Jump to content
IGNORERAD

Ännu en Hotell i Udon-tråd


Kajjan

Recommended Posts

Hej!

 

Är ute efter ett hotell för max 1700-1800 baht/natt. Kraven är centralt läge, pool där solen strålar till åtminstone 17.00 samt wi-fi.

 

Paradise hotel ser fint ut, men poolen verkar väldigt omringad av hotellet så där kanske blir skugga väldigt tidigt?

 

Några rekommendationer?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Pannarie hotel. Det ligger I smeten och verkar vara skitfint. Ligger på Soi sampan

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mig så är Pannarai det bästa hotellet i Udon! Bra pris och personalen är vänlig och hjälpsam.

Lite dålig frukost är väl det enda dåliga.

Paradise tycker jag inte håller samma klass som Pannarai på långa vägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Här har du poolen på taket garanterat sol hela dan

 

http://www.kavinburi.com/

 

Mitt i smeten

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren. De här två hotellen hade jag inte kikat på tidigare.

 

Jag bokade 2 nätter i Maj på Kavinburi Green Hotel. Jag blev såld på poolen och att stället verkar nytt och fräscht. Det kostade 1200 baht/natt inkl. frukost med hjälp av en 10% rabattkod.

Ändrades av Kajjan
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren. De här två hotellen hade jag inte kikat på tidigare.

 

Jag bokade 2 nätter i Maj på Kavinburi Green Hotel. Jag blev såld på poolen och att stället verkar nytt och fräscht. Det kostade 1200 baht/natt inkl. frukost med hjälp av en 10% rabattkod.

Ett bra val, nytt o fräscht och en härlig utsikt som är riktigt cool framför allt i skymningen när staden nedanför övergår i neon!

Lite coola barhäng tvärs över gatan och en danskägd restaurang"good corner" som har riktigt bra farangkrubb, dessutom vägg i vägg med hotellet ligger en likaså nyöppnad restaurang, tror den heter "Chefs Chois" eller nåt liknande som jag bara hört possitiva omdömen om, är varmt har dom AC för den som vill svalka sig lite!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ som dock ligger någon km ifrån city och barerna är det relativt nya Le Luxe Residense som det går att bo för 400b och uppåt per natt eller 12000-15000b per månad.

 

Rummen längst upp har utsikt över stan och egen terrass.

 

Stora bra rum.

 

Ingen pool

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pannarie hotel. Det ligger I smeten och verkar vara skitfint. Ligger på Soi sampan

Ja till och med Sampantamit road betyder väl ungefär Tretusenvänners väg.

 

Har också bott på Pannarai och det är ett kanonbra hotell.

 

Men det kan bli nästan dubbelt så dyrt per natt om är på Onsdagsträffen, blir kanonfull och koper alla bakelser i en monter som stod vid receptionen (1060 Baht) när man kommer hem på natten som jag gjorde :fool:  :fool: , såg så jäkligt ut i rummet på morgonen när jag vaknade så jag gjorde en egen grovstädning :nono:  :bag:

post-3132-0-84044200-1429498343.jpg

post-3132-0-10338600-1429498394.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja till och med Sampantamit road betyder väl ungefär Tretusenvänners väg.

 

Har också bott på Pannarai och det är ett kanonbra hotell.

 

Men det kan bli nästan dubbelt så dyrt per natt om är på Onsdagsträffen, blir kanonfull och koper alla bakelser i en monter som stod vid receptionen (1060 Baht) när man kommer hem på natten som jag gjorde :fool:  :fool: , såg så jäkligt ut i rummet på morgonen när jag vaknade så jag gjorde en egen grovstädning :nono:  :bag:

attachicon.gifbak2 (2).jpg

attachicon.gifbak2 (1).jpg

Tänk att "godsaker på rummet :im_happy: " kan ha så olika betydelse!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mig så är Pannarai det bästa hotellet i Udon! Bra pris och personalen är vänlig och hjälpsam.

Lite dålig frukost är väl det enda dåliga.

Paradise tycker jag inte håller samma klass som Pannarai på långa vägar.

 

Jag har tyckt att Paradise hotel varit prisvärt och personalen helt ok.

Frukosten bra.

Tänkte mig Paradise även nästa gång men

förklara gärna närmare orsaken till att Pannarai håller betydligt högre klass. :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tyckt att Paradise hotel varit prisvärt och personalen helt ok.

Frukosten bra.

Tänkte mig Paradise även nästa gång men

förklara gärna närmare orsaken till att Pannarai håller betydligt högre klass. :)

När vi bodde på Paradise så funkade inget och vi hade bokat en junior svit för ett ganska så högt pris.

