Jump to content
IGNORERAD

Hej värdskapet! Vad ska man göra?


svarten

Recommended Posts

Hej värdskapet!

Det känns konstigt att ”rapportera” till er om min och Nonkis konflikt. Det känns som att ropa på ”mamma”. Men våra ständigt återkommande bråk påverkar stämningen på forumet påtagligt.

Som jag upplever det började det hela med att Nonki gärna vill kommentera allt; helst när skribenten har roligt och vill berätta något om sitt liv. Kommentarerna förstår jag inte riktigt och jag tycker att det vore intressant att få en förklaring. Detta uppfattas dock av Nonki som ett påhopp och då han blir rasande arg.

Exemplen är flera:

Magrood, min hustru, och jag är glada och tackar Benis för att han bjuder på Rolling Stones biljetter. Nonki kommer med någon kommentar som vi inte förstår. Jag frågar om kommentaren och tråden utmynnar i ett hysteriskt påhopp på oss.

Benis startar en tråd om Rolling Stones konserten. Jag delar glädjen. Nonki säger att bandet är för gammal. Benis undrar vad Nonki menar och får ett otrevligt svar. Jag förklarar till Nonki att man inte kan välja en sångare efter födelseåret utan efter sin smak. Nonki vrålar i inlägg efter inlägg om vilken hemskt människa jag är.

Jag skämtar om Nonkis hörna för en TT-medlem som önskar ett allvarligare forum. Nonki blir rasande och säger att de affärer som han planerat med hustru inte blir av om jag inte passar mig. Karlen får givetvis själv välja affärsparter. Men idén att min hustru ska påverkas för vad jag skämtar om på Internet känns skrämmande. Givetvis får vi e-post om detta från bekymrade medlemmar. Ingen kan, trots lusläsning av inläggsväxlingen, se någon motivation bakom utbrottet.

Jag ger råd till Semi. Det är så trist på byn. Alla lägger sig för tidigt. Alla är konstiga. Jag som trivs oerhört mycket på landsbygden föreslår att han försöker att inte se negativt på allt utan att se allt som ”annorlunda”. Vidare föreslår jag att han går upp med bönderna och lägger sig med bönderna. Man kan inte vänta sig att hela Isaan ska skjuta upp dygnet med 4 timmar bara för att en västerlänning vill att alla ska anpassa sig efter västerländsk tidshållning. Då blir Nonki rasande och vrålar ”sök psykisk hjälp!”

Sedan dess har jag enbart skrivit sporadiskt. Jag har min belastningstid på jobbet under hösten, vi har haft datorvirus, jag har haft problem med datorberoende, osv. Men nu har jag börjat skriva igen på detta nya fräscha forumet. Allt var kul förran jag skrev ett inlägg om Ban99Arne. Min åsikt är att det fanns större problem på TT än Ban99Arne. Efter ett dygn får jag via karmafunktionen hälsningen ”Jag gillar inte Svertens traggande” från Nonki. Vid vidare granskning visar det sig att detta var Nonkis premiär på MPR. Tre minuter senare skriver han sitt första inlägg om något annat. Nonki är hysterisk utom kontroll och yrar om att jag ljuger att han har skrivit något till mig.

Man säger ”ingen eld utan rök” men man vet att det funkar inte alltid. Det finns alltid folk som begår omotiverade handlingar. Jag är självklart inte helt oskyldig men tycker att Nonki överdriver.

Kim har i alla fall nyligen konstaterat att alla förstår att Nonki inte gillar min fru och mig. Det känns ful att jag måste utnytta detta; men jag måste säga att ytterligare en annan värd tog själv upp fallet om Rollings Stones konserten och bedömde det, enligt min uppfattning, hela som ett helt oprovocerat angrepp från Nonkis sida.

Nonki är säkert, som flera säger – t.ex.  Ronny som jag nyligen tillbringat en mycket trevlig kväll med – väldigt trevligt när man får en chans att träffa honom.

Men vad ska jag göra nu? Det går inte att strunta i honom. Han letar alltid upp där jag har skrivit och går till anfall!

