Jump to content
IGNORERAD

Arctic Thai & Grill har nu slagit upp portarna i Luleå


Kim

Recommended Posts

Arctic Thai och Grill, som sedan tidigare finns i Kiruna och Boden slog i lördags upp portarna för en restaurang även i Luleå. Jag var där med kameran i morse och tog några bilder inför första vardagens premiärlunch.

 

 

 

Entrén lämnar lite övrigt att önska än så länge, fast insidan är redan klar och fräsch.

 

 

atg26_zpsfzlokg19.jpg

 

atg3_zpshfkvqw5x.jpg

 

atg6_zpsiqh6hlql.jpg

 

atg10_zpsmxtrggot.jpg

 

atg7_zpshypandop.jpg

 

 

 

 

 

Vid 11 började gästerna trilla in... hungriga.

 

 

atg12_zpsc5u9gwih.jpg

 

atg25_zpsbbiiptbo.jpg

 

atg24_zpshcv4d4lx.jpg

 

atg14_zpsfg59kuh6.jpg

 

 

 

 

 

Blev hektiskt i köket. Men inga sura miner för det. Tvärtom! :)

 

 

atg17_zps9mehlbwr.jpg

 

atg19_zpsyfimrmj0.jpg

 

atg18_zpsawctamuy.jpg

 

atg9_zpslt0qi8ka.jpg

 

atg16_zps6n8ebrlp.jpg

 

atg15_zpsimnfs2sw.jpg

 

 

 

 

Ligger på Midgårdsvägen 3, mitt emot ingången till Coop arena där Luleå Hockeys krigare spelar sina matcher.

http://arcticthai.se/

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    19

  • Tommy

    14

  • Kim

    10

  • erkki

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Arctic Thai och Grill, som sedan tidigare finns i Kiruna och Boden slog i lördags upp portarna för en restaurang även i Luleå. Jag var där med kameran i morse och tog några bilder inför första vardagens premiärlunch.

 

 

 

Entrén lämnar lite övrigt att önska än så länge, fast insidan är redan klar och fräsch.

 

 

atg26_zpsfzlokg19.jpg

 

atg3_zpshfkvqw5x.jpg

 

atg6_zpsiqh6hlql.jpg

 

atg10_zpsmxtrggot.jpg

 

atg7_zpshypandop.jpg

 

 

 

 

 

Vid 11 började gästerna trilla in... hungriga.

 

 

atg12_zpsc5u9gwih.jpg

 

atg25_zpsbbiiptbo.jpg

 

atg24_zpshcv4d4lx.jpg

 

atg14_zpsfg59kuh6.jpg

 

 

 

 

 

Blev hektiskt i köket. Men inga sura miner för det. Tvärtom! :)

 

 

atg17_zps9mehlbwr.jpg

 

atg19_zpsyfimrmj0.jpg

 

atg18_zpsawctamuy.jpg

 

atg9_zpslt0qi8ka.jpg

 

atg16_zps6n8ebrlp.jpg

 

atg15_zpsimnfs2sw.jpg

 

 

 

 

Ligger på Midgårdsvägen 3, mitt emot ingången till Coop arena där Luleå Hockeys krigare spelar sina matcher.

http://arcticthai.se/

Är det mysrum på övervåningen(där Erkki vilar)?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det mysrum på övervåningen(där Erkki vilar)?

 

Loftbar kanske?   

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det mysrum på övervåningen(där Erkki vilar)?

 

Som de kvartsfinnar från svenska tornedalen vi alla är här uppe i norr så måste det alltid finnas en sauna tillgängligt. En sån ryms det b la på övervåningen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till med käket! Man får titte in när fruga och jag är på tur!  :good:  :drinks:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ser verkligen fint ut ! Lycka till med restaurangen !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

snyggt !    riktigt schysst kök, ingen trängsel ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nära Stadshotellet?

 

Ca 1,5 km norr om Stadshotellet. Vid ishallen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra kock är en tjock kock.

Lycka till

 

Hade du varit kock borde du isf vara i klass med Heston Blumenthal... :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ca 1,5 km norr om Stadshotellet. Vid ishallen.

De kan ju inte råför att det ytterst mediokra laget Luleå är granne med dem:)

Set väldigt fint ut annars!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

De kan ju inte råför att det ytterst mediokra laget Luleå är granne med dem:)

Set väldigt fint ut annars!

 

Ähum, inte för att det gick speciellt lysande sistlidna säsong men Luleå spelade åtminstone lite mindre mediokert än vad Brynäs gjorde om jag inte missminner mig helt. ;)

Fast hur som helst så kan det ju vara bra för eventuellt SHL-frälsta MPR:are att veta  att om de råkar åka med hemmalaget på bortamatch hit upp till norr så finns det faktiskt god thaimat rätt över gatan från hockeyarenan sett. 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ähum, inte för att det gick speciellt lysande sistlidna säsong men Luleå spelade åtminstone lite mindre mediokert än vad Brynäs gjorde om jag inte missminner mig helt. :wink:

Fast hur som helst så kan det ju vara bra för eventuellt SHL-frälsta MPR:are att veta  att om de råkar åka med hemmalaget på bortamatch hit upp till norr så finns det faktiskt god thaimat rätt över gatan från hockeyarenan sett. 

 

Går det att få thaimat eller är det samma svenska form av thaimat som på alla andra ställen runt om i landet?

Min personliga åsikt är att thaimaten i Sverige är så dålig att jag hellre tar en korv på Statoil.

 

Går det att få thaimat som smakar thaimat så kanske det blir något besök i sommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda "felet" var väl att det ser lite för fräsht ut.

Inte direkt nån Thai-feeling enligt bilderna :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att få thaimat eller är det samma svenska form av thaimat som på alla andra ställen runt om i landet?

