Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Enis

A850 end of service

• Similar Content

• Cavemannen
      By Cavemannen
      Jag blir uppriktigt lessen när jag tänker på Clion, den där roliga killen som filmade garagefilmerna........
      Mercan är såld, radhuset är sålt, gumman har dragit....tungt, visst....
      Men Clion har ju sina ljusa stunder fortfarande,, t.ex när han fotar och lägger upp sina fina bilder här.
      Men nu är kameran satt i pant...... 
      Faan! kameran och foto var ju ett av få roliga saker han har kvar........
      Är vi mänskliga? kan vi hjälpa Clion? visst vi kan köpa tillbaks kameran, men sen då?
      Jag skiter i sen, jag vill att Clion får tillbaks sin kamera och fortsätter att lägga ut foton här!
      Om @Herr Chang eller @Bibben tar tag i en insamling för att Clion får tillbaks sin Kamera så lovar jag att vara den första att skänka ett bidrag(första gången jag skänker på MPR)
      ps. jag gillar en Clion med kamera mycket mer en en Clion utan kamera, särskilt de sista 5-6åren då han verkligen lärt sig att fota bra.
      ps2. skulle det vara utanför MPRs regler för humanitet så sänd ett PM så sätter jag in en slant på hänvisat konto av Herr Chang/Bibben
    • ellim63
      By ellim63
      Tänkte skaffa en ny kamera o funderar mellan dessa två.........
      https://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/langzoom/panasonic-dmc-tz70-silver/214533.9372/#
      https://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/langzoom/sony-dsc-hx50v/187733.9372/#
      är lumixen så mycket bättre, den kostar ju i alla fall 1300 kr mer............?!
    • Drik
      By Drik
      Då var det dags för ännu en resetråd igen från undertecknad!
      Denna gång så blev det en kortis, knappt tre veckor och det är tycker jag lite för kort tid.
      Men så är det ju i livet kan inte få allt...

För en gångs skulle så hade vi inte något direkt inplanerat utan vi bestämde allt efter som.
      Både för o nackdelar med detta upplägg tycker jag!

Enda som var planerat var att vi direkt skulle upp till Udon Thani och Isaan!
      Men först så måste jag kanske förklara vad SBK betyder?

Ok, SkitBakomKameran!
      Alltså jag...
      Nästan alla mina bilder jag tar är med full automatiska inställningar på min Canon.
      På något sätt hade NÅGON kommet åt att ändra till manuell inställning på själva objektivet!
      Urfokus och ingen skärpa att tala om och alla kort var mer eller mindre skräp.
      Vem denna är kan vi tala tyst om...

Tog väl några hundra bilder och det gick väl två-tre dagar innan jag upptäckte felet
      För att göra en lång historia lite kortare så kan jag rekommendera att läsa instruktionsböcker...

Nåväl, dags att börja våran Höstresa 2013!

Herr SBK himself på planet till Udon!
      Kanske tur att bilden är som den är med tanke på motivet...
      Men så här såg nästan alla bilder ut, inte så skoj när man började att gå igenom dem!

Rätt inställning!
      Knappen står på AF och det är bara för Herr SBK att ta bilder utan att tänka på något!

Mmmmmm, knappen står helt fel för Herr SBK!
      Inställd på MF och det funkar inte för en amatör...

Då var detta avklarat och resan kan börja med lite skitbilder och så men efter ett tag så kommer bättre bilder.
      Hoppas och tycker jag i alla fall!

• Minne00
      By Minne00
      Hej!

tänkte passa på att kolla på lite tillbehör till min kamera när vi kommer till Phuket, är det någon som kan rekomendera en butik i Phuket Town där jag kan hitta tillbehör till en Canon Eos 400 ... och eventuell möjlighet att köpa en Canon 5?
      Är priserna så bra som man hört??

Tack på förhand!
    • M33
      By M33
      Någon som kan tipsa om någon butik som kan rengöra min kamera.
      Har en Sony hx7v.
      Kommer vara på chaweng beach koh samui första veckan så önskar tips däromkring.
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy