Jump to content
IGNORERAD

Buri Rams polis tillsagd att inte bara ägna sig åt trafikkontroller


MPR Nyheter

Recommended Posts

Men Janne Chan2014 har tävlat i roadracing, han vet hur det är att köra fort! Att köra fort rakt fram kan som sagt alla, men där det svänger är det svårt att köra fort. det där med topphastighet är väl ganska ointressant eftersom det för det mesta inte körs fortare än 150 km/timme. Detta skrivet av en ganska anonym medlem som för längesen var aktiv inom Roadracing i Sverige som tävlingsarbetare.

Ha det bra Christer 

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    84

  • Jive

    24

  • leifen

    19

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men Janne Chan2014 har tävlat i roadracing, han vet hur det är att köra fort! Att köra fort rakt fram kan som sagt alla, men där det svänger är det svårt att köra fort. det där med topphastighet är väl ganska ointressant eftersom det för det mesta inte körs fortare än 150 km/timme. Detta skrivet av en ganska anonym medlem som för längesen var aktiv inom Roadracing i Sverige som tävlingsarbetare.

Ha det bra Christer

Jo jag vet det.

Och varför tror du just han gnäller likt en gammal rökare som prångt ska tala om för alla rökare viken fara dom är för samhället och andra.

Var skrev jag för övrigt att jag brukar toppa hojen :).

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver du knappast ta åt dig om du inte själv känner så. Då åldern är mer en siffra.

Men den mest framstående egenskapen för att man blivit gubbe är ett inneboende behov av att gnälla på andra och komma med pekpinnar.

"gubbarnas" kommentarer lär ju knappast resultera mer än i att dom har retat upp sig själva på något. :)

 

Kan ju ha med livserfarenhet att göra - en egenskap som med automatik kommer med ålder och som inte är att förringa. Synd bara att lite goda råd och synpunkter skall kallas för gnäll bara för att de kommer från någon ålderman.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju ha med livserfarenhet att göra - en egenskap som med automatik kommer med ålder och som inte är att förringa. Synd bara att lite goda råd och synpunkter skall kallas för gnäll bara för att de kommer från någon ålderman.

Nja att få veta att man både är dum i huvet och saknar hjärna är nog knappast nånting som jag lägger under kategorin "goda råd".

Snarare att man ska kategorisera detta som osocialt beteende på ett nätforum.

Men det kanske följer med åldern och erfarenheten att kalla folk för dylika för att sedan försöka släta över det som goda råd? :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne H har i massor av trådar och inlägg visat att både behärskar att gnälla som en 100åring och även vara omogen så en hormonstinn tonåring. 

 

Tjurig är svårare att ålders bedöma men gissar att det avtar mot pensionsåldern.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja att få veta att man både är dum i huvet och saknar hjärna är nog knappast nånting som jag lägger under kategorin "goda råd".

Snarare att man ska kategorisera detta som osocialt beteende på ett nätforum.

Men det kanske följer med åldern och erfarenheten att kalla folk för dylika för att sedan försöka släta över det som goda råd? :)

 

Nä, det är inget som nödvändigtvis följer med åldern. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne H har i massor av trådar och inlägg visat att både behärskar att gnälla som en 100åring och även vara omogen så en hormonstinn tonåring.

Tjurig är svårare att ålders bedöma men gissar att det avtar mot pensionsåldern.

Nja det du tar som gnäll behöver nödvändigtvis inte vara så. Bara för att det rör nånting som ligger dig varmt om hjärtat.

Dock har jag den goda smaken att avstå från att kalla dig dum i huvudet samt jag brukar inte bedöma om folk har hjärna eller inte.

Kan detta i ditt fall vara åldersrelaterat kanske?

Inte för inte man brukar säga gamla gringubbar. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det du tar som gnäll behöver nödvändigtvis inte vara så. Bara för att det rör nånting som ligger dig varmt om hjärtat.

Dock har jag den goda smaken att avstå från att kalla dig dum i huvudet samt jag brukar inte bedöma om folk har hjärna eller inte.

Kan detta i ditt fall vara åldersrelaterat kanske?

Inte för inte man brukar säga gamla gringubbar. :)

Man behöver ju inte tvunget vara dum i huvudet för man kör utan hjärna, den kopplingen har du nog gjort själv.

Se bara på Thomas001, han kör som en galning, mej veterligen är han inte dum i huvudet.

Hälsningar

Chan2014

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver ju inte tvunget vara dum i huvudet för man kör utan hjärna, den kopplingen har du nog gjort själv.

Se bara på Thomas001, han kör som en galning, mej veterligen är han inte dum i huvudet.

Hälsningar

Chan2014

Leifen skriver att jag är dum på riktigt

Du skriver att jag kör utan hjärna.

Om du eller leifen vill att man inte ska lyssna på erat budskap?

Så är ju det ett bra sätt att istället förmedla att man hellre smädar den man skriver till än att vilja förmedla ett budskap. En typisk gringubbe med dålig social kompetens med andra ord. :).

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen skriver att jag är dum på riktigt

Du skriver att jag kör utan hjärna.

Om du eller leifen vill att man inte ska lyssna på erat budskap?

