Jump to content
IGNORERAD

Honda HRV


Horst

Recommended Posts

Oregistrerad

Jag har en polare som vill sälja en 3 år gammal Corolla 1,8 för 600 000Thb, nypriset var i dec 2012 ca 940 000THB Svensk ägd/körd med ca15 000km på mätaren, jag funderar på att slå till på detta.

Absolut en bra affär, hade jag planer på att köpa skulle jag slå till, så vitt man känner säljaren och kan lita på uppgifterna!

Måste vara en Altis Corolla eller hur. Vios är av mindre modellen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Horst

    25

  • UglyFarang

    8

  • Tallviking

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

UglyFarang

attachicon.gifvolkswagen-1600-tl-10.jpg

 

'Havande groda i skitande ställning' var öknamnet på den här VW'n.

 

 

 

'fingerfel'

 

Hittade jag en fräsch sådan till vettiga pengar blev det köp direkt!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Absolut en bra affär, hade jag planer på att köpa skulle jag slå till, så vitt man känner säljaren och kan lita på uppgifterna!

Måste vara en Altis Corolla eller hur. Vios är av mindre modellen.

 

 

Corolla Altis med den större 1,8 motorn och en 7-stegs(?) CVT låda, fällbart baksäte och det mesta i utrustningsväg som behövs ink GPS.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Corolla Altis med den större 1,8 motorn och en 7-stegs(?) CVT låda, fällbart baksäte och det mesta i utrustningsväg som behövs ink GPS.

Säg 500 000 jämnt, så bli det affär! Vem ska han annars sälja den till, en bilhandlare som redan har massor av osålda corollor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

När jag sålde min Audi A6 för ett antal år sedan satte jag priset 15 000 under markandspriset, första som kom ville pruta så jag sa att det blir ingen affär.

Så var han villig att betala det som jag begärde så jag sa det blir ingen affär med dig var vänlig o ta tåget tillbaka hem.

 

Fan vad jag gillar Jukes utsende, blev riktigt sugen på sån, ska nog överväga jämfört med Altis tex. (nya menar jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det måste vara det mest korkade man kan köpa i Thailand :D . Det kallas Panoramic roof som förvisso är en glaslucka som kan vara stängd, men vad skall man ha det till, utsikt uppåt? :huh:

https://www.youtube.com/watch?v=cvdo1MwySBM

 

Det har jag också funderat på, många bilar i europa har ju dessa panoramic roof nu för tiden, snacka om att be om framtida problem!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Säg 500 000 jämnt, så bli det affär! Vem ska han annars sälja den till, en bilhandlare som redan har massor av osålda corollor?

 

Hans sambo vill ha en sminkad gris, han behöver inte sälja, men jag kommer troligen att köpa den för begärt pris.

Bilhandlarnas osålda Corollor brukar oftast vara 1,6l med fyrstegs automat och mycket sämre utrustning,(inget fällbart baksäte)vilket jag inte vill ha, sämre utrustning alltså!

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag sålde min Audi A6 för ett antal år sedan satte jag priset 15 000 under markandspriset, första som kom ville pruta så jag sa att det blir ingen affär.

Så var han villig att betala det som jag begärde så jag sa det blir ingen affär med dig var vänlig o ta tåget tillbaka hem.

 

Fan vad jag gillar Jukes utsende, blev riktigt sugen på sån, ska nog överväga jämfört med Altis tex. (nya menar jag)

 

Man ska alltid pruta när man köper privat beg bil, det är liksom köparens marknad, finns inget jobbigare än drygat folk som tror de äger beg guldklimpar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det har jag också funderat på, många bilar i europa har ju dessa panoramic roof nu för tiden, snacka om att be om framtida problem!

 

Dessutom får man problem om man får ett stenskott i glastaket. Det går inte på glasförsäkringen för försäkringsbolaget hävdar att det är en del av karossen och inte glasruta och stenskott i karossen täcker inte försäkringen heller

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk

Är bil intresserad och gillar udda design men Juken är fan ful på riktigt!
Appropå grod utseende så är väl triumph "frogeye" den mest grodlika bilen hittills eller?
Ämnet förtjänar nästan en egen tråd ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kan inte nåt om ämnet men detta med LPG, är det nåt för privatbilister? Ser ju bara skyltarna ibland när taxin stannar för att tanka.

Går det att köra i vilken kärra som helst eller måste den konverteras för LPG ???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte nåt om ämnet men detta med LPG, är det nåt för privatbilister? Ser ju bara skyltarna ibland när taxin stannar för att tanka.

