Jump to content
IGNORERAD

Prayut: För mycket demokrati orsakade Thailands kris


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Den långt gående politiska krisen som har haft Thailand i ett järngrepp under det senaste decenniet är resultatet av "för mycket demokrati", enligt premiärminister Prayut Chan-ocha.
"Vårt land har sett så mycket trubbel eftersom vi har haft för mycket demokrati, till skillnad från andra länder där regeringen har mer makt att begränsa friheter," sade han till investerare och affärsmän vid en konferens i Bangkok. "Till och med media kan inte kritisera som de gör här. Jag insisterar att idag så är vi 99% demokratiskt, för jag omkullkastade inte demokratin alls."
Han fortsatte med att säga, "Jag kan inte ens stoppa folk från att motsätta sig mig i dagsläget. Om jag på riktigt hade total makt så hade jag fängslat eller överlämnat dem för arkebusering. Det skulle vara över. Jag skulle inte behöva vakna upp på natten så här. Idag finns det vissa människor som älskar mig, men det finns även många personer som hatar mig. Men vänligen förstå att jag inte gör detta för mig själv. Jag är här för att arbeta för landet," sade han.

Källa: http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1427094707&section=11

 

post-8073-0-16047200-1427110303.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    12

  • Khun Ken

    11

  • UglyFarang

    9

  • janne_h

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kan inte ens stoppa folk från att motsätta sig mig i dagsläget. Om jag på riktigt hade total makt så hade jag fängslat eller överlämnat dem för arkebusering.

Skrämmande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ooooops! Kanske dra ner lite på LaoKao innan talen. Det här att använda lite hänvisningar till arkebusering av oliktänkande har en sån förmåga att "missförstås". Och det tar ju även bort hela överraskningsmomentet.. :good:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger glittermaffians förespråkare nu då?

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger glittermaffians förespråkare nu då?

 

 

/Enis

Att riksfyllot fått konkurens

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt med flera ord än givakt o manöver!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den långt gående politiska krisen som har haft Thailand i ett järngrepp under det senaste decenniet är resultatet av "för mycket demokrati", enligt premiärminister Prayut Chan-ocha.

"Vårt land har sett så mycket trubbel eftersom vi har haft för mycket demokrati, till skillnad från andra länder där regeringen har mer makt att begränsa friheter," sade han till investerare och affärsmän vid en konferens i Bangkok. "Till och med media kan inte kritisera som de gör här. Jag insisterar att idag så är vi 99% demokratiskt, för jag omkullkastade inte demokratin alls."

Han fortsatte med att säga, "Jag kan inte ens stoppa folk från att motsätta sig mig i dagsläget. Om jag på riktigt hade total makt så hade jag fängslat eller överlämnat dem för arkebusering. Det skulle vara över. Jag skulle inte behöva vakna upp på natten så här. Idag finns det vissa människor som älskar mig, men det finns även många personer som hatar mig. Men vänligen förstå att jag inte gör detta för mig själv. Jag är här för att arbeta för landet," sade han.

Källa: http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1427094707&section=11

 

attachicon.gif1427095361_201503231349108-20061002145931.jpg

Vilket pucko, skrämmande att bara ha en sådan tanke på demokrati, han vet fan i mig inte vad demokrati är, å det är stämmer nog in på dem flesta politiker i Thailand o deras grannar typ Burma  m.fl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar en stilla tanke till alla dom som har försvarat Juntan och deras general! Försvara detta om det går..

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar en stilla tanke till alla dom som har försvarat Juntan och deras general! Försvara detta om det går..

Finns inget försvar för det. Är idi*tiskt.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta bara, det kommer snart en förklaring till denna lapsus i översättning till ordfattiga språk som exempelvis engelska.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger kanske i tiden för det är väl dom ideerna som slutade i decemberöverenskommelsen.

Kasta inte sten i glashus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju alltid undra om någon spetsat hans vatten med tabletter?

Gränsen mellan geni och idi*t är hårfin. Så risken är att det slagit över någonstans.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart är det många i Thailand som behöver läsa på vad demokrati innebär.

Att militärerna inte har riktigt koll på demokratin kan man väl ana sig till. Så här dåligt trodde jag nog ändå inte att insikten var. 

Undra om han har det svårt med svampen. 

 

Fast å andra sidan så har inte den röda sidan heller koll på vad demokrati är. När det dessutom finns svenskar som fullt och fast tror att demokrati är något som man bara ägnar sig åt på valdagen, kanske man får inse att demokrati inte är något att ta för givet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oooh,stackars gubbe !  Har svårt att sova och vaknar upp på natten. Oj,oj, vilken mardröm att han inte kan skicka folk till arkebusering i tid och otid. Vad blir nästa steg och vad blir lösningen på detta problem ? I Tyskland fanns en mera kreativ ledare mot oliktänkande, liksom med tjuvar och skurkar och folk i allmänhet som inte passade in i ledet.

Ändrades av Rospigg

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad jag sagt för gott om denne man, så är det aldrig försent att ändra uppfattning. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det var nog det mest korkade uttalande som jag läst. Han kan inte ha alla hästar i stallet, det är i alla fall klart.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjulet snurrar men hamstern är död........

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog det mest korkade uttalande som jag läst. Han kan inte ha alla hästar i stallet, det är i alla fall klart.

Eller så gjorde han en Zlatan, en mycket väl genomtänkt idi*tisk handling. De som ska förstå vad han menar förstår mycket väl :good:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skickar en stilla tanke till alla dom som har försvarat Juntan och deras general! Försvara detta om det går..

Hej

 

Bara lugn, dom kan säkert försvara det här också precis som allt annat som denne man och hans beväpnade styrkor ligger bakom.

 

Men det är onekligen bra att han talar i klartext, det kan ju kanske få någon av kuppens, diktaturens och juntans försvarare att vackla lite i sin tro, men knappast hardcore gruppen, för dom är alla i grönt "vita riddare" som vill allt och alla väl oavsett vilka brott mot mänskliga rättigheter dom än begår och hur hårt förtrycket, censuren och den politiska förföljelsen än är.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Oavsett vad jag sagt för gott om denne man, så är det aldrig försent att ändra uppfattning. :)

Hej

 

Nej det är aldrig försent att vakna upp och se sanningen, välkommen på "rätt" sida.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är översättningen korrekt så är det illa, nästan lika illa som med maffioson vid makten....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog menar han säkert det han sägs ha sagt, är ju inte många dagar sedan han uttryckte sin ilska över att "folket" inte lyssnar tillräckligt noga på hans "dravel"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sa väl i en nyhet för ett tag sedan att han var trött. Kanske dags att utlysa val och ta sitt pick och pack och dra.

Men jag hoppas att dom politiska grupperna träffas och gör upp riktlinjer vad man får, men kanske speciellt inte får göra som "folkvald". Man kan bara hoppas på att nästa generation politiker har mer ärligt syfte än dom tidigare "folkvalda".

Om demokratin ska utvecklas gäller det att få bort röstköp och att partierna har ett program som man följer så väljarna vet vad man röstar på. Dessutom gäller det att fortsätta arbetet mot korruption och illegal verksamhet. Konstigt nog finns det somliga som har en alternativ form av demokrati och argumenterar mot detta.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...