Jump to content
IGNORERAD

Honda HRV


Horst

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Horst

    25

  • UglyFarang

    8

  • Tallviking

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Ingen erfarenhet men hae undrat också samma sai. Vas kostar en Nissan Juke i Thaila,d, en ungefärlig pris räcker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen erfarenhet men hae undrat också samma sai. Vas kostar en Nissan Juke i Thaila,d, en ungefärlig pris räcker?

Vet ej, men jag tycker Nissan Juke ser ut som en groda, jag tål inte det. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tyvärr vet jag ingenting om Hondan.

Många med mig köpte en ny bil när man fick skattesubvention av staten och jag antar att det är en massa taijare som inte har kunnat betala av på bilen.

Borde finnas en jädra massa lätt begagnade bilar till riktigt bra priser nu.Om jag skulle köpa bil nu så skulle jag nog kollat in det i stället för att köpa nytt.

Du kanske har ett kriterium om att det måste vara nytt?

Men ni som vet mer än jag får gärna rätta mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen erfarenhet men hae undrat också samma sai. Vas kostar en Nissan Juke i Thaila,d, en ungefärlig pris räcker?

799 Tusingar verkar det som priset är.Symboliken med grodlikheten håller jag med om, hehe

 

http://www.nissan.co.th/Vehicles/Juke.aspx

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr vet jag ingenting om Hondan.

Många med mig köpte en ny bil när man fick skattesubvention av staten och jag antar att det är en massa taijare som inte har kunnat betala av på bilen.

Borde finnas en jädra massa lätt begagnade bilar till riktigt bra priser nu.Om jag skulle köpa bil nu så skulle jag nog kollat in det i stället för att köpa nytt.

Du kanske har ett kriterium om att det måste vara nytt?

Men ni som vet mer än jag får gärna rätta mig.

Du har absolut rätt, det finns massor av begagnat efter Yinglucks skattesubvention, om man pratar med thailändare är det alltid någon som har en bil de vill sälja, nästan desperata efter att bli av med dem. Men, köpa begagnat i Thailand...nej det är inte min kopp kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

799 Tusingar verkar det som priset är.Symboliken med grodlikheten håller jag med om, hehe

 

http://www.nissan.co.th/Vehicles/Juke.aspx

 

Svårt att ta till dej lite nya grepp på formgivning?

Lite kul och annorlunda stuk än på konservativa Bettan så klart, men om du tycker att denna ser ut som en groda så är ju "tråkig padda" bara förnamnet på Bettan. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Överväger köpa en Honda HRV, priset ligger på ca 1 milj baht enl websidan. Någon som har erfarenheter? Åsikter?

http://www.honda.co.th/en/hrv

Svärföräldrarna har en HRV. Jag körde ner den till dem från affären, en resa på ca 950 km. Grymt skön bil för väldigt rimliga pengar tycker jag, blev väldigt sugen på en själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Dessutom är beg priserna i Thailand skithöga. En 10-12 år gammal kostar 250 000 THB mindre än en sprillans ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärföräldrarna har en HRV. Jag körde ner den till dem från affären, en resa på ca 950 km. Grymt skön bil för väldigt rimliga pengar tycker jag, blev väldigt sugen på en själv.

Precis, det känns som rimligt pris. Motorn är 1.8 automat. Har ej kunnat reda ut skillnaderna mellan de 3 olika graderna men priserna skiljer:

S 890 000

E 975 000

EL 1045 000

 

Specifikationerna på Hondas thailändska websida finns ej med engelsk översättning, någon som har mer info?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är beg priserna i Thailand skithöga. En 10-12 år gammal kostar 250 000 THB mindre än en sprillans ny.

Precis som condos. De behåller hellre lägenheterna och bilarna än säljer "för billigt". Very Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om HRV:n håller samma kvalitet och standard som storasystern CRV, så är det nog inget dåligt köp.

Har flera bekanta som har CRV och är jättenöjda.

 

Hade inte sälpersonalen på Honda i Pattis varit så nonchalanta och ointresserade, så hade det blivit en Honda när jag köpte Camryn.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om HRV:n håller samma kvalitet och standard som storasystern CRV, så är det nog inget dåligt köp.

Har flera bekanta som har CRV och är jättenöjda.

 

Hade inte sälpersonalen på Honda i Pattis varit så nonchalanta och ointresserade, så hade det blivit en Honda när jag köpte Camryn.

Har hört många berömmer Toyotas service i Thailand. Honda kanske inte är lika roliga att ha å göra med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, det känns som rimligt pris. Motorn är 1.8 automat. Har ej kunnat reda ut skillnaderna mellan de 3 olika graderna men priserna skiljer:

S 890 000

E 975 000

EL 1045 000

 

Specifikationerna på Hondas thailändska websida finns ej med engelsk översättning, någon som har mer info?

