Jump to content
IGNORERAD

songkran 16/4


Lars12

Recommended Posts

Drog till soi 7 efter lunch ,13.30 inhandlades en blå vattenspruta för 200 baht, 14.00 efter toabesök var den borta , frågade en av bar tjejerna om de visste var den tog vägen ? Den ligger under biljardbord för polisen kommer snart .

Lite senare kryllade det av poliser i sina songkran uniformer, orange tröjor .

De hade med sig en pickup där flaket var fullastad med blåa pinnar

14.45 dök den första försäljaren upp igen med nya blåa pinnar ;-)

Polisen bröt inte sönder de så undrar om de återvinns ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt Lars12 men det var jag som tog ditt rör.

Du kan inte sitta så där länge på toa när det är fest :wink:

post-3639-0-17633500-1429190522_thumb.jp

Ps. Snuten har kör samma rundor varje dag, vi misstänkte också rundgång när dom tog mitt rör på soi7.

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som använder de där blåa rören borde vatten-plankas! Det är sådana som ni som gör Songkrang outhärdlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som använder de där blåa rören borde vatten-plankas! Det är sådana som ni som gör Songkrang outhärdlig.

Vi som lekte med dom blå rören på Soi7 sprutar ju på varandra från varsin sida av soien.

Jag försvarar inte användandet av dom men det är tydligen svårt att få bort dom.

Vatten-plankas låter också obehagligt och olagligt :wink:

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi som lekte med dom blå rören på Soi7 sprutar ju på varandra från varsin sida av soien.

Jag försvarar inte användandet av dom men det är tydligen svårt att få bort dom.

Vatten-plankas låter också obehagligt och olagligt :wink:

//Broskan

 

Och emellan er kommer en moppe med tre pers.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undviker man soi 7 och 8 så är det inte så mycket vatten ännu fast i morgon och på Söndag ska man nog stanna hemma ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett otyg med alla dessa tröga(företrädesvis) faranger som kör med dessa rör.

Det är inte ett dugg trevligt att få en laddning i ansiktet, speciellt inte när man som jag är en glasögonorm.

Det är sedan direkt livsfarligt då det är många motorcyklister som drabbas av samma behandling då de åker förbi.

 

Jag tar gärna en hink isvatten eller två, att bli blöt hör till.

 

Ps. De blå rören kanske fungerar som penisförlängare, kolla bara hur manliga alla dessa, i vanliga fal hängpungar helt plötsligt ser ut när de stolt poserar med sina vapen  :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

De kunde ju stänga av soi 7 och 8 för moppetrafik , är ju många som inte verkar orkar promenera de här dagarna , de blå funkar bättre att spola bort leran ur ansiktet efter lerattacker

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första crash med moppe var när jag åkte med en moppetaxi och skulle svänga in på 7 eller 8. det var 2003, skulle till Mosqito.

Stod en luring med en STOR hink isvatten som han kastade rakt i nyllet på chaffisen. Det var mitt i svängen, så ingen hastighet, men backspegel och lite annat blev förstört och jag fick dras med en långvarig infektion i et uppskrapat knä.

Bra mycket roligare var det med thaiarna uppe på Soi Taengmoo! Där var det också isvatten men alla slutade mitt på dan och var det någon som viftade avvärjande så slapp dom bli blöta.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Var vattenkrig på soi LK metro inatt , bara massa thai och danstjejer och en farang , är ju bättre att göra det på natten så man slipper bli solbränd

Till åttan kan man bara svänga in från beachroad och till sjuan från andra gatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett otyg med alla dessa tröga(företrädesvis) faranger som kör med dessa rör.

Det är inte ett dugg trevligt att få en laddning i ansiktet, speciellt inte när man som jag är en glasögonorm.

Det är sedan direkt livsfarligt då det är många motorcyklister som drabbas av samma behandling då de åker förbi.

Jag tar gärna en hink isvatten eller två, att bli blöt hör till.

Ps. De blå rören kanske fungerar som penisförlängare, kolla bara hur manliga alla dessa, i vanliga fal hängpungar helt plötsligt ser ut när de stolt poserar med sina vapen :wink:

Allt som går att peka med.

Pojkar börjar leka med pinnar som barn och avslutar med högtryckstvättar och blåa rör som gubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla farranger ska bestämt sikta på ansiktet, helst ögonen. Ett jäkla ofog är det.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Alla  jävla idi*ter som sprutar/kastar isvatten har man lust att knacka in pannbenet på :angry2: 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon på forumet som var med när det hyrdes en brandbil med högtryck?

Det var nångång i antik tid, altså pre forum och t.om pre internet.

Hörde en hel del skrönor om det och det hade varit kul att se några bilder.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla farranger ska bestämt sikta på ansiktet, helst ögonen. Ett jäkla ofog är det.

Många thai har detta i sig också.

 

Skada, skada okända människor som en självklarhet.

Massor kör med skyddsglasögon numera.

En stolle i Chaiyaphum hade placerat en "högtryckstvätt" med jetstråle för att vara värst mitt på en gata i city.

 

Har firat songkran nästan helt utan faranger,

men lika illa.

 

Fälla en späd tjej på motorcykel med en tjugolitershink vatten på överkroppen gillas.

Sen om hon avlider för hon blir överkörd av en bil är bara osis.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick denna bilden :)

 

post-4721-0-76390100-1429552646_thumb.jp

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag gett tillåtelse att du skall använda mina bilder Bibben?

 

Säger väl allt om dig som person. 

 

Visste inte att det var din bild, isf ber jag om ursäkt. Jag har inte sett bilden innan, utan jag fick den på mail från någon annan än dig.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som går att peka med.

Pojkar börjar leka med pinnar som barn och avslutar med högtryckstvättar och blåa rör som gubbar.

 

Brukar inte gubbarna även köra med blåa piller?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Många thai har detta i sig också.

 

Skada, skada okända människor som en självklarhet.

Massor kör med skyddsglasögon numera.

En stolle i Chaiyaphum hade placerat en "högtryckstvätt" med jetstråle för att vara värst mitt på en gata i city.

 

Har firat songkran nästan helt utan faranger,

men lika illa.

 

Fälla en späd tjej på motorcykel med en tjugolitershink vatten på överkroppen gillas.

Sen om hon avlider för hon blir överkörd av en bil är bara osis.

 

Då måste hon nog haft dålig karma för att hon inte lämnat tillräckligt till munkarna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att det var din bild, isf ber jag om ursäkt. Jag har inte sett bilden innan, utan jag fick den på mail från någon annan än dig.

ok

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...