Jump to content
IGNORERAD

Insamling till byskolan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

På ett möte hemma hos oss med rektor och skolförening startades en insamling till byskolan, målet är att få in 50 000 baht men jag hoppas på 100 000 baht.

Det ska ske genom "Tambon" kuvert som delas ut till föräldrar, och inte minst av tidigare elever som befinner sig utomlands.

Rektorn ska kontakta grannbyarna och dom egna företgare som finns i området och få dessa att ställa upp.

Skolan har trasiga dörrar, för lite och trasiga stolar, hål i golven, för lite datorer och inte minst en bedrövlig fotbollsplan och en hel del utrustning är dålig eller saknas.

För att förhindra att rektorn och skolpersonalen använder pengarna för eget bruk ska vad som ska göras och räkningarna skötas av skolföreningen där frugan är med.

Detta ska ske under den period som vi är i byn.

Vi får se hur det går.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

På ett möte hemma hos oss med rektor och skolförening startades en insamling till byskolan, målet är att få in 50 000 baht men jag hoppas på 100 000 baht.

Det ska ske genom "Tambon" kuvert som delas ut till föräldrar, och inte minst av tidigare elever som befinner sig utomlands.

Rektorn ska kontakta grannbyarna och dom egna företgare som finns i området och få dessa att ställa upp.

Skolan har trasiga dörrar, för lite och trasiga stolar, hål i golven, för lite datorer och inte minst en bedrövlig fotbollsplan och en hel del utrustning är dålig eller saknas.

För att förhindra att rektorn och skolpersonalen använder pengarna för eget bruk ska vad som ska göras och räkningarna skötas av skolföreningen där frugan är med.

Detta ska ske under den period som vi är i byn.

Vi får se hur det går.

Mvh Isan Lover

Under den tid vi spenderade i vår by i vintras var jag passivt med och bidrog till två skoländamålsinsamlingar. Den första gav dryga 90 000 baht totalt och den andra antagligen ännu mer, men det beloppet känner jag inte till.

Det exakta ändamålet vet jag dock inte, men konstaterar att insamlingar, åtminstone till vår skola, verkar ganska vanliga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara ett vanligt forekommande satt att inansiera byskolorna pa. Eftersom vi placerat vara son i en "battre" skola inne staden hade man inte forvantat sig nagot bidrag fran farangen sa jag fick faktiskt sa vackert traska dit och erbjuda mina sma bidrag till skolans verksamhet. Misstanksam av naturen blev det inga kontanter men 5 lass med grus for fotbollsplanen, 10 fotbollar samt 3 matchstall, trojor och byxor blev den fotbollstokiga farangens bidrag detta ar.

Totalkostnad runt 5000 bath,val varda slantar.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kontanter är nog bäst att undvika. Vi skänkte ett antal lekredskap, typ gungor, rutchkana, karusell etc till den lokala förskolan. Mycket uppskattat!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Roligt att höra om era insamlingar och gåvor.

Jo att samla in pengar till skolan är vanligt, sista gången fick dom in 30 000 baht.

Men nu siktar vi högre, eftersom vi tar med dom som är gifta utomlands,

eller jobbar i utlandet t.ex Singapore, Taiwan eller arabländerna.

Jag tror att detta är ett bra sätt att hjälpa till i byn.

Och att vara med och göra barnen glada är lön för mödan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

EÄtt mycket bra initiativ och bett mycket bra sätt för att garantera att inga pengar försvinner på vägen!  :great: :girl_devil: :he:

RESPECT! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...