Jump to content
IGNORERAD

Sevärt i Rayong?


Galten

Recommended Posts

Skall ner till vårat hus i Bang Sare  i sommar och funderar lite och titta runt lite nu när huset är färdigt och nästan möblerat.

Hyra en bil och köra runt i grannskapet vore inte helt fel.

Rayong har jag aldrig varit i men ser i google maps att det är ett större ställe och så har vi ju Rayong forum.

Förslag på något. Äta, handla och titta?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva stan är inte en turiststad utan en vanlig provinsstad med omkringliggande industrier

 

Finns flera shoppingcentrum där Laem Tong på Sukhumwit/3:an är störst idag men i sommar invigs ny Central mitt emot BigC ute på 36:an i nordöstra Rayong

 

Åker du strax öster om stan kommer du till där jag bor "Taphong" som har en fin fruktmarknad (regionens största) och nere vid havet börjar där en lång rad fina stränder som i väster heter Hat Mae Rhum Pueng

Öster om det kommer staden Ban Phe där båtarna ut till Koh Samet går

Öster om den ligger flera fina områden/stränder bort till Lam Mae Phim

 

Inne i stan är ett besök i den stora fiskehamnen intressant och även en promenad i gamla stan med sina trähus

 

Strax öster om vårat hus mellan Taphong och Ban Phe ligger djungelrestaurangen TamNanPar med Resort

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva stan är inte en turiststad utan en vanlig provinsstad med omkringliggande industrier

 

Finns flera shoppingcentrum där Laem Tong på Sukhumwit/3:an är störst idag men i sommar invigs ny Central mitt emot BigC ute på 36:an i nordöstra Rayong

 

Åker du strax öster om stan kommer du till där jag bor "Taphong" som har en fin fruktmarknad (regionens största) och nere vid havet börjar där en lång rad fina stränder som i väster heter Hat Mae Rhum Pueng

Öster om det kommer staden Ban Phe där båtarna ut till Koh Samet går

Öster om den ligger flera fina områden/stränder bort till Lam Mae Phim

 

Inne i stan är ett besök i den stora fiskehamnen intressant och även en promenad i gamla stan med sina trähus

 

Strax öster om vårat hus mellan Taphong och Ban Phe ligger djungelrestaurangen TamNanPar med Resort

Tackar.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar.

 

Drivern kommer säkert med fler tips snart Han bor ju där på heltid. Jag är bara fritidsboende än så länge sedan några år

 

När kommer du ner ?

 

Här är en karta över området med sevärdheter

 

post-3404-0-28961600-1429355965_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...