Jump to content
IGNORERAD

Buri Rams polis tillsagd att inte bara ägna sig åt trafikkontroller


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ja att lära sig förstå obegripliga inlägg som inte ens skribenten själv förstår kan ju aldrig vara fel.

Dock blir det lite genomskinligt när du först skriver att jag är dum på riktigt åtföljande av en lång harang om varför du tycker så.

För att sen i efterhand lindra det hela till att det bara var..

Stå för vad du skriver istället.

Och menade du inte att skriva att jag var dum på riktigt så kanske en ursäkt för klantigt skrivet istället vore på plats.

Menade du at jag var dum på riktigt så är det ju bara att fortsätta i samma stil.

Otrevlig är bara förnamnet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    84

  • Jive

    24

  • leifen

    19

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Otrevlig är bara förnamnet.

Nej du kan väl knappast förvänta dig puss på kinden om du kallar någon dum på riktigt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du kan väl knappast förvänta dig puss på kinden om du kallar någon dum på riktigt?

Nu vet jag i alla fall.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är såååå duktig på motorcyklar att det ger dig tydligen rätten att såga alla andra.

Enligt Honda själv så är hojen fabrik specad till den hastigheten.

Det är dock med fantastisk skicklighet du avgör en hojs prestanda genom att titta på ett foto. ;)

Inget märkvärdigt i sig då det finns flertalet hojar som är vassare.

Dock gillar jag inte din attityd som tror dig veta mer om allt bara för att du kört road racing . Och vad anbelangar min nya hoj så toppar den bra mycket mindre med en mindre motorstorlek.

Då jag aldrig haft behov av att köra i dom hastigheterna. Det fantastiska på detta forum är att man behöver bara skriva att man gillar och åka fort så går vissa skribenter i taket. Och drar sig inte för rena personangreppen.

Jag kan respektera att du inte gillar att man kör för fort.

Men när du försöker övertyga mig om att du har rätt genom att skriva att jag kör utan hjärna. Då ställer du dig själv i facket gringubbar och kan sen ej heller förvänta dig någon respekt.

Jag visste naturligtvis om att dylika reaktion skulle komma från någon. Och skrev därmed provokativt med flit. Vilket visade sig locka fram dom sämre sidorna hos dig och leifen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet det. Och varför tror du just han gnäller likt en gammal rökare som prångt ska tala om för alla rökare viken fara dom är för samhället och andra. Var skrev jag för övrigt att jag brukar toppa hojen .

Du skrev inget att behöva toppköra motocykeln,  men att den kan köras i 280 km vilket enligt mig är en totalt meningslös uppgift, sen att det är roligt att köra fort är en helt annan upplevelse är upp till var och en.

Gasa på och njut.

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev inget att behöva toppköra motocykeln,  men att den kan köras i 280 km vilket enligt mig är en totalt meningslös uppgift, sen att det är roligt att köra fort är en helt annan upplevelse är upp till var och en.

Gasa på och njut.

Jag skrev så i det inledande meddelandet. Sen började Chan ifrågasätta detta.

I sig ganska meningslöst. Då dom Thailändska vägarna inte gör det till någon njutning att köra den hastigheten för att utrycka det milt.

Dock så är det ganska skönt att ligga en 150-170 med den hojen När sikt och väglag så tillåter. Och då Thailändska vägarna ofta är spikraka i kilometer så har man ganska bra sikt om vad som händer framför och från sidorna. Då här i Isaan oftast även är totalt öppen terräng av risfält. Som gör att det inte skymmer sikten ett dugg.

Har för övrigt kört hoj sen jag var 16 jag är idag 50. Så jag är ingen duvunge som inte vet hur man kör säkert trots att man kör över hastighetsgränsen.

Att sen vissa vill kalla det omoget och  tillskriver mig både dumhet och att vara utan hjärna säger nog mer om dom själva än om mig!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för övrigt kört hoj sen jag var 16 jag är idag 50. Så jag är ingen duvunge som inte vet hur man kör säkert trots att man kör över hastighetsgränsen. Att sen vissa vill kalla det omoget och  tillskriver mig både dumhet och att vara utan hjärna säger nog mer om dom själva än om mig!

 

Omoget är ett snällt uttryck i sammanhanget, det var på den tiden du var 16 på riktigt, nu tror du bara att du är det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev så i det inledande meddelandet. Sen började Chan ifrågasätta detta.

I sig ganska meningslöst. Då dom Thailändska vägarna inte gör det till någon njutning att köra den hastigheten för att utrycka det milt.

