Jump to content
IGNORED

Vad är det för MPR vi vill ha?

Guest Atom

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Men minns du inte då MPR skickade tillbaks sjöbusens sponsorpengar och sa upp avtalet?

ps. Jag satt och åt dagens med din polare Wille en dag för några år sedan, och då tog vi upp just den frågan om sponsorer :D

Se till och äta lunch med han en gång till och få in han på forumet, så vi får lite fart.

Den enda fart som finnes idag är väl det vanliga gnabbet i älgtråden vilket sprider sig i personliga vendettor i andra trådar.

Gula och röda trådar brukar engagera folk, men där blir det samma klanbildningar.

Sedan har vi M33 och dtbkk som sparar pengar åt oss medlemmar då vi inte behöver använda våra sista korvören till att resa utan kan stanna på forumet, skruva upp värmen och blanda en grogg, samtidigt som vi låtsas att vi är med på resan.

L64 får man inte glömma heller.

Själv skriver jag bara när jag är trött eller finner några riktigt korkade inlägg.

Nja, kanske inte. Skulle jag skriva när jag läser ett korkat inlägg så skulle jag ha fullt upp på forumet.

Jag har nog normaliserat korkade inlägg, så det ska väldigt mycket till innan jag drar på med någon form av respons.

• Fint 9
  • Replies 358
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Soengsang

30

• Boa52

28

• Cavemannen

19

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jag vet inte riktigt vad det är för MPR jag vill ha men jag vet vad jag inte vill ha och jag tycker dessvärre att vi närmast är där nu.   Ett MPR där rena påhitt, lögner och avsiktliga feltolkningar

Nu har festen börjat så jag har inte tid med något A4-inlägg, det får komma i morgon eller om 6 månader Jag håller dock med i stora drag, jag bidrar inte särskilt mycket. Att det skulle frånta mi

Nja, jag tycker nog att det är en väldans skillnad på hur folk uppträder på MPR gentemot IRL. Här vräker en del ur sig saker som dom aldrig skulle göra i verkliga livet, tyvärr. För övrigt tycker jag

Posted Images

Du reflekterar bara sånt du upplever, förstår inte poängen med tråden.

Är du besviken hur MPR sköts eller att folk inte skriver som du vill så är det väl bara att lämna.

Varför skrev du inte ett PM till forumets ägare?

Detta forum modereras till stor del av sina läsare och om du som läsare inte agerar på det du tycker är fel så händer inte så mycket.

Skriva en dramatråd är inte rätt väg att gå (tycker jag iaf om jag får tycka)

Du reflekterar bara sånt du upplever, förstår inte poängen med tråden.

Är du besviken hur MPR sköts eller att folk inte skriver som du vill så är det väl bara att lämna.

Varför skrev du inte ett PM till forumets ägare?

Detta forum modereras till stor del av sina läsare och om du som läsare inte agerar på det du tycker är fel så händer inte så mycket.

Skriva en dramatråd är inte rätt väg att gå (tycker jag iaf om jag får tycka)[/

Du har säkert rätt och kommer få mängder av karma för ditt inlägg, liknande inlägg kommer dessutom skrivas i mängder allteftersom lördagsölen intas. Jag kunde ha anmält inlägget samt klagat lite sådär i tysthet istället för att basunera ut mina tankar; det är ju ändå så vi svenskar helst gör.

En sista gång innan jag går på ölen; inlägget jag nämnde var bara ett exempel. Jag är inte ute efter att få den tjommen avstängd i efterhand utan vill ha en diskussion i allmänhet om vilken typ av MPR vi vill ha.

• Fint 10
b-tung

Som det är i det verkliga livet så kommer folk ALDRIG att kunna vara överens när det gäller politiska spörsmål för där har man alltid RÄTT enligt sig själv.  Som jag ser det så kommer det inte bli någon förbättring i dom rent politiska trådarna när det gäller inlägg som redan har passerat grov mobbningsnivån, tyvärr fortsätter det även i nästan alla andra trådar också sorgligt nog.

Försöker för det mesta att hålla mig undan dom rent politiska trådarna nu för tiden och istället följa dom som ger mig lite mer behagligt läsvärde.

Så Atoms synpunkter angående rådande forumanda kan jag bara hålla med om, men någon lösning hur man ska förbättra forumet har jag inte. 