Min personliga åsikt är att thaimaten i Sverige är så dålig att jag hellre tar en korv på Statoil.

 

Går det att få thaimat som smakar thaimat så kanske det blir något besök i sommar.

Tja andrejs,

Du får ge det en chans..

Vissa råvaror är såklart annorlunda i smak, men för 80 spänn så törs jag nog lova att det är svårt att göra bättre.

Nu sova.. Helt slut efter ett par veckor av arbete.

Tack Kimpa för fotona, bastu till veckan?

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Arctic Thai och Grill, som sedan tidigare finns i Kiruna och Boden slog i lördags upp portarna för en restaurang även i Luleå. Jag var där med kameran i morse och tog några bilder inför första vardagens premiärlunch.

 

 

 

Entrén lämnar lite övrigt att önska än så länge, fast insidan är redan klar och fräsch.

 

 

atg26_zpsfzlokg19.jpg

 

atg3_zpshfkvqw5x.jpg

 

atg6_zpsiqh6hlql.jpg

 

atg10_zpsmxtrggot.jpg

 

atg7_zpshypandop.jpg

 

 

 

 

 

Vid 11 började gästerna trilla in... hungriga.

 

 

atg12_zpsc5u9gwih.jpg

 

atg25_zpsbbiiptbo.jpg

 

atg24_zpshcv4d4lx.jpg

 

atg14_zpsfg59kuh6.jpg

 

 

 

 

 

Blev hektiskt i köket. Men inga sura miner för det. Tvärtom! :)

 

 

atg17_zps9mehlbwr.jpg

 

atg19_zpsyfimrmj0.jpg

 

atg18_zpsawctamuy.jpg

 

atg9_zpslt0qi8ka.jpg

 

atg16_zps6n8ebrlp.jpg

 

atg15_zpsimnfs2sw.jpg

 

 

 

 

Ligger på Midgårdsvägen 3, mitt emot ingången till Coop arena där Luleå Hockeys krigare spelar sina matcher.

http://arcticthai.se/

Fantastiskt snyggt!

Är det egen design eller har ni anlitat nån?

Blir inte lite avundsjuk, fy fasen vad snyggt!

(undrar lite vad det där kostat, ungefär? Tar gärna en uppgift på PM), vi måste göra nåt med inredningen på Thai House i Partille.

 

Min bästa vän, berättade om Arctic i Kiruna, "Jättebra mat och ett fräscht ställe" sa han (Fast han har ju bara varit i Thailand 100 ggr eller så, som pilot på SAS, så vad vet han?)...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att få thaimat eller är det samma svenska form av thaimat som på alla andra ställen runt om i landet?

Min personliga åsikt är att thaimaten i Sverige är så dålig att jag hellre tar en korv på Statoil.

 

Går det att få thaimat som smakar thaimat så kanske det blir något besök i sommar.

Antar att du inte har några planer på ett Göteborgsbesök?

Men om du har det så testa gärna vårt lilla hak i Partille (Thai House, på Järnstångsvägen 1), 10 minuter från Avveenyen , presentera dej, så bjuder jag på din måltid om du inte tycker att det smakar Thai!

Håller med om den undermåliga maten som serveras som Thaimat av diverse restauranger i Sverige...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ähum, inte för att det gick speciellt lysande sistlidna säsong men Luleå spelade åtminstone lite mindre mediokert än vad Brynäs gjorde om jag inte missminner mig helt. :wink:

Fast hur som helst så kan det ju vara bra för eventuellt SHL-frälsta MPR:are att veta  att om de råkar åka med hemmalaget på bortamatch hit upp till norr så finns det faktiskt god thaimat rätt över gatan från hockeyarenan sett. 

 

Kostar väl ungefär lika mycket att flyga från skåne till Luleå som från Köpenhamn till Bangkok med nåt lågprisbolag så då kan man ju lika gärna åka och äta äkta thaimat.)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tja andrejs,

Du får ge det en chans..

Vissa råvaror är såklart annorlunda i smak, men för 80 spänn så törs jag nog lova att det är svårt att göra bättre.

Nu sova.. Helt slut efter ett par veckor av arbete.

Tack Kimpa för fotona, bastu till veckan?

Puss

Erkki

 

Nja, självklart så har man inte alltid färska råvaror att tillgå.

Men på de thaiställen jag har besökt så smakar det som någon Findus micromat.

 

I Norge var jag på ett thai-hak.

Där satte jag tjejen i köket att laga mat som hon själv hade ätit. Då blev det nästan bra, vilket är ett högt betyg för att vara restaurang.

 

Det sämsta är dock buffé. Totalt smaklöst.

 

Kan man få sig en specialbeställning så äter jag gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Antar att du inte har några planer på ett Göteborgsbesök?

Men om du har det så testa gärna vårt lilla hak i Partille (Thai House, på Järnstångsvägen 1), 10 minuter från Avveenyen , presentera dej, så bjuder jag på din måltid om du inte tycker att det smakar Thai!

Håller med om den undermåliga maten som serveras som Thaimat av diverse restauranger i Sverige...

 

 

MVH Tommy

 

Ja, det får bli specialbeställning.

Det är inte kunskapen som fattas i köket. Oftast är det det att Nisse vill ha försvenskad mat.

 

Min personliga åsikt är att Nisse kan gå på Sibylla och ta sig en körv.

 

Dimper garanterat in om jag nu råkar vara i Gbg. Det är inte helt uteslutet att jag kanske råkar ta mig dit i sommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kostar väl ungefär lika mycket att flyga från skåne till Luleå som från Köpenhamn till Bangkok med nåt lågprisbolag så då kan man ju lika gärna åka och äta äkta thaimat.)

 

BTT

 

Då tycker jag att du ska göra det.

Är det inte på tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...