Jump to content
IGNORERAD

Lite mix från Fillipinerna


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner
44 minuter sedan, skrev Broskan:

Själv körde jag PAL första svängen 1989 då blev det Ermita och Olongapo, Baretto och Subic året efter la man även in Angeles i rutten. Då fick man flapp giftet i sig och det sitter i än. 1nov nu blir det Manila.

 

//Broskan

Skall du upp till Angeles  så hälsa Svenne me kuken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 314
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    86

  • stefan5300

    40

  • Broskan

    16

  • ermita

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Skall du upp till Angeles  så hälsa Svenne me kuken

Svenne me kuken hehehehehehe 

Det var andra gången idag jag har läst det här 

Undrar hur man får ett sånt smeknamn? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev ulfthai:

Svenne me kuken hehehehehehe 

Det var andra gången idag jag har läst det här 

Undrar hur man får ett sånt smeknamn? 

 

Förmodligen pga.utväxten

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Broskan:

Själv körde jag PAL första svängen 1989 då blev det Ermita och Olongapo, Baretto och Subic året efter la man även in Angeles i rutten. Då fick man flapp giftet i sig och det sitter i än. 1nov nu blir det Manila.

 

//Broskan

Känner du Micke och björta på harleys?  Gamla polare till mig , även Bernie på sabang. Micke musen? Ha det 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-10 at 15:36, skrev stefan5300:

 

Ok, trodde att de lagt ner sina Europalinjer, när jag flög med PAL var det också mer regel än undantag att de var försenade, gick under namnet Philippine Delayedline ett tag.

 

Jag blev kompis med Svein Dieserud (skandinavien chefen för Philair.. Och åtnjöt hans familje-rabatter jag har för mej att jag betalade 10% av resans värde, tror ni att jag utnyttjade det?? 

Dum fråga, nääe det gjorde jag inte. Jag fick även utnyttja (i mån av att det va ledigt) Philairs representations ö nånstans utanför Manilla kostnadsfritt.. 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

 

Jag blev kompis med Svein Dieserud (skandinavien chefen för Philair.. Och åtnjöt hans familje-rabatter jag har för mej att jag betalade 10% av resans värde, tror ni att jag utnyttjade det?? 

Dum fråga, nääe det gjorde jag inte. Jag fick även utnyttja (i mån av att det va ledigt) Philairs representations ö nånstans utanför Manilla kostnadsfritt.. 

 

Anledningen att jag inte utnyttjade dessa (fantastiska) fördelar var:

1 Jag kommer från Älvdalen, och är av naturen introvert och bakåtsträvande. (Vilket jag ser så här i backspegeln).

Resonerade att först ska jag se Sverige (hela Sverige) innan jag lyfter blicken...?

2. Jag var i reproduktionsfasen i mitt första reproduktions-förhållande...

 

Idag ser jag ju det som ett (av många) misstag, men vaddå det är ju av dom man lär sej..

 

 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart :)Såg Arne som ägde sunset på andra bilden,sedan sålde han till pappa håkan tror jag..Sovit där många kvällar vintern 86-87haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev dorre:

Känner du Micke och björta på harleys?  Gamla polare till mig , även Bernie på sabang. Micke musen? Ha det 

Jodå Björta känner jag och Musen har jag haft mycket skoj med träffade honom i Manila för nåt år sen. Vi kommer från samma ställe hemma Solna/Sumpan men han flyttade till Helsingborg för många år sen.

Björta och jag på G-point.

IMG_0159.JPG

Benny Dansk, Musen och jag innan man vart gråhårig LOL.

Kollar in vad Pinatubo ställde till med.

Pinatubo.jpg

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Broskan:

Jodå Björta känner jag och Musen har jag haft mycket skoj med träffade honom i Manila för nåt år sen. Vi kommer från samma ställe hemma Solna/Sumpan men han flyttade till Helsingborg för många år sen.

Björta och jag på G-point.

IMG_0159.JPG

Benny Dansk, Musen och jag innan man vart gråhårig LOL.

Kollar in vad Pinatubo ställde till med.

Pinatubo.jpg

 

Underbart :)Såg Arne som ägde su

haha,fan va fint,ja musen e go gubbe,var också i angeles på vintern efter pinatubo,bodde på bonanza då,sedan i baretto.

men angeles var inte fräscht då,stora råttor sparng på bardisken på happy hooker komer jag ihåg:)ha det

26 minuter sedan, skrev Broskan:

Jodå Björta känner jag och Musen har jag haft mycket skoj med träffade honom i Manila för nåt år sen. Vi kommer från samma ställe hemma Solna/Sumpan men han flyttade till Helsingborg för många år sen.

Björta och jag på G-point.

IMG_0159.JPG

Benny Dansk, Musen och jag innan man vart gråhårig LOL.

Kollar in vad Pinatubo ställde till med.

Pinatubo.jpg

 

nset på andra bilden,sedan sålde han till pappa håkan tror jag..Sovit där många kvällar vintern 86-87haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Synd att man inte upptäckte Asien före år 2000, men bättre sent än aldrig. Blev Malaysia först och sedan Thailand och sedan 2008-2009 Fillipinerna! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...
On 2016-10-27 at 04:53, skrev Broskan:

Jodå Björta känner jag och Musen har jag haft mycket skoj med träffade honom i Manila för nåt år sen. Vi kommer från samma ställe hemma Solna/Sumpan men han flyttade till Helsingborg för många år sen.

Björta och jag på G-point.

IMG_0159.JPG

Benny Dansk, Musen och jag innan man vart gråhårig LOL.

Kollar in vad Pinatubo ställde till med.

Pinatubo.jpg

 

Vilka hockeyfrillor!! släng dig i vägen Jagr :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jed:

Vilka hockeyfrillor!! släng dig i vägen Jagr :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Ja man såg ut så där då, året var 1992 och tubsockor skulle man tydligen ha också :D

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...