Jump to content
IGNORERAD

Lugnast i Thailand??


danne760

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Två lugna men trevliga ställen är Phon Phi Sai och Bung Kan båda vid Mekong floden.

Vid havet är Koh Samed och Koh Si Chang bra förslag.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    3

  • Vaxet

    2

  • oldthaimer

    2

  • danne760

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Hej alla medlemmar!!

är ny här och undrar en sak.

Ska kanske dra till Thailand med min flickvän och undrar vart man ska åka för att få det så lugnt som möjligt?? Var 5 år sen jag var där sist och när jag varit där så har det alltid varit i partysyfte..

Tacksam för svar..

P.S Mkt trevlig sida med många intressanta inlägg må jag säga

"Så lungt som möjligt" är ju iofs en subjektiv uppfattning och frågan är väl vad du menar mer exakt?

Har själv varit och vandrat på väldigt fina vitkorniga stränder på fastlandet i provinsen Trat 5-6 mil söder om stan där det inte finns en människa, inte en restaurang, inga boenden precis intill osv. Garanterat toklungt.

Något mer jäktigt är det t ex på "Chao lao beach" i provinsen Chantaburi där det på vardagarna knappt finns en enda människa trots många resorter och stora restauranger. Räkna dock med att vara enda restauranggästerna vid i princip varje mål och bara ha tomma mörka bungalows runt om er om ni åker dit. Rena "shining"-känslan över hela orten som dock lever upp på helgerna då turistande Bangkokianer dyker upp. :)

Finns för övrigt massor av liknande ställen längs hela kustlinjen mellan Kambodja och Chon buri. Toklugna på vardagarna, lite mer livliga på helgerna med mestadels thailändska helgfirare.

Men vill du ha något mer fart och västerländska turister så är väl redan nämda Koh Chang eller Samet att föredra. Eller varför inte någon av dom mindre öarna utanför Koh Chang, t ex Koh Maak. Paradisstränder och lungt tempo. Regelbunden båtförbindelse finns från södra ändan av Koh Chang.

Nästa fråga är väl om du ens är intresserad av hav och strand?

Du skriver i alla fall inte uttryckligen det men eftersom alla utgår från detta så spann jag vidare på just strandtemat. Finns naturligtvis många lugna ställen även i inlandet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det i Prachuap Khiri Khan då?

Är det inte väldigt soft där oxå??

Har Googlat lite o ser att det verkar va rätt mysigt men folktomt.

Hadde tänkt att ev bevista området nästa gång, med risk för lappsjuka kanske??

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...