Jump to content
IGNORED

Vad är det för MPR vi vill ha?

Guest Atom

Recommended Posts

Sam sip sam

Som några påpekat, diskussionen som Atom  tar upp är inte ny. Minns (igen) min första trådstart för några år sedan som skulle handla om Songkran men som slutade med att en medlem kände sig hotad till livet, blev DQ och avregistrerad.

Men jag håller med Atom om att det bara blir värre, påhoppen fler, och skyttegravarna allt djupare. Jag som deltar rätt mycket i både de svenska och thailändska politiska diskussionerna märker det tydligt. Och är absolut inte utan skuld själv, aldrig varnad, men har gjort en del inlägg jag är mindre stolt över. Man får rannsaka sig själv ibland.

"Kalsong-" eller "Tangentbordsfylla" används ibland som överslätande förklaring för vissa urspårade inlägg eller diskussioner.  Och visst kan det vara så. Men de riktigt grova påhoppen kan ingen kalsongfylla i världen försvara, enligt min mening.

Nu är jag också ”part i målet” i det exempel som Atom tar upp och  därmed inte helt objektiv, men det är såklart mindre kul att drabbas av ett sådant grovt påhopp. Troligen det grövsta för mig hittills men ingalunda första gången. Minns även en medlem som tyckte ett av mina inlägg var värt att besvara med en så kallad ”skämtteckning” där muslimer framställdes som pedofiler. Hela den tråden försvann dock och personen ifråga blev avstängd.

Nåväl, man kan som Atom säger hitta många exempel, det ovan är bara ett i mängden som råkar ligga i närtid.

Jag är kvar på MPR och har ingen avsikt att lämna, men för citera trådskaparen, fortsätter trenden enligt följande, så kommer jag med största säkerhet att bli mindre aktiv:

”Ett MPR där rena påhitt, lögner och avsiktliga feltolkningar används för att misskreditera skribenter vars åsikter man inte gillar, även i andra trådar än där man egentligen är oense.
 Ett MPR där uppenbara personangrepp passerar obemärkt förbi då det nu anses som normen för hur man uttrycker sig”.

Man får väl byta Expressen mot den tunna DN i sånt fall.  :read:   :fie:

bra sammanfattat kör på börjar gilla dig mer o mer :good:

• Fint 3
  • Replies 358
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Soengsang

30

• Boa52

28

• Cavemannen

19

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jag vet inte riktigt vad det är för MPR jag vill ha men jag vet vad jag inte vill ha och jag tycker dessvärre att vi närmast är där nu.   Ett MPR där rena påhitt, lögner och avsiktliga feltolkningar

Nu har festen börjat så jag har inte tid med något A4-inlägg, det får komma i morgon eller om 6 månader Jag håller dock med i stora drag, jag bidrar inte särskilt mycket. Att det skulle frånta mi

Nja, jag tycker nog att det är en väldans skillnad på hur folk uppträder på MPR gentemot IRL. Här vräker en del ur sig saker som dom aldrig skulle göra i verkliga livet, tyvärr. För övrigt tycker jag

Posted Images

Guest Oregistrerad knasen

Inte för att jag är troende men det där bibliska citatet "Den som är utan skuld kastar första stenen" passar verkligen in i den här tråden :D

Benjamas

Klart jag läste vad han skrev! Tar du illa upp för mitt inlägg,så varsegod!! Det bjuder jag på. 

Bara det att ditt svar till Fritz visade att du inte alls förstod vad han menade trots att det var väldigt tydligt skrivet.

Jag tyckte då att det var alldeles utmärkt som ex på ett vanligt sätt att starta käbbel på.

Sen tycker jag att det är bättre att du bjuder på en stor kall istället så vi slipper käbbla törstiga :drinks:

• Fint 7
Sam sip sam

Ja det är ju väldans ovanligt att man i verkliga livet kan bli kallad störd eller idi*t eller andra nedlåtande tillmälen om man nu råkar ha en annan åsikt. Har nog säkert själv kanske vräkt ur mig kanske liknande ord till någon som inte tycker som jag. Får nog skylla det på ölens konto då jag sällan  orkar gå i dispyt med någon utan 5-6 Sofiero (de du Odin och 33àn) under västen då det ju är då jag inser att det nästan endast är jag som förfogar över de rätta åsikterna. Har nog tydligen ändå lyckats hålla mig innanför reglerna då jag hitintills aldrig blivit avstängd men om jag överskrider några regler och blir avstängd så lovar jag ta det som en man och inte storstilat meddela mitt utträde (som om nu någon skulle sakna mig) utan ta lärdom och inte göra samma övertramp en gång till om jag nu inte åter fått i mig för mycket av denna gudadryck.

kör på du e en go gubbe som tål ett sjöslag :good:

• Fint 1
Sangwal

Inte för att jag är troende men det där bibliska citatet "Den som är utan skuld kastar första stenen" passar verkligen in i den här tråden :D

Ja, blir inte många stenar kastade från dina händer...:)

Rock on!

