Jump to content
IGNORERAD

Dags för ny bil, men vilken då?


audirs2

Recommended Posts

Jag hade valt VW Tiguan.

 

I sådant fall skulle jag nog rekommendera att vänta på den nya modellen. Den "gamla" lär falla kraftigt i värde då den ny introduceras 2015/2016.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    17

  • erkki

    7

  • B747

    7

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan en Vaz Lada från Volgas automobilfabrik vara något??Dom lär ha bra värme. :)

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör en Mazda cx5 DE

Mycket  bil för pengarna,bra garantier.Har även vunnit många tester av suvar Teknikens värld,Auto motor 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan en Vaz Lada från Volgas automobilfabrik vara något??Dom lär ha bra värme. :)

Då slipper han iaf oroa sig för pris ras pga att det kommer en nyare modell
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitsubishi Outlander med hybriddrift är ett väldigt populärt val idag

 

Den är populär för att den har fantasi/orealistiska siffror för bränsleförbrukningen och har därför ett väldigt lågt förmånsvärde.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

I sådant fall skulle jag nog rekommendera att vänta på den nya modellen. Den "gamla" lär falla kraftigt i värde då den ny introduceras 2015/2016.

 

/Krille

 

Falla kraftigt är en kraftig överdrift.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är populär för att den har fantasi/orealistiska siffror för bränsleförbrukningen och har därför ett väldigt lågt förmånsvärde.

Kostnaden är en av de viktigaste faktorerna vid bilval.

En kompis köpte för några månader sedan en sådan och är mycket nöjd med den på alla sätt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostnaden är en av de viktigaste faktorerna vid bilval.

En kompis köpte för några månader sedan en sådan och är mycket nöjd med den på alla sätt

 

Köpte din kompis för egna pengar och väntar sej billiga mil på längre sträckor så lär han bli besviken.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte din kompis för egna pengar och väntar sej billiga mil på längre sträckor så lär han bli besviken.

 

Han köpte den i sitt företag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Han köpte den i sitt företag

 

Då kan det bli billiga mil för honom, men dyrt för firman.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Falla kraftigt är en kraftig överdrift.

Allt är väl relativt men de som köper en bil för 350-400 kkr vill gärna ha den senaste modellen. Jag tror att det är bättre (mindre dåligt...) ekonomiskt att köpa den nya modellen även om den säkert blir 50 kkr (?) dyrare.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

KIA, finns inget märke med en så omfattande nybilsgaranti.

Annars står Audi i en klass för sig - kostnadsmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Kia. Har en vän som gick över km på service. Tror det var 300 km. Då helt plötsligt försvann all nybilgaranti och år. Detta vad jag förstod första service ny bil. Någon som vet exakt hur drt ligger till ?

Annars vad jag förstod så måste man vara riktigt noga med att få in bilen i tid enl tripmätaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört en Kia Sportage i många år nu. Väldigt törstig (bensin sexa) men inte en enda anmärkning eller fel på den tills dags datum. Lilla Bettan är 9 år gammal!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört en Kia Sportage i många år nu. Väldigt törstig (bensin sexa) men inte en enda anmärkning eller fel på den tills dags datum. Lilla Bettan är 9 år gammal!

 

Nya Sportagen tycker jag dessutom är riktigt snygg !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Kia. Har en vän som gick över km på service. Tror det var 300 km. Då helt plötsligt försvann all nybilgaranti och år. Detta vad jag förstod första service ny bil. Någon som vet exakt hur drt ligger till ?

Annars vad jag förstod så måste man vara riktigt noga med att få in bilen i tid enl tripmätaren.

 

Det bör vara samma på alla fabrikat, sköter man inte servicen så försvinner garantin.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

post-8438-1427467041,66_thumb.jpg

Jag och gumman köpte en polo årsmodell 2012.Har aldrig i mitt liv haft så ny bil.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är även denna provkörd, helt ok! Fast Renåå motor, hmmm?

post-4347-0-05407900-1427467733_thumb.jp

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1427467037.561808.jpg

Jag och gumman köpte en polo årsmodell 2012.Har aldrig i mitt liv haft så ny bil.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vänta ba tills alla varnings lampor börjar blinka!  :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör det Audi också...hehehe.....har haft en del kompisar som kört Audi....aldrig mer säger dom.... :girl_dev:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Kia. Har en vän som gick över km på service. Tror det var 300 km. Då helt plötsligt försvann all nybilgaranti och år. Detta vad jag förstod första service ny bil. Någon som vet exakt hur drt ligger till ?

Annars vad jag förstod så måste man vara riktigt noga med att få in bilen i tid enl tripmätaren.

200mil eller 2månader är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta ba tills alla varnings lampor börjar blinka!  :haha:

Då köper jag en Vaz lada från Volgas automobilsfabrik och stöder Putin.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med nybilsgaranti känns det ju rätt så säkert med ny bil  men blir det problem är ju det inte roligt med andrahandsvärdet.

(Undrar om vw modeller med 1,4 liters motorer och massa hästkrafter kommer och hålla i längden???)

Skulle jag personligen köpa en ny bil som jag tänkt behålla så skulle det bli toyota.

Själv har jag en gammal opel Zafira men lever efter plånboken min :fie:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...