Hjälp!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    6

  • Farang

    3

  • Herr Chang

    2

  • Preecha

    2

Mest aktiva i denna tråd

Herr Chang

Hej Svarten,

Du lägger enligt min åsikt ner alldeles för mycket energi på att bekymra dig om Nonki.

Ignorera honom.

Det är det enda vettiga råd jag kan ge dig. Är det inte Nonki så är det någon annan. Om du blir så upprörd av något så trivialt som inlägg på detta forum, så är det nog dags att tänka över vad som är viktigt i livet.

Visst har du skäl att vara missnöjd. Men det är enligt min mening helt enkelt inte värt besväret att försöka bemöta uttalanden du anser vara så felaktiga.

Jag blir själv ibland utsatt för påhopp. Något jag oftast inte bryr mig om. Det är roligare att sitta och skriva nästa avsnitt av Isaan Road Trip än att försöka svara på infantila angrepp.

Att inte svara betyder inte nödvändigtvis att man medger fel. Ett omotiverat angrepp står bra för sig själv, och säger mer om den som skrivit det än om den som attackeras.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig träffat Nonki men han sägs ju vara snällare irl än vad han kan ge sken av på forumet ibland. :Drogar-Vampire(LBG):

Så släpp detta tills Ni träffas i stället och tar en bira eller nåt så är jag övertygad om att stridsyxan inte kommer fram igen.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten

Finns många sura svarta själar i IRL och i forumfärden (Om Nonki är en sådan har jag dock ingen som helst åsikt om då jag varken i det ljuva livet eller bakom tangenterna träffats av eller sett något)

Som Herr Chang säger, vänd den andra sidan till och ignorera...den bästa medicinen mot sådan åkomma.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Svarten

Finns många sura svarta själar i IRL och i forumfärden (Om Nonki är en sådan har jag dock ingen som helst åsikt om då jag varken i det ljuva livet eller bakom tangenterna träffats av eller sett något)

Som Herr Chang säger, vänd den andra sidan till och ignorera...den bästa medicinen mot sådan åkomma.

/Enis

"Håller med föregående talare"  :thumbsup: Försök att tänka positivt.och ignorera Nonki!  :icon_redface: Då tror jag att han ger upp snart...om ingen går i svaromål  :idea2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki är snäll han säljer billiga biljetter och ger Erkki kaffekask.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har träffat Nonki vid ett par tillfällen och kan inte säga annat än att det är en mycket trevlig man som jag gärna träffar fler ggr. Men på just TT hade han ofta lite trista negativa kommentarer, b la kunde han inte låta bli att kommentera det Magrood eller Svarten skrev. Och när Svarten sedan inte kunde låta bli att ignorera det han skrev så växte det naturligtvis till slut en konflikt av det hela. Beklagligt  men inte så mycket att göra åt för oss värdar.

Svarten irriterar sig på Nonki och Nonki irriterar sig på Svarten men jag tror precis som alla andra att ni skulle komma alldeles utomordentligt bra överens om ni bara fått träffa varandra i glatt sällskap över en öl någon gång. Och fram tills den dagen inträffar så kan jag bara uppmana er båda att försöka låta bli att kommentera varandra överhuvudtaget.

Svarten och Ronny var väl inte heller precis såta vänner på TT men den dagen ni råkade träffas irl så förstod ni plötsligt varandra och konflikten dog direkt. Är övertygad om att det samma skulle ske mellan Nonki och Svarten.

Och fram tills dess, ignorera varandra. MPR är stort nog för båda att trivas på.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Håller med, Kim.

Ni två skulle träffas över en bit mat på flaggan:

flagganmat.jpg

Och för att sen dricka några Beer Chang och skratta åt detta tjaffs!

mums.jpg

För när ni ätit den underbara mat som serveras på Flaggan och hinkat i er några Beer Chang, ja, då kan ni inte annat än vara vänner!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya-Robban

Jag har träffat Svarten å jag har pratat med Nonki per telefon.

Jag tycker de verkar trevliga båda två, men ibland stämmer inte personkemin två parter emellan så till skillnad från alla andra så kan jag förstå om det uppstår dispyter då å då.

Att ALLA ska bundis med ALLA på nätet är bara en önskedröm.

