Jump to content
IGNORERAD

Udon


John Khonken

Recommended Posts

Var en väldigt trevlig upplevelse. Kan bli betydligt mer tid där i framtiden. Underbart klimat när jag var där i början av januari. Jag har samlat en berättelse om udon. Problemet är att jag kan ha raderat det. Annars ska jag försöka skriva något om det :dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar med spänning. Det var några år sedan jag var i Udon och har lite abstinens.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att alska eller hata?

Hur man an vander kappan sa finns Udon dar, pa gott eller ont. Efter 5 ar i provinsen tror man sig kunna det allstades patrangande Thaisystemet men Udon ar en stad modell halvstor och da rader egna lagar och forordningar, det lonar sig foga att tro att farangen kan paverka situationen men anda sa alskar man Udon, har finns precis allt som Thailand har att erbjuda forutom beachlife.

Staden har ungefar 200 000 innevanare och alla verkar vara pa vag ar sanna hall samma tid morgon och kvall, precis som hela Thailand.

Har man val skaffatr sig ett socialt umgange, uppblandat Thai-farang blir livet mycket enklare.

Dock skall patalas att Udon ar ett vattenhal, val vart att stanna i, for livet eller ett par vackor, manga ar de faranger som "bara stannat ett par dagar" och fortfarande bor har. Folket ar fantastiskt, arligheten ar sa mycket storre an alla andra floskler skrivna av svikna faranger, faktum ar att har i Udon uppskattar man faktiskt faranger, dom ger inte bara slantar till hembyn, dom far slipstenen att ga runt och det gor att de flesta innevanare, tro det eller ej, gillar faranger.

Samtidigt maste det medges att Udon ar ganska sa slitet, ingen drom for den som inte kan leva med lite skit i hornen, for har ar det rejalt skitigt, inte bara i stan utan stort sett overallt. Den propaganda som staten Thailand korde for nagra ar sedan om renlighet kom bevisligen inte hit. Men anda, Udon ar och kommer att forbli en otroligt charming and welcoming city of the world..

Valkommen hit.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...