Går det att köra i vilken kärra som helst eller måste den konverteras för LPG :huh:

Du måste konvertera bilen. Bland annat med ett tryckkärl för gasen.

 

Betalade 31.000B för två år sedan för en Toyota Corolla Altis.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej, men jag tycker Nissan Juke ser ut som en groda, jag tål inte det. :D

Nissan Puke :spy:

 

 

 

 

 

 

 

 

:rotfl:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

När jag sålde min Audi A6 för ett antal år sedan satte jag priset 15 000 under markandspriset, första som kom ville pruta så jag sa att det blir ingen affär.

Så var han villig att betala det som jag begärde så jag sa det blir ingen affär med dig var vänlig o ta tåget tillbaka hem.

 

Fan vad jag gillar Jukes utsende, blev riktigt sugen på sån, ska nog överväga jämfört med Altis tex. (nya menar jag)

Du prutar aldrig va?

Skulle inte förvåna mig om du ser en knytnäve i makro då och då!!!

 

post-7021-0-62122300-1432310115.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

attachicon.gifvolkswagen-1600-tl-10.jpg

 

'Havande groda i skitande ställning' var öknamnet på den här VW'n.

 

 

 

'fingerfel'

 

 

satan så vackert, hade en röd 1600 för en 30 bast sen, totalt uppfixad o rostrfri, vill inte tänka på vad den e värd idag hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Kan inte nåt om ämnet men detta med LPG, är det nåt för privatbilister? Ser ju bara skyltarna ibland när taxin stannar för att tanka.

Går det att köra i vilken kärra som helst eller måste den konverteras för LPG :huh:

 

Lite försiktighet i jakten på billiga mil bara, gas är ett torrt bränsle(noll smörjförmåga) vilket betyder att ventilstyrningar och ventilskaft kan slitas ner snabbt, gasen brinner dessutom varmare och ska ha andra tändstift som tål detta.

Många av firmorna som gör konverteringar informerar inte om detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

satan så vackert, hade en röd 1600 för en 30 bast sen, totalt uppfixad o rostrfri, vill inte tänka på vad den e värd idag hehe

Hade åxå en 1600 LT eller vad dom nu hette, blå med automat. Sålde den för 2000kr vilket nog var ett jäkla underpris.

 

Men skall man köpa en bil och kunna köra lite längre (och billigare) så kanske LPG (även om det kostar en slant att konvertera som jag fick reda på av en tidigare skribent) vara nåt att tänka på. Bilarna tappar inte så mycket i värde, men att hålla dom i skick och bränslet är nog nästan viktigare där nere. Har fått för mig att man inte köper beggat i samma utsräckning som i Sverige - men sen kör man dom tills dom rasar å andra sidan.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lite försiktighet i jakten på billiga mil bara, gas är ett torrt bränsle(noll smörjförmåga) vilket betyder att ventilstyrningar och ventilskaft kan slitas ner snabbt, gasen brinner dessutom varmare och ska ha andra tändstift som tål detta.

Många av firmorna som gör konverteringar informerar inte om detta.

B20n som jag skruvat lite i (skruvar helst inte i bilar, men denna volvo 144 från 1973 behövde lite kärlek) hade ju tätningar neråt så olja kommer inte in uppifrån, du menar att bränslet skulle smörja nerifrån... Tja, nog är det möjligt (eftersom du säger det) men jag ser inte hur det skulle vara så om inte ventilerna läcker. Ventilerna stänger ju när kompressionsfasen påbörjas så hur tar sig "soppan" in i ventilskaften.

 

Tja, det var mer en fundering från min sida om man nu köper en ny bil - skall den ha möjlighet att köra på LPG eller inte. Jag har inte tänkt köpa nån så... jag har inte satt mig in i detta mer.

 

Haft denna diskussion med bröderna som förespråkar (och har köpt sådana bilar) diesel, själv kör jag bensin men jag tror att dom räknar hem det på antalet mil - jag tar hellre cykeln än bilen om det är under en mil. Går lika snabbt, och jag slipper fundera på parkering.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

B20n som jag skruvat lite i (skruvar helst inte i bilar, men denna volvo 144 från 1973 behövde lite kärlek) hade ju tätningar neråt så olja kommer inte in uppifrån, du menar att bränslet skulle smörja nerifrån... Tja, nog är det möjligt (eftersom du säger det) men jag ser inte hur det skulle vara så om inte ventilerna läcker. Ventilerna stänger ju när kompressionsfasen påbörjas så hur tar sig "soppan" in i ventilskaften.

