Jump to content
IGNORERAD

skandiabanken?


kingsofthailand

Recommended Posts

kingsofthailand

vad betyder det i deras internetbank i rullfönstret, meddelande till mottagande bank, vad ska man välja där?

och sen i rullgardinen riksbankskod, vad ska man välja där när man ska skicka till flickvännen i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

riksbankskod , skriv 510 - bidrag till u-länder  ..  :crazy:

Tror inte att du behöver fylla i någon utav dessa fält..

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Meddelande till mottagande bank, ja där går det väl att skriva vad som helst.

Fast man måste skriva något, i varje fall med Swedbank. Syftet med detta har jag inte lyckats lista ut.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

skickade med swedbank,då skrev jag mitt namn.pengarna kom fram men det dröjde 6 dagar.20 % av summan gick till överföringsavgifter så nästa gång skickar jag med western union,dom har lägre avgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej lingba,

20% avgift?! Låter märkligt. Och sex dagar? Max tre dagar för mig de gånger jag skickat.

Hur mycket skickade du?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ojdå... 200 kronor är ju rent ut sagt hutlöst med tanke på löneläget i Thailand. 200 baht vore ju mer rimligt. Misstänker att dom är lite förvirrade över vilken valuta du skickat.

Kanske bättre att börja med ICA-kort istället? Årskostnaden 240 kronor tjänar du in på en överföring...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Quote

1100 kr.min bank tog 75 kr,och hennes 200 kr.(bangkokbank)

Antar att du bockat för att du betalar utlänska bankens kostnader. Då brukar den Svenska banken ta 200:- . Om du iställer bockat för att mottagaren betalar denna kostnad så drar normalt mottagande bank 200 THB.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

vad betyder det i deras internetbank i rullfönstret, meddelande till mottagande bank, vad ska man välja där? = 318002 Services

och sen i rullgardinen riksbankskod, vad ska man välja där när man ska skicka till flickvännen i Thailand? = 560 övriga transfereringar.

På raden under skriver jag "Gåva". Detta har alltid funkat för mej i 3 år.

Ser att tråden är lite halvgammal men du fick ju inget ordentligt svar.

Ha de/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skulle rekomendera FOREX global cash .Detta kort gör att du har pengarna direkt i handen ..Fixa kortet men behåll koden tills damen har kortet .Sedan fyller du på detta via internet banken med antingen EURO eller USD .ganska låga avgifter på detta.

Att överföra stora summor med en svensk Bank kan inne bära att man får skatte myndigheten på sig då det finns en max summa. :D

// Mile 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej mile,

Ja, du kan få skattemyndigheten på dig om summan överstiger ett visst belopp och du inte kan förklara var pengarna kommer från lagligt.

Har man laglig förklaring finns det ingen gräns hur mycket pengar man får föra ut från Sverige, vilket sätt man än väljer.

För övrigt tror jag nog Skatteverket har rätt bra koll även på Forex global cash...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

vad betyder det i deras internetbank i rullfönstret, meddelande till mottagande bank, vad ska man välja där?

och sen i rullgardinen riksbankskod, vad ska man välja där när man ska skicka till flickvännen i Thailand?

Meddelande till mottagande bank - där brukar jag använda borrowing ( även om jag aldrig kommer se röken av pengarna igen)

Riksbankskod - 793 övriga kapitalkostnader

Ang skattmasen så har jag för mig att beloppet ligger på 70.000 kr innan dom lägger näsan i blöt.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Chang

Då Forex kortet är personligt dvs står på samma person som har Bank kontot i sverige så är det bara "egna pengar " som du äger och disponerar fritt.

Gräns summan är lite över 70 000 idag sedan så kan det bli trubbel.

Då jag har polare som jobbar inom nämnda verk så har jag ganska bra koll på detta .

// Mile

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej mile,

OK, gränsen är SEK 70000.

Förstår bara inte vad du menar med att man kan få problem om man överför via bank, men inte om man använder Forex?

Spelar väl ingen roll om pengarna funnits på ett svenskt bankkonto innan?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Meddelande till mottagande bank, ja där går det väl att skriva vad som helst.

Fast man måste skriva något, i varje fall med Swedbank. Syftet med detta har jag inte lyckats lista ut.

Herr Chang har talat.

Tror det har med spårbarheten att göra. Skriver man nått personligt så är det lätt att påvisa att du skickat pengarna om dom t.ex. hamnar på fel konto etc.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det Pontus,

Hamnar pengarna fel kan man åtminstone tala om vad man skrev i detta meddelande, och har väl då något större chans att pengarna hamnar rätt till slut.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...