... och är man inte själv thai, så vet man inte hur de tänker.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nä, hon är ju thai..... och är man inte själv thai, så vet man inte hur de tänker.

Gäller alla kvinnor tycker jag, är ett litet mysterium hur dom tänker alltså.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Boa52:

Tror Thai kan laga sin egen mat inte som du måste köpa färdigt från ICA

Hur fick du så bra koll på mina matlagningskunskaper? 

 

Om man jobbar 12 timmar om dagen i en bar så kanske det inte finns så där överdrivet mycket tid till all laga egen mat. Det är därför många köper den riktiga Thaimaten som finns överallt i Pattaya. 

 

Du kanske borde se dig om lite om inte bara leva i din lilla bubbla. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Boa52:

Kanske rolig enligt er men som ni skriver verkar det som ni inte umgås med Thai även om ni är gift med en thaidam. Ni lever ert eget liv utanför hennes sfär, vet ingenting hur hon tänker

Det här påminner mig om den där historien om hans som körde i fel riktning på motorvägen och sedan svor åt alla andra som mötte honom. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Boa52:

Inte för du är falang utan det som serveras till dej som falang. Har du varit i Thai så vet du dom inte säger farang, r går bort falang

Dom thai som säger farang, är dom inte thai menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jag kan meddela att jag är en jäkel på japansk mat, min inlagda ättiksmakrill är gjord på japansk makrill så det så33955916-okay-smiley.jpgimages (2).jpgthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg

IMG_0351.JPGIMG_0353.JPGIMG_0352.JPGIMG_0354.JPG.

 

Hai wakarimasu Anjin Stefan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Dom thai som säger farang, är dom inte thai menar du?

Japp precis så är det. Den vise ormen tillbringar nämligen 2 veckor om året i  en isan by och det är där det riktiga Thailand ligger. Därför behöver han inte heller besöka någon annan plats i Thailand. Ingen annan här på forumet har ju heller inte varit ovanför Bangkok utan det är bara den vise ormen som har den erfarenheten. Han har dessutom en Thai fru vilket ingen annan på detta forum har. Jag känner en väldig vördnad över hans stora kunskap och vidsyn.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Japp precis så är det. Den vise ormen tillbringar nämligen 2 veckor om året i  en isan by och det är där det riktiga Thailand ligger. Därför behöver han inte heller besöka någon annan plats i Thailand. Ingen annan här på forumet har ju heller inte varit ovanför Bangkok utan det är bara den vise ormen som har den erfarenheten. Han har dessutom en Thai fru vilket ingen annan på detta forum har. Jag känner en väldig vördnad över hans stora kunskap och vidsyn.

Du glömde hans 5 thaikompisar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev conservator:

Nu är det dags för Mr Boa att vakna och leverera dagens kommentarer :-)

Godmorgon

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hai wakarimasu Anjin Stefan

 

Är de det thailändska namnet på makrill?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Är de det thailändska namnet på makrill?

Det är japanska för "Jag förstår guide Stefan"

 

Såg du aldrig på serien Shogun ?  ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är japanska för "Jag förstår guide Stefan"

 

Såg du aldrig på serien Shogun ?  [emoji6]



Lots var han.
Han guidade inte turister.
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Lots var han.
Han guidade inte turister.

Ordet Anjin kan betyda både Lots/Guide och det är ungefär samma sak

 

Körde runt en bunt japaner i Stockholm på den tiden Shogun gick på TV och de kallade mig för Anjin Kenneth

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...