• Fint 2

Så gott som oförstörd!

Benjamas

Självklart kan ni kritisera både mig som admin och MPR som forum. Ordet är fritt.

Tänk om övriga forum kunde lära sig detta, minsta lilla man yttrar någon tveksamhet mot admin blir det en mån avstängning, men finns knappt några skribenter kvar där heller iofs..

Visste faktiskt inte att det är ok att kritisera admin här, det här med att läsa reglerna är inte riktigt min grej, en riktigt man läser inte manualen..

Ja, blir inte många stenar kastade från dina händer... :)

Rock on!

Nä och det sticker jag inte under stolen med heller, hur är det själv på den fronten?

Sangwal

Nä och det sticker jag inte under stolen med heller, hur är det själv på den fronten?

Kommer inte ens bemöda mig att plocka upp några stenar.

Rock on!

• Fint 1

Så gott som oförstörd!

Nicholas

Nej det menade jag absolut inte ! Tycker nog snarare att det skulle vara hårdare moderering här på MPR än vad det är.

Fritz..

Hårdare moderering?

Ojoj, Knasen skulle bli helt knasig.

Tekkor

Kvinnohatet och främlingshatet frodas på MPR.

Ja så många som pratar illa om Thailand och dess kvinnor här på forumet, tråkigt och man undrar varför de då åker ner till Thailand. Sen det där med främlingshatet är det viktigt att göra skillnad och inte blanda ihop invandrare som kommer hit och arbetar och som lär sig våra lagar och språket, med de som enbart kommer hit för bidragen och livstids försörjning, de vill inte lära sig Svenska, de vill inte respektera våra kvinnor. Samt att de ser oss som otrogna då vi inte dyrkar deras gud... Så låt oss inte blanda ihop bra och dåliga invandrare...

Tror jag nån gång nämnt hårdare moderering men det gilla ingen, då blir det som barnuppfostran utan regler och det vet man hur det går. Lite regler och folk anpassar sig och det blir trevligare att skriva här.

• Fint 6

Hårdare moderering?

Ojoj, Knasen skulle bli helt knasig.

Han har väl alltid tillhört de som ropar på hårdare moderering då han ju tillhör den där skaran som inte själv klarar av att bestämma vilka trådar han ska klicka på eller använda scroll funktionen för att slippa läsa sådant som inte intresserar honom :)

Det finns riktiga rövhål på forumet inklusive mig, med spriten i kroppen blir dom fler varje kväll..

Har träffat många av dom, vilken annan uppfattning man får av dom då,, Vadå rövhål...

Det är ju helt annorlunda människor utan tangentbord..

FF

• Fint 5

www.easi.nu

Tekkor

Hur andra ser på Svenska resenärer, kanske något att tänka på. Är det någon härifrån tro... Tiden var runt protesterna i Bangkok...

Kul serie :) Edit: Trots bilden på klippet så handlar det om livet på flygplatsen och lite snuttar utanför med några resenärer.

Runt 5:30 börjar Den Svenska delen...

Edited by Tekkor
frason

Finns väl knappt någon moderering överhuvudtaget, det är nog grundproblemet. Folk kan i stort sett kväva ur sig vad som helst utan någon åtgärd, klart det blir kass stämning då i många trådar.

• Fint 6

Hatar lögnare.

Baa

Så Pastorn menar att man har rätt att vräka ur sig viken dynga som helst på ett forum,bara man är trevlig och social i verkliga livet.

Tyvärr håller jag inte med Pastorn i detta ämne. Skitar man ner någon på ett forum så får man fan imej stå för det irl!!!

Sanna mina ord.smilfinkar och tangentbordsrambon har man sett för mycket av!