De har E-modellen. Kändes som det var väldigt mycket mer utrustning i E-modellen jämfört med S-modellen men mest onödigt lullull på EL.

Link to comment
Dela på andra sajter

De har E-modellen. Kändes som det var väldigt mycket mer utrustning i E-modellen jämfört med S-modellen men mest onödigt lullull på EL.

Hade E modellen "soltak" eller är det på EL modellen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade E modellen "soltak" eller är det på EL modellen?

Inget soltak på E-modellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget soltak på E-modellen.

Soltak eller cab är ingen höjdare i Thailand :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att ta till dej lite nya grepp på formgivning?

Lite kul och annorlunda stuk än på konservativa Bettan så klart, men om du tycker att denna ser ut som en groda så är ju "tråkig padda" bara förnamnet på Bettan. :)

Skuiie inte jag kunna ha en egen åsikt om en bil utan dina syrliga komentarer,ja jag såg smilesen, och vad har nu min gamla bil med detta att göra,har du blivit en bittergubbe numera,känner inte riktigt igen dig. :dirol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Svårt att ta till dej lite nya grepp på formgivning?

Lite kul och annorlunda stuk än på konservativa Bettan så klart, men om du tycker att denna ser ut som en groda så är ju "tråkig padda" bara förnamnet på Bettan. :)

 

Smaken är som baken och högst personligt

 

Enligt MIN smak är i alla fall Nissan Juke en av de fulaste bilarna jag sett på många år

 

Dessutom  stor utanpå och liten inuti

 

Senast jag såg en så ful bil var SSangyong Rodius (som klassades som världens fulaste bil av TV-programmet Top Gear)

 

Fulheten på Juke har diskuterats runt om i media i världen och kritiken är inte nådig

 

Testa att google på "Nissan Juke Ugly" så får du se själv

 

http://time.com/14391/nissans-ugly-little-suv-now-uglier-than-ever/

 

Readers at Car Throttle voted the Juke into its “Top 10 Ugliest Cars Ever Made” lists, and a Motor Trend forum gave the Juke the Ugliest Car Award. While not at the very top of Edmunds “100 Ugliest Cars of All Time,” the Juke did get bashed by editors thusly: “It has at least six headlights and fenders that seem tacked on as an afterthought. It’s proudly peculiar and un-pretty.”

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Såg ett par stycken, en vit och en röd i trafiken idag och eftersom modellen har varit på tapeten här tittade jag lite extra.

I mina ögon ser bilen helt okey, både från sidan och bakifrån, möjligen hade de kunnat modifiera fronten lite snyggare.

Men som sagt, smaken är som baken, enda bil jag tycker ser ut som groda är en Porche 911 särskild om den är grön.

Porsche_911E_ca_1969.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5702-0-84462400-1432286389.jpg

 

'Havande groda i skitande ställning' var öknamnet på den här VW'n.

 

 

 

'fingerfel'

Ändrades av Oscar
Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är som baken och högst personligt

 

Enligt MIN smak är i alla fall Nissan Juke en av de fulaste bilarna jag sett på många år

 

Dessutom  stor utanpå och liten inuti

 

Senast jag såg en så ful bil var SSangyong Rodius (som klassades som världens fulaste bil av TV-programmet Top Gear)

 

Fulheten på Juke har diskuterats runt om i media i världen och kritiken är inte nådig

 

Testa att google på "Nissan Juke Ugly" så får du se själv

 

http://time.com/14391/nissans-ugly-little-suv-now-uglier-than-ever/

 

Readers at Car Throttle voted the Juke into its “Top 10 Ugliest Cars Ever Made” lists, and a Motor Trend forum gave the Juke the Ugliest Car Award. While not at the very top of Edmunds “100 Ugliest Cars of All Time,” the Juke did get bashed by editors thusly: “It has at least six headlights and fenders that seem tacked on as an afterthought. It’s proudly peculiar and un-pretty.”

Ett problem är ju om man vill sälja den om några år, då den dessutom är omodern. Då blir det några få entusiaster man får leta efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Dessutom är beg priserna i Thailand skithöga. En 10-12 år gammal kostar 250 000 THB mindre än en sprillans ny.

 

Jag har en polare som vill sälja en 3 år gammal Corolla 1,8 för 600 000Thb, nypriset var i dec 2012 ca 940 000THB Svensk ägd/körd med ca15 000km på mätaren, jag funderar på att slå till på detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...