Jump to content
IGNORERAD

Skottlossning på MBK?


chiangmaithai

Recommended Posts

chiangmaithai

Nån som hört nåt om det varit nån skottlossning på MBK idag? Min kompis tjej hade varit dit idag och när hon

hade varit inne hade det kommit folk in och skjutit där. Det var tydligen rena turen att hon inte blev träffad.

Men hon hade lyckats ta sig ut oskadd.

Nån som hört nåt mer om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som vanligt studenter från olika universitet som slåss, ofta med tillhyggen och även skjutvapen...

Det sker flera dödsfall om året i dessa stridigheter, senast förra veckan satte polisen upp järnhård bevakning kring ett tempel nära oss (Wat lat pla kao), då det senaste dödfallet, en ung kille, kremerades...

Kolla länken: http://news.asiaone.211-121040.html

Litet utdrag ur texten:

Some 100 vocational school students brawled during evening rush hour in front of Maboonkrong Shopping Complex in Bangkok's Pathumwan district, yesterday, scattering shocked shoppers.

The fight broke out only days after a truce ceremony on January 28, when students from the two schools shook hands and exchanged flowers.

[table][tr] [td]Related link:

» Technology students fight in front of MBK[/td][/tr][/table]

Trist men dessa strider har pågått i åratal...

Undrar varför dessa nyheter så sällan rapporteras i de Engelskspråkiga tidningarna?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist men dessa strider har pågått i åratal...

I de allra flesta kulturer lär sig barnen/ungdomarna att ta efter

eller likna sina vuxna förebilder..."Det ska börjas i tid."

Våldsamheter är ju tyvärr inte ovanliga bland de vuxna..

i framför allt Bangkok, tyvärr, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Våldsamheter är ju tyvärr inte ovanliga bland de vuxna..

i framför allt Bangkok.

Skulle vara intressant att se en jämförande statistik på grov våldsbrottslighet i Sthlm vs Bkk eller f ö någon världsmetropol vs Bkk.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag hörde talas om våldsamheterna mellan de 2 skolorna var för 4 år sedan.

Vi satt på en barbecuerestaurang, det kom in ett 20-tal glada studerner och satte sig vid ett långbord.

Jag såg hur ägaren blev tydligt orolig och började ringa i sin mobil, han ringde polisen, och de svarade genom att sända 2 polisbilar som ställde sig utanför och höll ett öga på festligheterna...

Det förflöt lungt, frugan sade att poliserna mest var där för att visa upp sig och minska risken för att ett gäng från "motståndarskolan" skulle komma dit och ställa till bråk...

Frun min påstår att stridigheterna pågått i ca (eller sa hon minst?) 20 år.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan i Ranong urartade ett bråk till den grad att en mördare hyrdes in från en annan stad och högg av armen på en student. Brevid svärfars affär ligger ett internetcafe där en skolas studenter samlas. Bråk för jämnan.

För en månad sedan sköt en tjejkompis till min svåger ihjäl i Bangkok. Hon kom emellan ett studentbråk. En annan svåger åkte på en käftsmäll på en buss eftersom han hade "fel" uniform på sig.

Fast Sverige är ju mycket farligare, eller hur var det nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

.. och så var det en Bangkokfarang här på mpr som suckande undrade i vilket Thailand vi höll till i när det diskuterades diverse bråk mellan olika byars ungdomar på festligheter med musikuppträdanden. Verkar onekligen som att det går ganska hett till i huvudstaden också. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För några år sedan i Ranong urartade ett bråk till den grad att en mördare hyrdes in från en annan stad och högg av armen på en student. Brevid svärfars affär ligger ett internetcafe där en skolas studenter samlas. Bråk för jämnan.

För en månad sedan sköt en tjejkompis till min svåger ihjäl i Bangkok. Hon kom emellan ett studentbråk. En annan svåger åkte på en käftsmäll på en buss eftersom han hade "fel" uniform på sig.

Fast Sverige är ju mycket farligare, eller hur var det nu?

Skulle inte villja sitta på söders restauranger i Stockholm när AIK och Djurgården möts i derbymatcher! :tommy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...