Jump to content
IGNORERAD

Lugnast i Thailand??


danne760

Recommended Posts

Hej alla medlemmar!!

är ny här och undrar en sak.

Ska kanske dra till Thailand med min flickvän och undrar vart man ska åka för att få det så lugnt som möjligt?? Var 5 år sen jag var där sist och när jag varit där så har det alltid varit i partysyfte..

Tacksam för svar..

P.S Mkt trevlig sida med många intressanta inlägg må jag säga

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    3

  • Vaxet

    2

  • oldthaimer

    2

  • danne760

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker du ska testa Koh Samet . Lugnt och väldigt fina stränder.

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Juan,ska checka upp det då.. de andra kan ju hålla sig undan om de inte har ngt vettigt att säga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya, är en fin liten fiskeby ännu förskonad från massturism, se lite av det äkta Thailand innan det försvinner. Badet håller även det toppklass.

[move]Reseledaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du söker lugna ställen så varför inte pröva Rauong som ligger längs med vägen om du ev skall till KO Samet.

Jag bodde i Rayong och det kostade 20 TBh med songtew till stranden. I Mars när jag var där så var det knappast en människa inom synhåll förutom ett och annat drickastånd och stoluthyrare. Stranden är fin med sand. Varning för lappsjuka.

Eremiten Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Juan. Koh Samet är i mitt tycke väldigt fint och lugnt.

Har varit där 3 ggr och kommer att åka tillbaka.

Likeudon

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog oxå rekommendera Koh Samet om man nu inte har anlag för lappsjuka.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till både Koh Samet och Koh Chang, det är så pass nära .

Jag har varit på Koh Samet ca 7ggr och det är verkligen underbart där,helvita stränder, underbart vatten, trevliga restauranger nere vid stranden på kvällrna...

KohChang tror jag att jag besökt 4ggr och det finns lite mera att göra där, besöka vattenfall,elefanttracking mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan var Lugnast i Thailand.

Mitt förslag är Beauty Beach Resort, http://www.beautybeachresort.com

som ligger söder om Pran Buri och nära nationalparken Sam Roi Yot.

Första gången jag och familjen kom dit var vi ensamma ( ca 2001 ) de dagar vi stannade. Likadant två år senare. Hade hela poolen för oss själva. Såg inte ens till personalen. Fick ta öl ur kylen vid receptionen och skriva upp på ett papper. Inte en människa på stranden. Kan det bli lugnare??

Tittade också in året efter på väg från Phang Nga och var på väg upp mot Bangkok. Kom på Lördags-natten. Fullt liv! Vad hade hänt. Ett företag hade bokat in en personalfest över helgen. Sedan var det lika tyst och lugnt som tidigare. Kanske två familjer utan barn som höll sig någon annan stans på dagarna. Frugan bokade de äldre, enklare, men trevliga husen.  Trevlig familjär personal.då.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pattaya, är en fin liten fiskeby ännu förskonad från massturism, se lite av det äkta Thailand innan det försvinner. Badet håller även det toppklass.

[move]Reseledaren Arne[/move]

Detta har jag försökt och säga till tanten!  :whistle:

Har inte blivit någon Pattaya visit för min del!  :girl_blum:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Koh Sahmed!

Om ni verkligen vill ha en luuuugn semester så är, som sagt, Koh Sahmed kanon.

Bra restauranger, god mat och som sagt lugnt…

Kan rekommendera Viking bar, innehavaren kallar sig Mike och är född i Gävle om jag minns rätt. Han har en restaurang med ett tiotal bungalows. Stranden ligger söder om Malibus strand, några minuters promenad. Maten hos honom är god och inte alls dyr. Svenska gäster är särskilt välkomna. Tyvärr är hans erfarenheter av ryska gäster inte så positiv. Fler som håller med? Därför får ryssar betala i förskott. Hmmm det finns många ryssar i Pattaya och jag upplever att de ökar, åtminstone andelsmässigt.

Resan dit är antingen med båt ifrån Ban Phe öster om Rayong eller varför inte ifrån Pattaya. Boka enbart resan med Maliby travel. De hämtar med minibuss och kör ner till Ban Phe och anvisar till sina egna båtar. Båtarna kör till Malibus strand och sedan promenerar man ner till den södra stranden. Där finns några restauranger och stranden är, jämfört med Malibus strand, nästan öde. Vill man ha lite mer folk omkring sig på kvällen så går man de 5 minuterna till Malibu. Fler restauranger och mycket mer folk men kom ihåg att ta med en ficklampa för det är MÖRKT…. på hemvägen.

Mvh /oldThaimer 

PS Arne, angående Pattaya så visst fiskebyn har sin charm, både gott om charmörer och framför allt charmöser hehehe. Det bästa med Pattaya är:

ATT Pattaya LIGGER NÄRA Thailand. "sug på den" den är inte så dum hehehe /DS

9551_Viking bar_jpg97ddbd67543eef26ccb56

9553_Malibus strand_jpgd016dfb4435c8dce2

9551_Viking bar_jpg97ddbd67543eef26ccb56

9553_Malibus strand_jpgd016dfb4435c8dce2

Link to comment
Dela på andra sajter

oldtimer skriver att man kan boka med Malibu travel från Pattaya, i en tråd där man vill ha lugn, jojo.

