Jump to content
IGNORERAD

Honda HRV


Horst

Recommended Posts

Cavemannen

Det värsta jag vet är att sälja bilen, eller köpa. EN gång köpte jag en ny Corolla i Kungens Kurva via telefon och fax, varför ska man gå i affären om man vet vad man ska ha? Jag sa bara vilken motor, utrustning och färg resten står ju i brochyrer. En annan gång hade brorsan och jag lite långtråkigt på en lördags förmiddag, så vi tänkte att vi går och köper var sin bil, Vi åkte först till Lexus i Norrtull och frågade om vi kan provköra, säljaren ville inte börja växla bilar för att få ut visningsbilen så vi tänkte att vi fortsätter norrut. I Akalla fick vi både provköra o caffe så v beställde två stycken sport coupe.  Gå runt o snacka om bilen utan att det händer nåt är trist.

 

Så anledningen att jag sålde billigt var helt enkelt att jag hatar alla prutare o snåljåpar som bara tjattrar utan verklig avsikt att köpa, dessutom gick jag med vinst även för det priset så de var ingen katastrof.

Märkligt att du kan kasta 15 tusen i sjön bara så där när det gäller bilaffärer, för att sedan spara in 100kr på att du tar med egen flygplansmat ifrån 7/11 när du flyger Norwegian :D

ps. nästa gång du gör affärer, ta betalt vad varan är värd och sen kan du flyga premium där maten ingår och ändå tjäna 10,000kr

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Horst

    25

  • UglyFarang

    8

  • Tallviking

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

för att sedan spara in 100kr på att du tar med egen flygplansmat ifrån 7/11 när du flyger Norwegian
Lite dålig jämförelse, köper med mig mat p.g.a  jag inte tycker deras mat inte är värd de pengar man ska betala. Kasta i sjön, hur menar Du jag hade inte 15 000 att kasta i sjön? För jag inte tog så mycket betalt för bilen? Får jag inte sälja min bil som jag själv betalat med egna pengar, till ett pris som jag vill, Ska man ansöka dispens här eller hos Dig? Eller.
Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Lite dålig jämförelse, köper med mig mat p.g.a  jag inte tycker deras mat inte är värd de pengar man ska betala. Kasta i sjön, hur menar Du jag hade inte 15 000 att kasta i sjön? För jag inte tog så mycket betalt för bilen? Får jag inte sälja min bil som jag själv betalat med egna pengar, till ett pris som jag vill, Ska man ansöka dispens här eller hos Dig? Eller.

 

Nej hos mig kan du inte söka några dispenser, så du får nog prova här då.....

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kan man få HRVn tex (tja vilken ny bil som helst) med LPG konvertering från säljaren och då ingår det i garantin om den nu skulle rasa (motorn alltså).

Kostar det 31.000B och man riskerar motorhaveri så verkar det ju inte vara en sån bra deal i alla fall.

 

Var inte så jäkla stor skillnad i pris på soppan, vad jag fick för mig så blir den dessutom slöare med LPG (bara hörsägen).

 

Men kör man mycket (taxi tex) så kanske det lönar sig. Fast ett motorras är inte direkt gratis det heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

vilken ny bil som helst) med LPG konvertering från säljaren och då ingår det i garantin om den nu skulle rasa (motorn alltså). Kostar det 31.000B och man riskerar motorhaveri så verkar det ju inte vara en sån bra deal i alla fall.
Troligen får man inte det, utan i så fall ska man köpa en hybrid och då hoppar priset upp en miljon THB jamfört med en vanlig bensinmotor. Har ingen koll på saken men vore det så billigt och enkelt skulle de flesta välja LPG i fabriksnya bilar.

 

Har minne om att tex Volvo 940 som används i taxi här, har Toyotas motor som konverterats till gas. det görs i diverse verkstäder, kostnaden kan nog stämma.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Troligen får man inte det, utan i så fall ska man köpa en hybrid och då hoppar priset upp en miljon THB jamfört med en vanlig bensinmotor. Har ingen koll på saken men vore det så billigt och enkelt skulle de flesta välja LPG i fabriksnya bilar.

 

Har minne om att tex Volvo 940 som används i taxi här, har Toyotas motor som konverterats till gas. det görs i diverse verkstäder, kostnaden kan nog stämma.

 

Hmm, synd. Men du har nog rätt, jag har inte sett en hybrid uppe i obygden ännu. Fast jag har ju som sagt ganska begränsad erfarenhet och dessutom ägnar jag intresset åt annat håll än bilar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte är den så ful, den där Juken.

 

Här en kompis variant i Surin.

 

 

post-3076-0-72073900-1432358985_thumb.jp

post-3076-0-30455900-1432358988_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte är den så ful, den där Juken. Här en kompis variant i Surin.

 

Håller med, men jag skulle aldrig valt dom fälgarna och framförallt inte med den färgen, hua.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, men jag skulle aldrig valt dom fälgarna och framförallt inte med den färgen, hua.

 

Fritz..