Dock så är det ganska skönt att ligga en 150-170 med den hojen När sikt och väglag så tillåter. Och då Thailändska vägarna ofta är spikraka i kilometer så har man ganska bra sikt om vad som händer framför och från sidorna. Då här i Isaan oftast även är totalt öppen terräng av risfält. Som gör att det inte skymmer sikten ett dugg.

Har för övrigt kört hoj sen jag var 16 jag är idag 50. Så jag är ingen duvunge som inte vet hur man kör säkert trots att man kör över hastighetsgränsen.

Att sen vissa vill kalla det omoget och  tillskriver mig både dumhet och att vara utan hjärna säger nog mer om dom själva än om mig!

Jag uppskattar din inställning till sportåkande, så länge jag körde själv gjorde jag samma priorteingar som du, det är roligt att köra fort, för fort är när man inte kan kontrollera hastigheten.

Gasa och njut

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Inse att det är individuellt och du kanske redan är där. 

 

Bara en tanke, typ.   :bag:

Kan så vara inom en snar framtid?

Dock ser jag fortfarande glaset som halvfullt medans många skribenter tycks se glaset som halvtomt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara inom en snar framtid?

Dock ser jag fortfarande glaset som halvfullt medans många skribenter tycks se glaset som halvtomt.

 

Ett glas ska inte vara halvfullt, utan fullt eller tomt.

Och är det det ena, så ser man till att det blir det andra.

 

Bara min mening om dessa glas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väl bra om de städar upp lite bland okynnesböterna. Tjejen brukar ofta råka ut för de där 200-bahtstjuvarna i Buriram. Själv har jag ett flertal ggr lyckats klara mig genom att le stort och prata svenska med dem oförtrutet. Till slut tröttnar de och skickar en vidare :good:

 

Sen metadiskussionen om hur coolt det är att åka i 200 (eller var det 170) med hojen, är ju som att återbesöka tonåren. Var och en gör ju som de vill, men jag rekommenderar starkt ett studiebesök på en akutmottagning och observera MC-offer (både förare och oskyldiga). Nästan ingen sitter och garvar och berättar om hur coola de är, jag vet inte varför.... Men som sagt, det är ju bara min åsikt, och alla får tycka som de vill (tom jag) :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett glas ska inte vara halvfullt, utan fullt eller tomt.

Och är det det ena, så ser man till att det blir det andra.

 

Bara min mening om dessa glas.

Vad är problemet? Vi är i Thailand någon driftig kypare ser nog till att det blir fullt så fort man druckit ur halva glaset och det är halfullt så han får sälja mera...

:)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen metadiskussionen om hur coolt det är att åka i 200 (eller var det 170) med hojen, är ju som att återbesöka tonåren. Var och en gör ju som de vill, men jag rekommenderar starkt ett studiebesök på en akutmottagning och observera MC-offer (både förare och oskyldiga). Nästan ingen sitter och garvar och berättar om hur coola de är, jag vet inte varför. Men som sagt, det är ju bara min åsikt, och alla får tycka som de vill (tom jag)

 

Inte bara din åsikt, jag håller med till 100%

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara din åsikt, jag håller med till 100%

 

Fritz..

Kan tänka mig att Pastorn har dessa tankar. Många utryckningar 24/7 för att ge dom sista orden till dessa stackare.

Vet att du måste ha mycket att göra som Pastor både på MPR och i Pattaya!

 

Have a nice Lördagskväll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara din åsikt, jag håller med till 100%

 

Fritz..

 

Stephen Fry berättade en gång om när han satt på en akutmottagning i USA och pratade med sin vån/svåger nånting som var läkare där.

Läkaren berättade om en patient som behövde en donation,, och Fry sa "att det kan väl bli ett problem ?" Varvid läkaren svarade "Nej det regnar

ute så vi får strax  in nån mcförare"

Som följd på svaret ,kollade Fry statistiken och sålde  sin mc

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att Pastorn har dessa tankar. Många utryckningar 24/7 för att ge dom sista orden till dessa stackare.

Vet att du måste ha mycket att göra som Pastor både på MPR och i Pattaya!

 

Have a nice Lördagskväll!

Tack detsamma men just nu har det dykt upp nya orosmoln på himlen. Vi trivs ju så jäkla bra i huset som vi hyr men på baksidan är det liksom ett "slumområde" och i huset som ligger ca: en meter från "vårat" har det nu flyttat in ett gäng missbrukare som för ett jäkla liv. Åt det hållet är det bara ett myggfönster så det blir nog svårt med nattsömnen hädanefter. Hustrun säger att vi kan inte göra nåt åt det hela men hoppas på att thaifamiljer med småbarn i området kommer att agera. Håll tummarna, själv kommer jag att be en bön, eller två. 

