Jump to content
IGNORERAD

Mitsubishi L300 Köpes


MPR Annonser

Recommended Posts

Önskas

95:a typ

Diesel, 2.5L

Ca 150000 baht

Baht: 150000

Se hela annonsen och kontakta annonsören

 

L300 är den större än den vanliga L200?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

L300 är den större än den vanliga L200?

Mini Mini buss.

10 platser.

Lätt att trimma / byta motor.

Har tröttnat på min nuvarande "bil"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mini Mini buss.

10 platser.

Lätt att trimma / byta motor.

Har tröttnat på min nuvarande "bil"

 

Aha, en buss!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, en buss!

Ja, enligt svenska regler.

Men ska köpas och användas i Thailand och då antar jag det är en bil.

Oklart om ens finns buss och lastbils behörigheter i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mission completed.

Inköpt och klart.

Jobbigt med alla dårar som kör minibuss så bäst man har en egen. :-)

post-9225-1429548478,98_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mission completed.

Inköpt och klart.

Jobbigt med alla dårar som kör minibuss så bäst man har en egen. :-)

attachicon.gif20150420_232128.jpg

Gas?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Diesel.

Änn bättre, hårda tändkablar ska det va!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, enligt svenska regler.

Men ska köpas och användas i Thailand och då antar jag det är en bil.

Oklart om ens finns buss och lastbils behörigheter i Thailand.

 

Det finns åtminstone lastbilsbehörighet, den går inte att få av utlänning enligt reglerna så ska man köra lastbil så får det bli med internationellt körkort.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Går den att köra med Bio Diesel?

Inte en aning.

Jag kom bara 20 mil från Lampang tills det var dags att byta hela kylarpaketet.

Det jag sysslar med nu [emoji5]

Men som tur är i Thailand så gör ju en verkstad det klockan 19-21 för 4500 baht utan att tycka det är nåt konstigt.

Fördelen med att köra en mistubishi med 4D56 motorn är att reservdelar finns på varje 7/11 typ.

6e975ca653d3ec4b4909845017918545.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en aning.

Jag kom bara 20 mil från Lampang tills det var dags att byta hela kylarpaketet.

Det jag sysslar med nu [emoji5]

Men som tur är i Thailand så gör ju en verkstad det klockan 19-21 för 4500 baht utan att tycka det är nåt konstigt.

Fördelen med att köra en mistubishi med 4D56 motorn är att reservdelar finns på varje 7/11 typ.

6e975ca653d3ec4b4909845017918545.jpg

Du skulle gett fan i att stanna till hos oss och fika!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle gett fan i att stanna till hos oss och fika!!

Jag var helt mentalt förberedd på lite reparationer, fast jag hade ju föredragit att ta dom i Lampang.

Nåväl, det ryms i tidsschemat .

Så är ju iallafall kylaren bytt, återstår bara lite annat smått och gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp hepp, nu får du byta trådtittel till typ "en L300:as öden och äventyr"!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Inte en aning.

Jag kom bara 20 mil från Lampang tills det var dags att byta hela kylarpaketet.

Det jag sysslar med nu [emoji5]

Men som tur är i Thailand så gör ju en verkstad det klockan 19-21 för 4500 baht utan att tycka det är nåt konstigt.

Fördelen med att köra en mistubishi med 4D56 motorn är att reservdelar finns på varje 7/11 typ.

6e975ca653d3ec4b4909845017918545.jpg

Det gula, är det värmeisolering eller fogskum :)

Hur som så visst är det skillnad i service mot Sverige, behövde en kylarslang på väg mellan Götet och Stockholm, inte en chans men mat och godis har ju mackarna... Fastna i Vårgårda en gång på en Fredagkväll och behövde fixa generatorkolen, som tur var stötte man på några ungdomar som körde folkrace så de hjälpte en... Annars hade man blivit stående där över helgen. Så visst finns det fördelar med Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gula, är det värmeisolering eller fogskum :)

Hur som så visst är det skillnad i service mot Sverige, behövde en kylarslang på väg mellan Götet och Stockholm, inte en chans men mat och godis har ju mackarna... Fastna i Vårgårda en gång på en Fredagkväll och behövde fixa generatorkolen, som tur var stötte man på några ungdomar som körde folkrace så de hjälpte en... Annars hade man blivit stående där över helgen. Så visst finns det fördelar med Thailand.

Det är bara skumgummi som ligger på plåten för det ska bli mjukt inuti kupén.

Mellan plåt och innnerklädsel eller vad man ska kalla det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är en sån att lasta, är det lätt att kasta ur sätena vid behov typ? Sen är det väl en fördel att kunna låsa in sina saker och slippa ha ett öppet flak utan direkta förvaringsplatser (utöver låsta boxar på flaket).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är en sån att lasta, är det lätt att kasta ur sätena vid behov typ? Sen är det väl en fördel att kunna låsa in sina saker och slippa ha ett öppet flak utan direkta förvaringsplatser (utöver låsta boxar på flaket).

Jag har inte tagit ut några säten ännu.

Den har dragdörrar på båda sidor och stor lucka längst bak.

Ska ta ur en stolsrad strax, 3 rader just nu där bak, tar nog bort den bakersta och då går mycket packning in.

Golvet är ju mycket lägre än vad pickis flak är.

Går sätta dit stort takräcke också, men inget jag tänker göra.

Supernöjd med köpet.

Det är ju en liten lastbil precis som truckarna, bara att man sitter på motorn och inte förlorar längd på motorhuv.

Tänker ofta på dom dårar som kör med folk på flaket på sina pickisar vilket sne-köp.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag har inte tagit ut några säten ännu.

Den har dragdörrar på båda sidor och stor lucka längst bak.

Ska ta ur en stolsrad strax, 3 rader just nu där bak, tar nog bort den bakersta och då går mycket packning in.

Golvet är ju mycket lägre än vad pickis flak är.

Går sätta dit stort takräcke också, men inget jag tänker göra.

Supernöjd med köpet.

Det är ju en liten lastbil precis som truckarna, bara att man sitter på motorn och inte förlorar längd på motorhuv.

Tänker ofta på dom dårar som kör med folk på flaket på sina pickisar vilket sne-köp.

 

Krocka bara inte när du inte har nåt mellan dig och saker du smäller in i, polaren gjodre det med en folkabuss i lumpen. Och det slutade sådär för honom (inte så allvarligt), den andra som satt fram blev av med halva benet.  Krockzoner på några cm är inte helt hälsosamt.

 

Men att döpa om tråden och få se vidare öden på L300 skulle ju vara lite kul.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Livsfarligt att prata bil, nu var man ju sugen på att byta...

 

Toyota Hiace Van CBF-TRH200V

 

 

Toyota har ju lite snygga vagnar med... Men det får nog bli något liknande den dan man bosätter sig under lite längre perioder där nere.

Och så får man låta bli att krocka då :)

Vi hade Honda Jazz innan men det byttes till Swift, så man får vara glad om man får in annat än mat i bilen på våra resor runt i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Här var det ett L300 erbjudande som kom på mejlen

http://www.anpdm.com/newsletterweb/43445842754944594179444059/414B5B417444405A4677404A584171

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:wink:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...