• Fint 1

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Tekkor

Eftersom det var du som skrev inlägget som TS använder som ett exempel på ett MPR som han inte vet om han vill ha, med bland annat  omotiverade påhopp,, så måste jag säga att din åsikt om att du vill ha hårdare moderering blir extra intressant...

Inte jag som försvarar gruppvåldtäkter om förövarna är svarta. Jag ogillar alla övergrepp på kvinnor och det står jag för. Det är väl detta som är mest intressant eller.

Så när tar folk avstånd från av invandrare utförd gruppvåldtäkt med efterföljande misshandel av offret?

• Fint 1
Tekkor

Sanna mina ord.smilfinkar och tangentbordsrambon har man sett för mycket av!

Håller med dig, men vi får väl leva med det helt enkelt.

• Fint 1
Lappen

Inte jag som försvarar gruppvåldtäkter om förövarna är svarta. Jag ogillar alla övergrepp på kvinnor och det står jag för. Det är väl detta som är mest intressant eller.

Så när tar folk avstånd från av invandrare utförd gruppvåldtäkt med efterföljande misshandel av offret?

Det är du som tolkar hans inlägg som du vill och istället för att tänka till så får du en släng av tangentbords diarré :)

• Fint 4

Jag håller med dig här-och Atom.

Jag har blivit mindre aktiv och bidrar mindre till trådar, det var evigheter sen jag startade en reseberättelse eller lade in några bilder och överhuvudtaget har min inläggsfrekvens gått ner-och jag känner ingen lust att öka den. Mina inlägg i den nu utpekade  tråden började i en annan tråd som sedan av någon anledning slogs samman med "Rasist tråden" som jag inte bryr mig det minsta om egentligen.

Många bra och bidragande skribenter har lämnat MPR, de flesta utan buller och bång, men de har tyvärr gjort att forumet urvattnats på kvalité.

När sen man från ledningen på MPR  låter en av de största internet stalkarna i forumets historia komma tillbaka under nytt nick och han får fortsätta med sin förföljelse så lär det inte attrahera någon av dessa att återkomma med någon kvalitet eller för den delen mig att bjuda på något mer. Man är rädd om sin egen och sin familjs väl och ve och då får några till 98% trevliga internetstollar med Thailand som huvudintresse klara sig med forumet som det ser ut idag.

Får man fråga vad det är för "rasist tråd" du menar?

Mankan

Jag har blivit mindre aktiv och bidrar mindre till trådar, det var evigheter sen jag startade en reseberättelse eller lade in några bilder och överhuvudtaget har min inläggsfrekvens gått ner-och jag känner ingen lust att öka den. Mina inlägg i den nu utpekade  tråden började i en annan tråd som sedan av någon anledning slogs samman med "Rasist tråden" som jag inte bryr mig det minsta om egentligen.

Många bra och bidragande skribenter har lämnat MPR, de flesta utan buller och bång, men de har tyvärr gjort att forumet urvattnats på kvalité.

När sen man från ledningen på MPR  låter en av de största internet stalkarna i forumets historia komma tillbaka under nytt nick och han får fortsätta med sin förföljelse så lär det inte attrahera någon av dessa att återkomma med någon kvalitet eller för den delen mig att bjuda på något mer. Man är rädd om sin egen och sin familjs väl och ve och då får några till 98% trevliga internetstollar med Thailand som huvudintresse klara sig med forumet som det ser ut idag.

Vilken är "Rasist tråden"? Och vilka är rasisterna? Är de dom som vill minska invandringen som är rasister?

Edited by Mankan
  • Fint 8

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Mankan

Han har väl alltid tillhört de som ropar på hårdare moderering då han ju tillhör den där skaran som inte själv klarar av att bestämma vilka trådar han ska klicka på eller använda scroll funktionen för att slippa läsa sådant som inte intresserar honom :)

Ja det blir ju lite lustigt när vissa gärna vill stänga trådar som de samtidigt inte kan låta bli att läsa och kommentera i.

• Fint 8

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Tekkor

Om vi nu skall prata rasisttrådar, fick inget svar på varför du nedvärderande ofta kalla alla Svenskar för en benämning invandrare använder för oss i negativt syfte.

Sen undrar jag var du varit som gillar seriösa trådar när jag ett flertal gånger tyckt att det tramsas för mycket i seriösa trådar? Eller är det bara trådar du valt det handlar om?

• Fint 2