Jag kommer därför inte heller ge nå tips mer än att håll på era ståndpunkter ni å gå rak i ryggen ur denna strid OM ni anser ha rätt i en fråga eller fler.

Kram Svarten å kram Nonki (synd att jag fortfarande inte kan skriva utan bara läsa på Hörnan).

Mvh P-R som står för sina åsikter

Jag är även en stolt medlem på "The dark side" (***).

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja, vi kan ju knappast förbjuda Svarten och Nonki att gräla här. Men jag hade ju önskat att man la sin energi på något annat, till exempel en trevlig bildberättelse!

Jag har träffat Nonki flera gånger, och det är enligt min åsikt en mycket trevlig man. Problemet är väl att alla inte har samma tröskel för vad man tycker kan vara lämpligt att skriva på ett forum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det uppenbarligen är en verbal konflikt som ideligen involverar oss andra här så kanske rådet till dessa två män är att sköta den via privata PM.

I annat fall antar jag att Admins/Mod kan förorda om varning och därefter, om det skulle behövas, en ban.

Men visst vore det lämpligt att ha en tydlik kod (regel) om uppförande när man är aktiv här?!

I annat fall, tror jag, att det kommer eskalera (och bli fler) verbala konflikter som "tillåts" vilket gör att stämningen blir låg och leder till att fler och fler söker sig härifrån.

Så även om Admins/Mod har privata relationer med de för närvarande pajkastande två (och därmed hamnar i en oskön sits) kan man faktiskt styra upp det på ett vänligt, bestämt & tydligt sätt.

Just my five cents,

Fender

Link to comment
Dela på andra sajter

Av det jag sett så har det bara varit påhopp från ett håll. Jag hoppas verkligen inte att Svarten slutar skriva här. Han bidrar med mer än de flesta och har alltid en positiv ton i det han skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Svarten, då vissa medlemmar lider av svår PMS då och då så får man acceptera att är lite itererade ibland.

På vissa håll har det utvecklats till en kronisk åkomma och då är medlidande det som fungerar bäst.

[move]Dr Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med, Kim.

Ni två skulle träffas över en bit mat på flaggan:

flagganmat.jpg

Och för att sen dricka några Beer Chang och skratta åt detta tjaffs!

mums.jpg

För när ni ätit den underbara mat som serveras på Flaggan och hinkat i er några Beer Chang, ja, då kan ni inte annat än vara vänner!  :thumbsup:

Trevlig pool på på Sunview.

Folk behöver en helg hos Erik med lite groggar, bira och cross-åkande. Mycket mer givande än tramsande i pattis-barerna..åf full blir man också :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är inte poolen på Sunview utan den bilden som jag tog är ligger på, Duan Nam Ing Hotel.. dock ligger dom på samma soi.. soi buakaow, that is! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är inte poolen på Sunview utan den bilden som jag tog är ligger på, Duan Nam Ing Hotel.. dock ligger dom på samma soi.. soi buakaow, that is! :)

Sorry, blev så till mig av en Pattis-pool så ja förhastade mig :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

ring 08-702 16 80  eller ta inte allt vad som skrivs på ett forum så jävla allvarligt...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

är det ditt nr lamai ? Vad snäll du är som ställer upp i sånt fall .  :icon_lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

är det ditt nr lamai ? Vad snäll du är som ställer upp i sånt fall .    :icon_lol:

Inte mitt nummer men där finns folk som lyssnar när det är jobbigt.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ring 08-702 16 80   eller ta inte allt vad som skrivs på ett forum så jävla allvarligt...

Allt som står på internet är sant  ;D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Inte mitt nummer men där finns folk som lyssnar när det är jobbigt.

Du borde ringa dit själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du borde ringa dit själv.

De gör jag varje dag!  de får du ett + karma för!!!  ;D

Skall bara kolla upp hur man gör... sen har du den som p****n i Greta  :icon_mrgreen:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Där satt den Thaiger, ett extra + så nu kan du sova lugnt  :wai:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Där satt den Thaiger, ett extra + så nu kan du sova lugnt  :wai:

jag är fortfarandel vaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag är fortfarandel vaken.

Tyvärr kunde jag inte ge dig + karma igen för enligt MPR-s regler så måste jag vänta en timme.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...