VARNING, att åka buss med nämnda resebyrå är allt annat än lugnt. De har råkat ut för flera allvarliga olyckor och de kör inte bussarna, de flyger med dessa på låg höjd.

Har talat med många som varit helt förstörda efter att ha åkt med dessa självmordspiloter till chauförer.

Fru vax och jag åkte till Koh Chang med detta bolag för 5-6 år sedan. Resan ner var förfärlig och alla i bussen bad föraren att lugna ner tempot, det gjorde han inte.

Resan hem var bland det värsta jag varit med om och efter ca 20 minuter och flertalet incidenter så bad två då gråtande Norska damer föraren att lugna ner tempot. Han svarade att denna bilen var hans och han körde hur han ville.

10 minuter senare blev han tvingad att stanna av en gigantiskt stor man från Australien.

Samtliga i bussen klev av och skaffade nya färdmedel.

Malibu travel bara skrattade när vi kontaktade dom för att få några baht tillbaka.

VARNING

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet.

Trist resa för er, tyvärr känns det lite typiskt att man inte kunde ersätta er för ert besvär. OM man hade gjort det så hade ni mått bättre men föraren skulle då ha förlorat ansiktet och DET får ju inte hända.. I Thailand säger man inte gärna till när något är fel, därför blir det heller inte bättre.

Vi åkte för ett år sedan med just Malibu travel men den enda incidenten var att föraren vid ett tillfälle bromsade in hårt för att tysta ner de 4 ryssarna i bussen. De förde nämligen ett herrans väsen, gapade och skrattade så att det dånade. Vi andra passagerare höll för öronen.

De högljudda tystnade faktisk då föraren förklarade att han inte kunde fortsätta att köra.

Hmm OK men i alla fall ön Sahmed ÄR lugn och rofylld.

Ha det gott /oldThaimer

Link to comment
Dela på andra sajter

Oldtimer visst är Koh Samed en pärla, håller med dig om detta.

Skall faktiskt dit i övermorgon för några dagar på Sai Keaw beach som är den minst lugna stranden på ön, men ändå lugn.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har talat med många som varit helt förstörda efter att ha åkt med dessa självmordspiloter till chauförer.

Fru vax och jag åkte till Koh Chang med detta bolag för 5-6 år sedan. Resan ner var förfärlig och alla i bussen bad föraren att lugna ner tempot, det gjorde han inte.

Resan hem var bland det värsta jag varit med om och efter ca 20 minuter och flertalet incidenter så bad två då gråtande Norska damer föraren att lugna ner tempot. Han svarade att denna bilen var hans och han körde hur han ville.

VARNING

Sådana där Ronnie Pettersson wannabees har man ju åkt med vid avsevärda tillfällen, särskilt då i Thailand.

Borde ju finnas en massa duktiga idrottsmän där nere inom motorsport men kan inte påminna mig att jag hört

talas om en endaste. Åkte med minibuss från eller till Krabi en gång och satt då på helspänn mest hela tiden.

Ausraliensaren breve var dock lite coolare. I alla fall av kommentaren att döma."Yeah, right up in his arse!"

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sådana där Ronnie Pettersson wannabees har man ju åkt med vid avsevärda tillfällen, särskilt då i Thailand.

Borde ju finnas en massa duktiga idrottsmän där nere inom motorsport men kan inte påminna mig att jag hört

talas om en endaste.

Bra fundering. Hela Koh Samui fungerar ju som en racerbana. Kanske är det så att talangerna blir ihjälkörda av minde duktiga förare innan de hinner slå igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bra fundering. Hela Koh Samui fungerar ju som en racerbana. Kanske är det så att talangerna blir ihjälkörda av minde duktiga förare innan de hinner slå igenom.

Ja det är tragiskt. Och skulle de ta sig fram och bli ett namn att räkna med inom motorsporten så kör de ihjäl

sig då. Har i och för sig ingen statistik därom.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen ingen här som tipsat om någon by i Isaan för att uppleva det 'riktiga' Thailand.

Både lugnt, trevligt och billigt. :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

En kombination av Koh Samet och Koh Chang är enligt min personliga erfarenhet en bra kombination

Personligen känner jag mest för Koh Chang men Koh Samet har sina fördelar på den lugna fronten

Bygger just nu hus på landsidan nära Koh Samet så det blir nog en del besök dit framöver

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kunna föreslå Khanom, halvvägs mellan Surat Thani och Nakhon Si Thammarat. Endast 4-5 hotell på en 2 mil lång strand.

Annars är ju Khao Lak ett alternativ med hyfsat utbud av både Thai och Falang restauranger. Ett par dagar på Pakarang beach är som balsam för själen, inte en enda jävla strandförsäljare, jetski, inkastare eller västerländsk fyllskalle.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...