 

Tja, det var mer en fundering från min sida om man nu köper en ny bil - skall den ha möjlighet att köra på LPG eller inte. Jag har inte tänkt köpa nån så... jag har inte satt mig in i detta mer.

 

Haft denna diskussion med bröderna som förespråkar (och har köpt sådana bilar) diesel, själv kör jag bensin men jag tror att dom räknar hem det på antalet mil - jag tar hellre cykeln än bilen om det är under en mil. Går lika snabbt, och jag slipper fundera på parkering.

 

Du minns kanske att vi hade blyad bensin tidigare?

Bly var i detta fallet även ett smörmedel för ventilsystemet.

Ta ett snack med en taxiåkare i BKK som äger sin bil, är det en Toyota så har han i stort sett lagt ner gasen.

De andra märkena vet jag inte, jag kollade med en firma om att konvertera en Toyota 4WD kombi(samma som pickisen) de menade att maskinen inte skulle klara att enbart köras på gas.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Den Altis vi konverterade går både på bensin och LPG.

Det är elektronik som styr och jag har för mig att den alltid startade på bensin när motorn var kall och det skedde automatiskt skiftet till LPG.

 

Möjligt att i långsam stadstrafik så gick den bara på bensin. ( tankade bensin rätt ofta)

 

I alla fall var det väldigt billigt att köra på LPG då den bara kostade 11B per kg och bensinen var dyrare än i dag.

 

En tank gas räckte från Korat till Rayong minns jag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skuiie inte jag kunna ha en egen åsikt om en bil utan dina syrliga komentarer,ja jag såg smilesen, och vad har nu min gamla bil med detta att göra,har du blivit en bittergubbe numera,känner inte riktigt igen dig. :dirol:

 

Oj, det var värst.

Njae jag ser mej inte själv som en bittergubbe, men jag kan ju ha fel.

Tycker det är kul med lite uppfriskande nya grepp  i den försiktiga bildesignbranchen . Det står nog inte på förrän vi får se fler "grodor" på vägarna.

Förlåt om jag sårade dej!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

finns inget jobbigare än drygat folk som tror de äger beg guldklimpar!

 

Nu var bilen värd  60 000 SEK och jag satt priset till 45 000 SEK och skrev i annonsen att däck sparkare kan stanna hemma. Och eftersom bilen inte hade några defekter

eller fel tycker jag att det var oförskämt av snåljåp komme med skam bud. Men ni får tycka vad ni vill och jag får sälja min bil som jag vill. Såna som snålisar kan stanna i Småland för min del. Ugh jag har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Nu var bilen värd  60 000 SEK och jag satt priset till 45 000 SEK och skrev i annonsen att däck sparkare kan stanna hemma. Och eftersom bilen inte hade några defekter

eller fel tycker jag att det var oförskämt av snåljåp komme med skam bud. Men ni får tycka vad ni vill och jag får sälja min bil som jag vill. Såna som snålisar kan stanna i Småland för min del. Ugh jag har talat.

Varför sålde du då inte den för 60k då? det hade jag gjort om den nu var värd det, inte hade jag kastat 15k i sjön :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det var värst.

Njae jag ser mej inte själv som en bittergubbe, men jag kan ju ha fel.

Tycker det är kul med lite uppfriskande nya grepp  i den försiktiga bildesignbranchen . Det står nog inte på förrän vi får se fler "grodor" på vägarna.

Förlåt om jag sårade dej!

Väldigt enkelt, varför blanda in Driverns fordon i debatten, har liksom inte med tråden att göra, inte första gången du kommer med plumpa uttalanden, men det kanske du inte förstår.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det värsta jag vet är att sälja bilen, eller köpa. EN gång köpte jag en ny Corolla i Kungens Kurva via telefon och fax, varför ska man gå i affären om man vet vad man ska ha? Jag sa bara vilken motor, utrustning och färg resten står ju i brochyrer. En annan gång hade brorsan och jag lite långtråkigt på en lördags förmiddag, så vi tänkte att vi går och köper var sin bil, Vi åkte först till Lexus i Norrtull och frågade om vi kan provköra, säljaren ville inte börja växla bilar för att få ut visningsbilen så vi tänkte att vi fortsätter norrut. I Akalla fick vi både provköra o caffe så v beställde två stycken sport coupe.  Gå runt o snacka om bilen utan att det händer nåt är trist.

 

Så anledningen att jag sålde billigt var helt enkelt att jag hatar alla prutare o snåljåpar som bara tjattrar utan verklig avsikt att köpa, dessutom gick jag med vinst även för det priset så de var ingen katastrof.

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...