Det var verkligen inte värt den kostnaden. Personalen var inte hjälpsam och allt tog lååååång tid när man beställde något vid poolen.

Tror att många i personalen var från Burma eller Kambodja så de kunde varken thai eller engelska...

Men detta var några år sedan så kanske har det blivit bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi bodde på Paradise så funkade inget och vi hade bokat en junior svit för ett ganska så högt pris.

Det var verkligen inte värt den kostnaden. Personalen var inte hjälpsam och allt tog lååååång tid när man beställde något vid poolen.

Tror att många i personalen var från Burma eller Kambodja så de kunde varken thai eller engelska...

Men detta var några år sedan så kanske har det blivit bättre?

Var nog samtidigt som vi bodde där.

 

En byggarbetsplats som drog igång kaprondeller före kl. 07.00 och att man måste gå till receptionen och säga till för att få varmvatten varje gång man vill duscha.

 

Poolen är inte uppvärmd så runt jul kan det vara under + 20 och över +33 i april.

 

Skugga i poolområdet upplevs bra för vissa och negativt för andra.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja till och med Sampantamit road betyder väl ungefär Tretusenvänners väg.

 

Har också bott på Pannarai och det är ett kanonbra hotell.

 

Men det kan bli nästan dubbelt så dyrt per natt om är på Onsdagsträffen, blir kanonfull och koper alla bakelser i en monter som stod vid receptionen (1060 Baht) när man kommer hem på natten som jag gjorde :fool:  :fool: , såg så jäkligt ut i rummet på morgonen när jag vaknade så jag gjorde en egen grovstädning :nono:  :bag:

attachicon.gifbak2 (2).jpg

attachicon.gifbak2 (1).jpg

He he ja i den kyldisken har man handlat alldeles för mycket  (tjejen ) men tja jag som betalade naturligtvis

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Märkligt eller kanske mänskligt att det kan bli så många uppfattningar av samma hotell

 

Har bott flera gånger på Paradise och har inget som helst att klaga på utan tvärt om :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt eller kanske mänskligt att det kan bli så många uppfattningar av samma hotell

 

Har bott flera gånger på Paradise och har inget som helst att klaga på utan tvärt om :good:

Du bodde inte där under ombyggnationen runt julen 2013, då det var under all kritik och låg servicenivå.

 

Massor av MPR medlemmar bodde där den julhelgen.

Ett problem är att de man pratade med i personalen inte kan/vill ta beslut samt inte knappt förstod thai.

 

Vatten skall ingå dygnet runt, kallt eller varmt.

Ska inte behöva gå till receptionen varje morgon för att be dom starta om deras wifi.

 

Maipenrai

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Du bodde inte där under ombyggnationen runt julen 2013, då det var under all kritik och låg servicenivå.

 

Massor av MPR medlemmar bodde där den julhelgen.

Ett problem är att de man pratade med i personalen inte kan/vill ta beslut samt inte knappt förstod thai.

 

Vatten skall ingå dygnet runt, kallt eller varmt.

Ska inte behöva gå till receptionen varje morgon för att be dom starta om deras wifi.

 

Maipenrai

Jodå vi bodde där några stycken 3 nätter när annandagsträffen 2013 var och ingen av oss hade några klagomål

 

post-3485-0-79732800-1429547284.jpg

post-3485-0-78750500-1429547288.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå vi bodde där några stycken 3 nätter när annandagsträffen 2013 var och ingen av oss hade några klagomål

 

attachicon.gifDSC04847.jpg

attachicon.gifDSC04853.jpg

Kaprondeller störde inte er?

 

Vatten avslaget drabbade kanske bara vissa rum eller flyglar.

 

Jag var pissoff i alla fall.

Har bott där både före och efteråt med bättre resultat.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kaprondeller störde inte er?

 

Vatten avslaget drabbade kanske bara vissa rum eller flyglar.

 

Jag var pissoff i alla fall.

Har bott där både före och efteråt med bättre resultat.

Nu var vi inte där så mycket på dagtid

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet eller kan kolla nuläget på Paradis hotel?

Är byggnationen klar?

Kan personalen thai?

Varmvatten i duschen

Är det fortfarande lika gott fläsk till frukosten?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kan rapportera att Kavin Buri var en riktig fullträff. Kanske det mest prisvärda hotellet jag bott på någonsin. Rummen var riktigt tjusiga och personalen var tillmötesgående som att det vore ett lyxhotell. För det priset, Inkl frukostbuffet och transport till flygplatsen skäms man nästan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...