Jump to content
IGNORERAD

thai -svensk förhållanden


soi cowboy

Recommended Posts

ett par kompisar till mig anser att ett förhållande mellan thai och svensk brukar hålla cirka 4-6 år sen tar det slut det låter inget vidare har ni samma erfarenhet att tjejerna blir stadgade i sverige så sticker dom sen mvh en som är orolig  och som måste gå ner i källaren och hämta res väskan och börja packa ska upp till arlanda om6 timmardå blir det los i 4 veckor i huset mellan satuk och surin    mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    4

  • BB

    2

  • Kim

    1

  • Joints

    1

Mest aktiva i denna tråd

Hej soi cowboy,

Jadu, jag vet faktiskt inte vad som är normal längd för thai-svenska förhållanden. Jag och fru Chang har nu hållt ihop sex och ett halvt år, så vi kanske fortfarande är i farozonen?

Skojar bara!

Håller det i några år så håller det sannolikt "för evigt". Ser ingen anledning att vänta mig uppbrutet förhållande.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej soi cowboy,

Dina "kompisar" snackar nonsens..finns absolut inga belägg för deras "gissningar". :no:

Som så ofta när någon pratar negativt om thai/svenskt förhållanden så finns det en avundsjuka med.som förvränger sanningen...kanske lika med dina "kompisar".  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju högst personligt, har man thai/sve bekanta som gjort slut efter x antal år som drar man säkert slutsatser av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också kompisar och en av dem har varit ihop med sin Tgf i 25 år och det blir bara bättre för varje år säger han!

Efter 3 år med min tidigare tgf som var mycket lärande iof men på tok för mycket svartsjuka, så har jag haft lyckan att hamna i samma familj som dem.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha  :D

Nä du den förra tgf har sin familj och den har jag ingen kontakt med alls pga. jag varken behöver eller vill det.

Nuvarande tgf finns i samma familj som min kompis fru.

Dessutom har jag släkt i Flen  :he:

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade min fru 2001, nu är det 2009 och ännu går det bara finfint (till många domedagsprofeters stora förtret). Så lång tid har jag för övrigt aldrig klarat med dom svenska tjejer jag haft.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ett par kompisar till mig anser att ett förhållande mellan thai och svensk brukar hålla cirka 4-6 år sen tar det slut det låter inget vidare har ni samma erfarenhet att tjejerna blir stadgade i sverige så sticker dom sen mvh en som är orolig  och som måste gå ner i källaren och hämta res väskan och börja packa ska upp till arlanda om6 timmardå blir det los i 4 veckor i huset mellan satuk och surin    mvh

Hur länge brukar ett förhållande mellan två svenskar vara? Utan att veta så gissar jag på att thai-svenska förhållanden varar längre. För övrigt så är det ganska meningslöst att generalisera i den här frågan eftersom man troligtvis bara är ihop med en person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur länge brukar ett förhållande mellan två svenskar vara? Utan att veta så gissar jag på att thai-svenska förhållanden varar längre. För övrigt så är det ganska meningslöst att generalisera i den här frågan eftersom man troligtvis bara är ihop med en person.

He he he

Tänkte just skriva samma sak: Har han statistik på hur länge svenska förhållanden brukar hålla?

Sen så passar jag in i mallen precis, så här har han ett till exempel att hämta. Men jag tycker att det var synd att det tog mig 4,5 år av äktenskapet för att FATTA att det var ett sjukt förhållande jag levde i. Var det mitt fel då, att jag valde att gå?

Kände mig inte direkt träffad men ganska kul att kunna bidra med egen erfarenhet.

Trevlig resa förresten!

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, di allra flesta förhållanden både i Thailand och svearike varar högst en natt.

[move]

Förhållandevise Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man en partner som inte accepterar vasterlandets seder och bruk kan nog statistiskt sett siffran t.o.m. vara i undertkant. Har man lyckats traffa att partner sa tror jag, (utan vetenskaplig underbyggnad) att ett forhallande med en Thailady ar forhallandevis enkelt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ber att få återkomma med ett svar om sådär ett år, eftersom vi bara varit tillsammans i fem år hittills :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ber att få återkomma med ett svar om sådär ett år, eftersom vi bara varit tillsammans i fem år hittills :wai:

MVH Tommy

Hehe..bra svar!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag kan hålla med om det där,vi har varit ihop i 15 år nu och varit gifta i 13 år,men jag tycker fortfarande att varje dag är en strid  :rofl:   men då oroar jag mig i onödan då eftersom vi passerat den magiska gränsen  :heat:   men det gäller att se upp  :punish:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är du ihop med lillsyrran till din förra tgf?

[move]

Lille Storebroren Arne

[/move]

Känns mer som att du är en produkt av detsamma??  :crazy:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Träffade frugan i Bangkok 1978..gifte oss året därpå  :crazy: ...Hon och grabben åker dit på torsdag...skönt för henne att komma hem  :wai: .och för maj å bli litta gräsänkling i några veckor..kanske träffa gamla  :drinks:
Link to comment
Dela på andra sajter

Staistik! finns över allting.

utan att ha ngn källhänvisning så tycks jag mig minnas att äktenskap i sverige är bland dom kortaste i världen, sen kanske den statistiken blir lite snedvriden pga av att vi har väldigt många samboförhållanden.

meandi

Link to comment
Dela på andra sajter

:bs_help:

Mina 2 tidigare förhållanden med svenska tjejer har tagit slut efter ca 3.5 år.

Så enligt min egen Statistik så borde mitt nuvarande förhållande med min

flickvän från Thailand vara inne på sina sista 6 mån, för vi har varit tillsammans

i ca 3 år nu.

Likeudon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalla mig gärna naiv :spiteful: , men jag tror fortfarande att det viktigaste för att få ett förhållande att fungera, (oavsett vart ens kärlek :air_kiss: är född), är att man träffar rätt person :wub: , att man har delade värderingar och mål :drinks: samt att båda två är 100% seriösa och överens om att detta är vad man vill ha och sattsa på. :friends:

Allt annat är kosmetik! :pleasantry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en thailändsk dam får man i regel en bonus -hennes livsuppfattning och traditioner osv. Det är nog även lite andra normer/principer gällande hur man behandlar, och förväntas ta hand om släkt och anhöriga.

Jag vill även påstå att könsrollerna är mera utav det klassiska slaget. Märks av ganska tidigt, speciellt om man haft en svensk partner tidigare.

Gillar man detta och trivs med vad det innebär så ser jag inga anledningar till förhållandet skulle vara mera utsatt.

Det krävs väl som vanligt att man är öppen och tålmodig. Kompromissa kanske kan vara ett nyckelord också.

/Eb förälskad Packan  :wub:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Visst finns det förhållanden som tar slut ganska snabbt, men betänk då att paret kanske inte har tillbringat så mycket tid med varandra innan hon kom till Sverige.

Kanske kände man inte varandra ordentligt, kanske var livet i Sverige inte vad hon trodde o.s.v.

Men det finns många i vår omgivnig som har varit tillsammans 10-20 år, och jag kan inte se att skillsmässorna är fler bland SWE-THAI än SWE-SWE snarare tvärtom.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Di flesta förhållanden tar slut så snabbt att det är tveksamt om det kan räknas som ett förhållande utan bör kategoriseras som en olycklig omständighet.

[move]

Relationsteoretikern Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...