• Fint 8

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Wwax

Du har säkert rätt och kommer få mängder av karma för ditt inlägg, liknande inlägg kommer dessutom skrivas i mängder allteftersom lördagsölen intas. Jag kunde ha anmält inlägget samt klagat lite sådär i tysthet istället för att basunera ut mina tankar; det är ju ändå så vi svenskar helst gör.

En sista gång innan jag går på ölen; inlägget jag nämnde var bara ett exempel. Jag är inte ute efter att få den tjommen avstängd i efterhand utan vill ha en diskussion i allmänhet om vilken typ av MPR vi vill ha.

Happ nu blev jag upprörd.

Jag karmajägare? Dessutom hintas det om att man är ett fyllo?

P3!! Atom är överlägsen och dum mot mig!

• Fint 2
John Khonken

Atom

Här kommer mitt förslag. Ett öppet forum där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord. Främst sådant som rör Thailand. Även politk. För det berör oss alla. Vad jag märkt och säkert även själv gjort är. Att pådyvla folk en åsikt och använda rasistkortet när man inte inser sin egen dumhet. Erkänna fel och brister . Finns inte.

Ha en trevlig lördag

• Fint 2
Cavemannen

nej! jag vet att jag brukar hålla med dig till +90%, men nu är du ute och cyklar....ps. jag tar gärna en cykeltur i BKK med dig nästa gång om det passar :-)

Nack Laeng

varför så mycke käbbel nuförtiden jämfört med 15 år sen?

det finns ett ganska enkelt svar !  den som då va en yster 35 åring är nu en bitter 50 åring hehe

här har vi en annan rolig gammal tråd :wink:

http://www.reseforum.se/archive/index.php/t-1559.html

Edited by Nack Laeng
  • Fint 6

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

kycklingen

Har jag påstått att det spelar någon roll? Jag ställde en fråga och fick ett seriöst svar. Kudos till honom.

Komiskt att du gör exakt det Atom nämner som ett problem...avsiktlig feltolkning.

Eller det kanske inte är det utan ett försök till att dryga dig.

Att du inte passade på att föregå med gott exempel nu då, nä du ska göra samma dryga inlägg som mig. Du o jag och de flesta andra är utav samma skrot o korn när det väl gäller.

• Fint 5
Guest wUThai

Happ nu blev jag upprörd.

Jag karmajägare? Dessutom hintas det om att man är ett fyllo?

P3!! Atom är överlägsen och dum mot mig!

Vi alla är väl fyllon! Och vad fan är det för fel på det isf?!

Skål på dig! 

Guest wUThai

Hej Herr Atom! Vad tillför du själv till MPR?  Det händer att du skriver ungefär ett halvt A4 inlägg i någon politiktråd eller i någon liknande tråd.

Ungefär en gång i halvåret startar du en nästa exakt likadan tråd som denna. Varför? MPR är vad det är. Säger som någon sa tidigare. Ett gott råd är ju att du startar ett eget forum där alla skriver enl. dina preferenser. Skulle vilja påstå att MPR är en spegel av Svenska samhället. Folk blir förbannade,Skriver inlägg på fyllan, m.m m.m. Precis som i verkliga livet. Stolpskott och fågelholkar finns överallt i det Svenska samhället så varför skulle dom inte finnas här på MPR?

Vet inte vart du vill komma med dina sexmånadersinlägg?

Jag kan köpa din trådstart om du hade varit  aktiv på MPR. Dvs startat nya bildtrådar,varit aktiv i flera trådar. Mer engagerad här på MPR.

Du säger ju själv att du knappt kollar mer än 10% procent av innehållet här på MPR. Är övertygad om att dom andra 90% är givande och kul 

läsning. 

Så käre Herr Atom.  Jag bara älskar dom andra 90%. Det är därför jag läser MPR varje dag. 

Han skriver inte mycket men när han väl skriver så är det 99% bra skrivet och huvudet på spiken. Finns ingen på MPR som förmedlar så bra i text som Atom. Hade man varit hälften så klok och lika duktig på att formulera sig som Atom, hade man varit glad!

