Jump to content
IGNORERAD

Firmafest i Chiangmai (OBS! starka bilder for folk med los langtan..)


soiwalker

Recommended Posts

Hello forumister,

mycket deprimerande lasning pa forumet pa senare tid, sjalvmord, finanskris, alkoholism, separation och sa vidare.. Tankte pigga upp med lite rykande farska bilder fran min firmas senaste partaj, denna gang i Changmai i lordags kvall.

Festen var forlagd till German Brewery som ligger i norra delen av stan:

P1000214.jpg

P1000142.jpg

Tjejerna pa vart callcenter ville givetvis showa lite:

P1000146.jpg

P1000143.jpg

P1000155.jpg

P1000167.jpg

P1000195.jpg

P1000186.jpg

P1000187.jpg

P1000201.jpg

P1000211.jpg

P1000191.jpg

Jublet visste inga granser nar Thailands rappare nummer 1 intog scenen, Joey Boy heter han visst..

P1000237.jpg

P1000232.jpg

P1000238.jpg

P1000239.jpg

P1000240.jpg

Sen gick jag hem och sov..;-)

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

En del skönheter där måste jag tillstå...  :good:

Men som sagt, gjorden ju inte längtan tillbaka lättare!  :wacko:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite speciellt med Chiangmai eftersom ett av vara callcenters ligger dar. 300 unga tjejer som besvarar kundernas fragor om dalig mobiltackning, felaktiga fakturor osv. Ovriga runt 100 personer jobbar med teknik och forsaljning, allt inom mobil telecom..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kul bilder men vad jobbar du med? Det verkar ju bara vara brudar anställda på firman? :)

Trådskaparen kanske är brud också.. :great:

Trevliga pics iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag har blivit kallad mycket genom aren men aldrig for brud.. Kan tillagga att som lang och stilig farang mingla runt med alla dessa damer har en mycket positiv effekt pa sjalvbilden..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, jag har blivit kallad mycket genom aren men aldrig for brud.. Kan tillagga att som lang och stilig farang mingla runt med alla dessa damer har en mycket positiv effekt pa sjalvbilden..

Najs.. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ok!  Har jag nämnt att jag är nybliven fena på callcenter-utveckling? :)

Milstolparna står som ett spjälstaket. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag nämt att jag låter osedvanligt trevlig på telefon och har en alldeles egen mobil.

[move]

Telefånen Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... firmafest i Chiang Mai. I wish!

Bara att gratulera soiwalker och tacka för bilderna!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice, Nice!  :good:

Tackar soiwalker.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar for kommentarerna, for er som vill in i call-center branschen kan det vara en bra start att forsoka overleva pa 15.000 baht i manaden:-) Det ar ungefar ingangslonen for en universitetsutbildad 21 arig nyanstalld..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tackar for kommentarerna, for er som vill in i call-center branschen kan det vara en bra start att forsoka overleva pa 15.000 baht i manaden:-) Det ar ungefar ingangslonen for en universitetsutbildad 21 arig nyanstalld..

Är det inte tidigast vid 22 man kan ha en universitetsexamen?

Hur som helst, trevliga bilder, firmafest med din firma är uppenbarligen en riktig höjdarupplevelse. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Roliga bilder.. :clapping: ... själv har jag ett möte med ett rätt stort callcenter imorgon, en liten sidobuisness om en internetsite som kan bli fågel eller fisk...man får väl se.

vad jobbar du själv med inom företaget och vad får en falang i lön tro? eller måste du också vänja dig vi lägre betalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena boys,

jag jobbar pa tekniksidan och vart folk har val lite battre betalt an kundservicefolket. En nyanstalld Ingenjor med mastersexamen ligger runt 20.000 Baht och efter en 5-15 ar sa snittar dom pa omkring 45-50.000 Baht. Ingenjorens chef har runt det dubbla, dvs, omkring 90.000 Baht. Chefens chef landar runt 150.000 - 200.000 Baht per manad. Med andra ord, alla thai ar inte fattiga risbonder;-)

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...