Jump to content
IGNORERAD

Semester kassan är slut !


Jerker

Recommended Posts

Hej

Jag är då alltid nästintill black då semestern är slut.

Ändå så tillbringas åtminstonde hälften av tiden i byn. Måste tjäna för dåligt,alternativt ha en för slösaktig/fattig flickvän... ;)

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    4

  • Kim

    3

  • ban99arne

    3

  • Jerker

    3

Mest aktiva i denna tråd

Kim det låter bra  :mdr: att jobba en vecka och va ledig en vecka med din son.

Låter som skön semester när mer pengar när åker hem. Det har jag aldrig lyckats med brukar vara rätt tomt  :grrrrrr: kontot när kommer till svedala.

Att ge pengar till falang skulle jag aldrig göra i LOS brukar ge lite pengar i byn till några äldre tanter som tiger på marknaden. Blev lite chockad första gången i byn det var äldre (75år) tant som alltid visade sina bröst ingen blus på sig.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Jerker

det är värt att ge pengar bara hon går (75 år tant)

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, jag blir oxå rikare och rikare oavsett om jag är i Thailand eller Sverige, lika svårt att göra av med stålarna i Flen som i Isaan.

[move]Flensta Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag brukar nog spendera allt jag i förväg skickar ner till thailändska bankkontot. Och det hade nog varit billigare att stanna i Sverige...

Säkert annorlunda om man stannar i Thailand längre perioder, men är det semester en månad får det kosta!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Changen(börjar bli tjatigt)allt plus lite till försvinner av någon konstig anledning och om det mot förmodan skulle finnas något kvar så försvinner det oxå  :diablo:   Mvh Måne (som inte är ekonomiskt sinnad heller)  :preved:  

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart går pengarna :) Speciellt den första, de första två veckorna när man vill ta igen det där man snålat in på hemma och man vet är rejält prisvärt i Thailand.

Det gäller bara att se till att man inte spenderar för mycket under första euforin (som jag gjorde den här gången). Var inte värre än att vi bytte ut veckan på Koh Chang mot hembyn där man åtminstone inte är tvingad att spendera för att få en någorlunda dräglig tillvaro. Fast man ska ju aldrig glömma att det är långt ifrån gratis att vara på en turistort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...