Ass kissing is my cup of tea! :)

thomas001

Nja, jag tycker nog att det är en väldans skillnad på hur folk uppträder på MPR gentemot IRL. Här vräker en del ur sig saker som dom aldrig skulle göra i verkliga livet, tyvärr. För övrigt tycker jag att det är väldigt trist att det är så många som inte skiljer på sak och person. Livet vore bra trist om alla tyckte likadant och man borde i högre grad respektera andras åsikter, även om dom inte stämmer överens med ens egna.

Fritz..

Så Pastorn menar att man har rätt att vräka ur sig viken dynga som helst på ett forum,bara man är trevlig och social i verkliga livet.

Tyvärr håller jag inte med Pastorn i detta ämne. Skitar man ner någon på ett forum så får man fan imej stå för det irl!!!

• Fint 3
Fritz

Så Pastorn menar att man har rätt att vräka ur sig viken dynga som helst på ett forum,bara man är trevlig och social i verkliga livet.

Tyvärr håller jag inte med Pastorn i detta ämne. Skitar man ner någon på ett forum så får man fan imej stå för det irl!!!

Nej det menade jag absolut inte ! Tycker nog snarare att det skulle vara hårdare moderering här på MPR än vad det är.

Fritz..

• Fint 8

Det är aldrig försent att ge upp.

hamnoi

Han skriver inte mycket men när han väl skriver så är det 99% bra skrivet och huvudet på spiken. Finns ingen på MPR som förmedlar så bra i text som Atom. Hade man varit hälften så klok och lika duktig på att formulera sig som Atom, hade man varit glad!

Ass kissing is my cup of tea! :)

Rövslickaren håller givetvis med :y2: .

#iloverimming

• Fint 5

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Mankan

Jag är med på både MPR och Thailandsforum vilket väl är många som är. Mitt intryck är att på Thailandsforum är språket mer åt det akademiska hållet och på MPR lite mera "grabbigt".

Man kanske skulle generalisera så här.

MPR är att jämföra med Aftonbladet eller Expressen.

Thailandsforum är att jämföra med Dagens Nyheter eller Dagens Industri. 

Har Dagens Nyheter blivit så tunn nuförtiden :)

• Fint 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Benjamas

Hur kunde du tolka att han menade så?

Läste du inte vad han skrev?

Det är ju just detta som skapar så mycket käbbel, taskig läsförståelse och missförstånd sen lägger man ord i munnen på folk och så är det igång.

Samma visa på alla forum men på dom andra blir man avstängd för extremt lite ibland och här kan en del hålla på och mala tykenheter hela dagarna utan att något händer.

Man ska väl inte kritisera admin öppet här men lite tuffare kunde det allt vara även om det är just det faktum är att ribban är lite högre som gör forumet så bra.

Forum med allt för hårda admins tenderar att tappa alla läsvärda skribenter och till slut blir det bara dagens väder snack.

Edited by Benjamas
  • Fint 9
Chan2014

Chan alla människor är horor, det är bara en ekonomisk fråga.

Ge mig tillräckligt med pengar och jag ställer upp på allt   :drinks:

Kloka ord från en klok man, där kom förklaring till ditt civilstånd.

Chan2014

• Fint 3
thomas001

Det är ju just detta som skapar så mycket käbbel, taskig läsförståelse och missförstånd sen lägger man ord i munnen på folk och så är det igång.

Samma visa på alla forum men på dom andra blir man avstängd för extremt lite ibland och här kan en del hålla på och mala tykenheter hela dagarna utan att något händer.

Man ska väl inte kritisera admin öppet här men lite tuffare kunde det allt vara även om det är just det faktum är att ribban är lite högre som gör forumet så bra.

Forum med allt för hårda admins tenderar att tappa alla läsvärda skribenter och till slut blir det bara dagens väder snack, något som hönan borde ta med sig hem och fundera på...

Klart jag läste vad han skrev! Tar du illa upp för mitt inlägg,så varsegod!! Det bjuder jag på. 

• Fint 2
Chan2014

Forum med allt för hårda admins tenderar att tappa alla läsvärda skribenter och till slut blir det bara dagens väder snack, något som hönan borde ta med sig hem och fundera på...

Och varför ska man inte kritisera admin öppet här på forumet eller i verkliga livet för den delen, hur tänkte du här, för att citera min gamla trätobroder Bibben.

Chan2014

• Fint 2