 

Han som äger bilen lever efter mottot: Inget här i livet ska tas på allvar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt enkelt, varför blanda in Driverns fordon i debatten, har liksom inte med tråden att göra, inte första gången du kommer med plumpa uttalanden, men det kanske du inte förstår.

Chan2014

Den bittra farbror har vaknat,kul!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som äger bilen lever efter mottot: Inget här i livet ska tas på allvar. 

Då förstår man varför han valde grod-bilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som äger bilen lever efter mottot: Inget här i livet ska tas på allvar. 

Ingen MPR:are med andra ord.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då förstår man varför han valde grod-bilen.

 

Ja, det är en av hans många bilar. :)

 

 

 

Nä, en thaikille.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom flesta verkar överens om att Juke är en katastrof, men tråden skulle handla om Honda HR-V...Så, låt mig fråga vad ni alla tycker om Honda HR-V. Välj ett alternativ:

 

1. Super cool med framtids look

2. Funkar ok nu, men redan om några år omodern

3. Ser nästan ut som en groda den också, dvs Juke varning

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja, det är en av hans många bilar. :)

 

 

 

Nä, en thaikille.

Är det han storsångaren ?

Link to comment
Dela på andra sajter

EL varianten är dyrast och har soltak, så den är utesluten för mig. Men frågan är om man behöver finesserna i E varianten. Hur funkar:

-Paddle shifters?

-Cruise control?

 

 

 

S grade are Ultra Seats, Smart Key (keyless entry) with push start, electric parking brake, ECON mode button, LED tail lamps, five-inch touch screen head unit, Bluetooth, touch-sensitive auto air-con, ABS, EBD, Hill Start Assist, Isofix, Vehicle Stability Assist (VSA) and dual front airbags.

 E adds on LED headlamps with daytime running lamps (DRLs), paddle shifters, cruise control, seven-inch touch screen head unit with Advance Touch, SIRI and smartphone integration, two USB ports (one in S), and HDMI port and six speakers (four in S).

EL spec gets luxuries such as a panoramic roof, “tube style” LED rear lamps, piano black interior trim plus side and curtain airbags to make it six in total.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog S varianten, med dagens kurs på 4bath per 1sek blir priset 222 500sek. Hade man tajmat köpet vid kursen 5bath per 1 sek hade priset varit 178 000sek, dvs 44 500sek billigare. Men det kan man ju bara drömma om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det blir nog S varianten, med dagens kurs på 4bath per 1sek blir priset 222 500sek. Hade man tajmat köpet vid kursen 5bath per 1 sek hade priset varit 178 000sek, dvs 44 500sek billigare. Men det kan man ju bara drömma om.

13 maj 2014 var kursen 5 baht och 11 april 2015 var kursen 3,7 baht så kursen kan ändras mycket åt olika håll, och hyfsat fort, så dröm.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Han som äger bilen lever efter mottot: Inget här i livet ska tas på allvar. 

Låter som en mycket sund inställning!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Kan man få HRVn tex (tja vilken ny bil som helst) med LPG konvertering från säljaren och då ingår det i garantin om den nu skulle rasa (motorn alltså).

Kostar det 31.000B och man riskerar motorhaveri så verkar det ju inte vara en sån bra deal i alla fall.

 

Var inte så jäkla stor skillnad i pris på soppan, vad jag fick för mig så blir den dessutom slöare med LPG (bara hörsägen).

 

Men kör man mycket (taxi tex) så kanske det lönar sig. Fast ett motorras är inte direkt gratis det heller.

 

Generellt sett så tappar en normal motor mellan 5 och 13% på gas istället för bensin om man inte mappar om styrsystemet helt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bittra farbror har vaknat,kul!!

Och det har du kunskap att uttala dej om? Känner vi varandra? Har du haft nöjet att träffat mej? Om du menar mina kontroverser med Jive och L64 så har jag en oplockad gås med dessa båda herrar, i detta fall väldigt bitter, annars "Nej, jag är inte bitter", tillbaka till ämnet, mitt ex i Sverige hade en Honda CRV, mitt första bilköp I Thailand var en ny Honda, väldigt nöjd med båda.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

attachicon.gifvolkswagen-1600-tl-10.jpg

 

'Havande groda i skitande ställning' var öknamnet på den här VW'n.

 

 

 

'fingerfel'

Hade en Typ3, 71:a, i samma färg som den där ett kort tag, underbar skitbil!

Den bytte färg och blev av med taket efter 2 veckor i min ägo, det blev en "FORD Daytona-gul" pickup-cabbe, besiktigad och godkänd på första försöket, ca 1987, den roligaste bil jag haft, sålde den till en bekant som hade kul med den i många år...

Sist jag kollade regnumret förra sommaren fanns den fortfarande i trafik, öppet karosseri men tydligen röd numera...

Funderar på att ringa ägaren och höra om jag får köpa tillbax det där kvalitéts bygget!

 

JUKE= APFUL.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har minne om att tex Volvo 940 som används i taxi här, har Toyotas motor som konverterats till gas. det görs i diverse verkstäder, kostnaden kan nog stämma.

 

 

Dom 940 som dom har på Nana Hotel BKK är det Toyotas motorer i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...