Jump to content
IGNORERAD

Världen - Min gudfar, hans thaibrud och jag


Cavemannen

Recommended Posts

Världen - Min gudfar, hans thaibrud och jag(2014)

Heter en finsk dokumentär

 

Seppo, en finländsk medelålder man, är djupt förälskad i en thailändsk kvinna som heter Pin. Seppos gudson Wille som alltid stått honom nära tvivlar på att det är äkta kärlek och ifrågasätter hur ett sådant ojämlikt förhållande kan fungera. Har Seppo hittat äkta kärlek eller är det köpt tillgivenhet? Wille följer med till Thailand för att bilda sig en uppfattning om gudfaderns förhållande med Pin. Snart får Wille anledning att fundera över sina egna fördomar.

 

En riktigt sevärd dokumentär, svensk text och 60min

 

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Världen - Min gudfar, hans thaibrud och jag(2014)

Heter en finsk dokumentär

Seppo, en finländsk medelålder man, är djupt förälskad i en thailändsk kvinna som heter Pin. Seppos gudson Wille som alltid stått honom nära tvivlar på att det är äkta kärlek och ifrågasätter hur ett sådant ojämlikt förhållande kan fungera. Har Seppo hittat äkta kärlek eller är det köpt tillgivenhet? Wille följer med till Thailand för att bilda sig en uppfattning om gudfaderns förhållande med Pin. Snart får Wille anledning att fundera över sina egna fördomar.

En riktigt sevärd dokumentär, svensk text och 60min

Video klippet är ej tillgängligt får jag när jag försöker titta?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att det är en finsk "dokumentär" är det inga tvivel om, tror att det säges cirka 20 ord allt som allt i hela filmen... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Video klippet är ej tillgängligt får jag när jag försöker titta?

Märkligt. sitter du i Thailand? prova via proxy isåfall

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt. sitter du i Thailand? prova via proxy isåfall

Ja eller så lugnar jag mig till söndag. Då vi åker med Thai i morgon kväll till Stockholm.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så lugnar jag mig till söndag. Då vi åker med Thai i morgon kväll till Stockholm.

funkar i Sverige iaf, sevärd tycker jag!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att det är en finsk "dokumentär" är det inga tvivel om, tror att det säges cirka 20 ord allt som allt i hela filmen... :wink:

 

Sånna är de, finns ju ingen anledning att låta munnen gå bara för pratandets skull, eller för att man gillar att höra sin egen röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart sevärd :good:

Nästan så man kan dra parareller men i gummans by kunde vi inte bo så vi byggde i ett turistparadis.

Blir blandat kompost så att säga :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tycker jag, ger väl en hygglig balans mellan misstro o förhoppning.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara sa att filmen visades 2014 men den ar inspelad tidiga tror det var 2011.

Dom byggde sitt hus 2013 och har aven ett barn tillsammas

Har traffat Seppo o Pin manga ganger dom bor i samma by som mig
var aven pa festen som han anordna nar han fyllde ar.
Ar en sekvens dar man ser en Farang skymtar till satt bevid honom men just da var jag tydlingen pa vift

Ändrades av Janne
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har sett dockumentet flera gånger, skäms för Wille varje gång. Fast jag fick känslan att filmen är gjort av TAT eller att hela skiten är uppgjord.

Ok jag förstår att så är det men är lite väl genomskinlig

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har sett dockumentet flera gånger, skäms för Wille varje gång. Fast jag fick känslan att filmen är gjort av TAT eller att hela skiten är uppgjord.

Ok jag förstår att så är det men är lite väl genomskinlig

Missade du inlägget före dig ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där med självgoda besserwissers som heter/kallar sig Wille, är ju inget nytt under solen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Missade du inlägget före dig ?
Det ändrar inte saken, har sett documentet flera gånger innan. Hej o hoi. Tror Du att den inte har varit framme i media I Finland redan vid utkomsten I motsvarande finska forum thaiklupi.fi Premiär 16-11-2012  08 november har den visats första gången i biograf.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det ändrar inte saken, har sett documentet flera gånger innan. Hej o hoi. Tror Du att den inte har varit framme i media I Finland redan vid utkomsten I motsvarande finska forum thaiklupi.fi Premiär 16-11-2012  08 november har den visats första gången i biograf.

"Dom byggde sitt hus 2013 och har aven ett barn tillsammas

Har traffat Seppo o Pin manga ganger dom bor i samma by som mig

var aven pa festen som han anordna nar han fyllde ar."

 

Tycker du detta verkar uppgjort ??

 

Det som har varit uppe på en del forum tror du på men inte en som känner dom personligen !!!   Märkligt

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det som har varit uppe på en del forum tror du på men inte en som känner dom personligen !!! Märkligt
Okey jag har redan ramlat ur kärran vad Du dyftar på, kanske vill Du framhäva det faktum att Du känner en fjärdedels kändis från TV? SKit samma men om man tänker igenom filmen så är det inte Wille som filmar, många tagningar har gjorts redan innan man åker till Thailand etc och det bevisar mig att det måste ha funnits ett manus för filmen för att den har blivit till

 

Men var Du Kenneth lycklig med din bekantskap med Seppo, själva storyn har jag inte ifrågasatt men filmen har skrivits innan den blev till, så är det bara. Over and out. Ha en bra, helst nykter fredag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Du framhäva det faktum att Du känner en fjärdedels kändis från TV?

"Men var Du Kenneth lycklig med din bekantskap med Seppo"

 

Läsförståelsen är lika med 0 hos dig tydligen

 

Med andra ord ingen ide att ens försöka förklara :whoco5:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

men om man tänker igenom filmen så är det inte Wille som filmar, många tagningar har gjorts redan innan man åker till Thailand etc och det bevisar mig att det måste ha funnits ett manus för filmen för att den har blivit till

 

Ehhh...måste det funnits manus för hela filmen bara för att man började filma innan thailandsresan ? Själv ser jag filmen som en dokumentärfilm med ett lyckligt slut. Kanske fejkad från start till mål men spela roll, det är inte jag man att bedöma men storyn var gullig i alla fall, sann eller inte.

 

Filmkritikern Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ehhh...måste det funnits manus för hela filmen bara för att man började filma innan thailandsresan ? Själv ser jag filmen som en dokumentärfilm med ett lyckligt slut. Kanske fejkad från start till mål men spela roll, det är inte jag man att bedöma men storyn var gullig i alla fall, sann eller inte.

 

Filmkritikern Fritz..

ja inte utan att man blev lite sentimental där på slutet he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

ja inte utan att man blev lite sentimental där på slutet he he

Ja och ändå var allt fejk till och med barnet de fick och huset de byggde.....Har jag läst på ett forum :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och ändå var allt fejk till och med barnet de fick och huset de byggde..Har jag läst på ett forum :wink:

Mycket dom skriver på dom däringa forumen...

Bunt ihop och slå ihjäl dom allihopa... ;)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Mycket dom skriver på dom däringa forumen...

Bunt ihop och slå ihjäl dom allihopa... :wink:

Ja och vem ....

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja och ändå var allt fejk till och med barnet de fick och huset de byggde..Har jag läst på ett forum :wink:

tusan vad lättlurad jag är he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Fejk eller inte, jag tror inte det, men tillrättalagt och bra hopklippt samt att texten o samtalen är lite friserade för att bli mer realistiskt som dokumentär kan man väl kunna tänka sig, hur som helst klart sevärt som balans mot "surfittor" av båda könen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...