Jump to content
IGNORERAD

Nu är det klart..En till svensk medborgare...


Emloy150

Recommended Posts

Den 15 Januari i år ansökte vi om Svenskt medborgarskap för min käresta. Den 22 Januari var det klart! 6 år & 11 månader utan giftemål tog det att få allt klart. Nu är det svenskt pass som gäller, och planer på en resa till USA som 2 vanliga svenska turister utan att behöva söka separat visum m.m.  :good:

You never get a second chance, to make a first impression!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Emloy150!

Det gick ju fort! Och det bästa är ju att just vad gäller svenskt medborgarskap är det samma tider för alla, oavsett var man bor i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får gratulera! :pleasantry: :preved::good::friends::drinks::victory:

Jag hoppas att ni inte behöve betala någon muta till invandrarverket eller ambassaden för den snabba handläggningen? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

just love.e det inte fint så säg...idag firar vi 7 år & det råkar vara på St Valentine day oxå---ska nog köpa en lott! :Drogar-Love(LBG):

You never get a second chance, to make a first impression!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis.

min kära har börjat undra också om att få medborgarskap.

Vår dotter fyller 5 snart så hon måste ha varit här i 6 år .

Krävs det något speciellt för att få det?

Tjejen min jobbar till 66% men har tyvär för dåligt underlag för att klara SFI.

(med underlag så fick barnen turas om och få gå i skolan )

Vad hade de för kriterier. vore roligt om vi också kunde resa under samma förutsättningar

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker man har varit folkbokförd i 3 år för att få ansöka om medborgarskap..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det räcker man har varit folkbokförd i 3 år för att få ansöka om medborgarskap..

Under förutsättning man inte är dömd för nåt eller har skulder hos fogden, då får man vänta längre.. Några andra ekonomiska krav finns inte, anledningen till att de frågar efter inkomst har nog mer att göra med att de vill försöka fånga upp folk som lever på att göra olagliga saker..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...