Jump to content
IGNORERAD

Hälsokontroll?


MaiChai

Recommended Posts

Gör ett årligt besök på ett av de bästa sjukhusen här i Chiangmai. Tar bara blodprov + blodtrycket.

Får dagen efter ett mail med resultaten på blodsocker, levervärden, njurvärden samt PSA. Kostnad: B 1.800

Har gjort detta i 5 år nu.

För bra värden på blodsocker mot diabetes krävs väl två blodprov, en efter fasta och en efter belastning av glucos.

 

Brukar ta tre timmar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    5

  • Kenneth4618

    4

  • sarne

    4

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

För bra värden på blodsocker mot diabetes krävs väl två blodprov, en efter fasta och en efter belastning av glucos.

 

Brukar ta tre timmar.

 

Can do in Thailand :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ganska dyrt.

I höstas var jag tvungen till en undersökning på grund av mitt arbetstillstånd.

Dom kräver då att detta görs av ett statligt sjukhus. Så jag besökte flygvapnets sjukhus bakom donmuamg vilket är relativt nära där jag bor. Fick genomgå massor av kontroller under 2 dagar. Varvid läkaren förklarade att mitt "chest was exelent". :)

Allt detta gick på under 1000 baht.

Mycket bra standard och klart jämförbar med privatsjukhusen.

Varför det tog 2 dagar var för att blodproven skulle undersökas i lab.

Lite roligt när jag skulle lämna pissprov. Fick en burk att kissa i på övervåningen som skulle lämnas till labbet.

När jag kom med mitt pissprov i en burk som jag fyllt på toaletten. Så vart den diskvalificerad direkt. Då jag måste fylla den på deras toalett. Var bara att stjälpa i mig vatten för att bli kissnödiga igen. För att sen gå in själv på deras toalett. Utan att någon kollade vad jag gjorde där eller om jag hade med mig en till burk med någon annans piss som jag kunnat hålla över i deras burk... :)

 

Försökte först göra en hälsokontroll hemma i Sverige men de nästan skrattade åt mig, sånt har vi inte tid med typ... Blev hänvisad till någon privatläkarmottagning och då tänkte jag att jag lika gärna kunde göra det i Thailand.

 

Vi har två stora flyktingförläggningar i kommunen och ryktena säger att det är därför som våra två vårdcentraler och folktandvården är överbelastade, men vad vet jag?

 

När jag förnyade mitt WP sist i Bangkok och hade missat en månad fick jag göra en ny läkarundersökning, gick till Chulalongkorn hospital eftersom det låg nästan vägg i vägg med One-stoå service center på Sam Yan. Tror allt inklusive chest x-ray stannade på 400 battingar.. Att jag valde Samitiveij nu var för att det dels ligger nära kontoret och för att undersökningen var så pass omfattande.

 

Sen vete fasen om företagets försäkring hade accepterat ett hälsointyg på thai?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Gjorde en liknande i Sverige för ngn månad sedan. Urinprov, blodprov, längd, vikt, ekg dock ej röntgen. På vårdcentral.

Fick en massa värden och genomgång av mycket pedagogisk läkare.

Jag skulle tänka på vilken typ av fett jag stoppar i mig.

Mycket tacksam att det var allt han ville tala om.

För en gångs skull var 1500 kr billigt för ett a4 papper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på min VC idag, blev en massa prover, men blodsocker, tryck samt levervärden fick jag svar på direkt, mai mee panhaa. Har dock någon infektion, så jag får vänta 3 dagar på sänka och räknade vita blodkroppar.

Nu ser armvecket ut som på en bättre sprutnarkoman!

amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

Haha!

Skoj grejor, billigt också.

Men alla omdömen är på finska,,,?

Någon som behärskar språket kanske kan se om det är goda eller allmänt dåliga omdömen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!

Skoj grejor, billigt också.

Men alla omdömen är på finska,,,?

Någon som behärskar språket kanske kan se om det är goda eller allmänt dåliga omdömen?

 

 

 

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

PRESSMEDDELANDE:

2016-03-30
Apotek Hjärtat öppnar tre nya så kallade Minutkliniker i Thailand och ambitionen är att etablera fler successivt. Detta är ett led i Apotek Hjärtats satsningar på att öka tjänsteutbudet inom hälsa för svenskar på semester. Samarbetet   

inleds med Ica som har för avsikt att öppna ett flertal butiker i Phuket, Hua Hin, Pattaya & Bangkok.

Första etableringen sker i Phuket December 2016.

TT

 

        
 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev svampen:

PRESSMEDDELANDE:

2016-03-30
Apotek Hjärtat öppnar tre nya så kallade Minutkliniker i Thailand och ambitionen är att etablera fler successivt. Detta är ett led i Apotek Hjärtats satsningar på att öka tjänsteutbudet inom hälsa för svenskar på semester. Samarbetet   

inleds med Ica som har för avsikt att öppna ett flertal butiker i Phuket, Hua Hin, Pattaya & Bangkok.

Första etableringen sker i Phuket December 2016.

TT

 

        
 

Angående Ica,blir det Maxi,Supermarket eller Nära som de öppnar tro;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Drivern:

Angående Ica,blir det Maxi,Supermarket eller Nära som de öppnar tro;) 

Är det inte Kvantum som brukar ha apotek?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Wangthong:

Är det inte Kvantum som brukar ha apotek?

 

Maxi i Örebro har apotek!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Benriach:

Får man rabatt med ICA-kortet?

 

beställer du o betalar via Nonki så är det bonusgrundande.......;)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

ICA?

Det är apoteket Röda Näsan som har det bästa utbudet, även i Thailand. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...