 

Pastor Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte det minsta hybris.

Kan man inte framföra ett modernt fordon på bra vägar i 160 utan att slöa till så ska man fan inte ha körkort.

Problemet man har i 110 är att man halvsomnar och funderar på andra saker som att läsa nyheter och liknande saker.

1 150- 200+ så har man full koncentration på vägen och är troligen mycket säkrare än någon som tycker 110 är snabbt.

Vår firmabil gör 154 i gpsfart och från uppsala till sundsvall brukar gasen bara totalklämt mot mattan om jag hittar någon bra målvakt.

Och jag känner mig absolut inte farlig i trafiken.

I min privata bil så kör jag inte över 220 då man lätt får tunnelseend som på e på natten då det vä ärxlar mellan tvåfiligt och enfiligt.

Det är få personer som över huvudtaget kan tänka i det här med fart. de bara tittar på mätarn. och slökör som du säger.

Om de visade lite intresse över vad de gör så skulle man minska olyckerna betydligt. Visst farten dödar det kan man inte

komma undan. men om man kan få folket att förstå att trafik idag är inte är som på 50talet det är intensivare mer krävande.

Men jag håller med dig man är mycket mer skärpt om man kör över hastighetsbegränsningen. kör man under den så

känner man sig mycket säkrare, då sitter man och slökör. Reaktionstiden förlängs med otaliga sekunder, man kan kanske ott och ont

ta pluss och minus där.

MVH

En som har lättat på pedalen och kommit underfund vad slökörning är, på gott och ont. Har haft tur några gånger

vid dessa slökörningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5021-0-28373900-1426383355.jpgHar jag inga problem med!

Jag vet när jag gjort fel!

Lite irriterande med poliser som tror att dom kan bötfälla mig för nånting jag inte gjort. Därav är Det bättre att alltid köra för fort. Så är det inget tvivel om det är på riktigt eller inte. March farten när jag körde till buriram var runt 160 på min fireblade som toppar 280 (hej alla MPR poliser som får hybris av att läsa dylika :) ).

d7fd67c34f5c763a7ca9160a8b4582e6.jpg

 

Helt klart att jag gillar också testa gränserna på hojen o mig, gärna en kurvig väg utan en masa utfarter..

Nu toppar min bara 250 ärliga kmh

post-5021-0-28373900-1426383355.jpg

 

       post-5021-0-36967400-1426383450_thumb.jp

 

  FF

 

              

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart att jag gillar också testa gränserna på hojen o mig, gärna en kurvig väg utan en masa utfarter..

Nu toppar min bara 250 ärliga kmh

attachicon.gif1380303_531738146915375_1879053800_n.jpg

 

       attachicon.gif10298129_629728220449700_1129990196302239995_o.jpg

 

  FF

Har du tagit ut hojen för i år ännu?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Ska göra det när jag kommer hem, blir hemgång på fredag..

 

   FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att Pastorn har dessa tankar. Många utryckningar 24/7 för att ge dom sista orden till dessa stackare.

Vet att du måste ha mycket att göra som Pastor både på MPR och i Pattaya!

Have a nice Lördagskväll!

Du får fan ta dig till Bangkok nån gång så ska jag stå där med målflagga och en Chang till vinnaren. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att Janne_h's gamla raka inte toppar mer än 250 i ärlig fart, om han inte vässat den rejält.

Men roliga hojar var det.på sin tid, de där gamla rakbladsvassa hojarna.

 

Honda Fireblade var en föregångare efter GSX-R, sen Fireblade, sen R1.

 

3 milstolpar i MC-historien.

 

Men att den där gamla Bladen skulle toppa 280 km, om den är otrimmad, håller jag för helt orimligt.

Jag tycker det är konstigt att janne-h uppger såna siffror av misstag, om han är en sån gammal erfaren MC-åkare.

 

Den där gamla 90-tals-hojen toppar max!, Max! 260km/h i verklig, ärlig fart.

 

Att Janne_h inte känner skillnad 280 och 260 km/h är ju ett bevis på hans egen oerfarenhet av hoj-åkning, och framför allt oerfarenhet av höga farter.

 

Så ni gamla gubbar behöver inte oroa er över janne_h.

Han har nog i verkligheten aldrig "toppat" den där 20 år gamla hojen.

 

Att prata om toppfarten utan att uppge vilket trim man har, är ett gammalt ljugarfenomen av personer med liten k*k.

 

Janne_h driver med er i allra högsta grad.

mvh    :read:

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...