Så är ju det ett bra sätt att istället förmedla att man hellre smädar den man skriver till än att vilja förmedla ett budskap. En typisk gringubbe med dålig social kompetens med andra ord. :).

Förstår du begrepp som omoget och oansvarigt beteende då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår du begrepp som omoget och oansvarigt beteende då ?

Visst förstår jag det.

Dock kan man undra var man tror sig uppnå genom att leka polis och läxa upp någon man aldrig har träffat i verkligheten. Och dessutom kalla personen både dum på riktigt och påstå sakna hjärna. Det är nog omoget att göra så.

Vill man få folk att lyssna på ett budskap så är det ganska oansvarigt att kalla personen saker eller tillskriva personen mindre fina egenskaper.

Vill man bara framstå som en osocial och otrevlig typ så är det ju bara att köra på.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst förstår jag det.

Dock kan man undra var man tror sig uppnå genom att leka polis och läxa upp någon man aldrig har träffat i verkligheten. Och dessutom kalla personen både dum på riktigt och påstå sakna hjärna. Det är nog omoget att göra så.

Vill man få folk att lyssna på ett budskap så är det ganska oansvarigt att kalla personen saker eller tillskriva personen mindre fina egenskaper.

Vill man bara framstå som en osocial och otrevlig typ så är det ju bara att köra på.

 

Kan ju bero på ditt beteende på det här forumet och vad du skrivit i denna tråd....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte komma hit snart och köra för fort?

Tja kompis,

Nu är det sista restaurangen, ge mig 1 år sen får du dras med mig hela tiden...

Fyfan va less du kommer vara...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bero på ditt beteende på det här forumet och vad du skrivit i denna tråd.

Jepp och vi kan då fastslå enligt vad du skriver att både leifen och chan hade större behov av skriva något nedlåtande om mig med hänvisning till vad jag tidigare skrivit i andra trådar. än att få fram sitt budskap om vad dom tycker om Fortkörning.

Fantastisk debatteknik.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det är väl bra  att dom tar tag i korruptionen, speciellt om man blir bötfälld för nåt man inte gjort och sen vet att  dom pengarna går rätt ner i fickan på polisen själv och hans ev  kumpaner.

Borde vara lika över hela Thailand. Lite ordning och reda på poliserna i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen skriver att jag är dum på riktigt

Du skriver att jag kör utan hjärna.

Om du eller leifen vill att man inte ska lyssna på erat budskap?

Så är ju det ett bra sätt att istället förmedla att man hellre smädar den man skriver till än att vilja förmedla ett budskap. En typisk gringubbe med dålig social kompetens med andra ord. :).

Du verkar vara den typen som måste ha rätt i alla läge, om din motpart överbevisar dej är han/hon en grinig jäkel som sitter och häckar i någon risby, jag förmedlade ett budskap till dej pga att jag har betydligt bättre kunskap om hojåkning än du någonsin kommer i närheten av, jag är troligen betydligt äldre än dej men behöver för delen inte vara gringubbe, du påstår vidare att din gamla fireblade toppar 280 km/tim vilket är falskt, när jag påtalar att du har en gammal hoj som inte toppar 280km/tim,kompenserar du det med att du har minsann en ny 650 i Bangkok,helt onödigt,bättre du bemöter ang dina 280km/tim.

Nog om detta,ska inte göra ner dej mer.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar vara den typen som måste ha rätt i alla läge, om din motpart överbevisar dej är han/hon en grinig jäkel som sitter och häckar i någon risby, jag förmedlade ett budskap till dej pga att jag har betydligt bättre kunskap om hojåkning än du någonsin kommer i närheten av, jag är troligen betydligt äldre än dej men behöver för delen inte vara gringubbe, du påstår vidare att din gamla fireblade toppar 280 km/tim vilket är falskt, när jag påtalar att du har en gammal hoj som inte toppar 280km/tim,kompenserar du det med att du har minsann en ny 650 i Bangkok,helt onödigt,bättre du bemöter ang dina 280km/tim.

Nog om detta,ska inte göra ner dej mer.

Hälsningar

Chan2014

Du är såååå duktig på motorcyklar att det ger dig tydligen rätten att såga alla andra.

Enligt Honda själv så är hojen fabrik specad till den hastigheten.

Det är dock med fantastisk skicklighet du avgör en hojs prestanda genom att titta på ett foto. ;)

Inget märkvärdigt i sig då det finns flertalet hojar som är vassare.

Dock gillar jag inte din attityd som tror dig veta mer om allt bara för att du kört road racing . Och vad anbelangar min nya hoj så toppar den bra mycket mindre med en mindre motorstorlek.

Då jag aldrig haft behov av att köra i dom hastigheterna. Det fantastiska på detta forum är att man behöver bara skriva att man gillar och åka fort så går vissa skribenter i taket. Och drar sig inte för rena personangreppen.

Jag kan respektera att du inte gillar att man kör för fort.

Men när du försöker övertyga mig om att du har rätt genom att skriva att jag kör utan hjärna. Då ställer du dig själv i facket gringubbar och kan sen ej heller förvänta dig någon respekt.

Jag visste naturligtvis om att dylika reaktion skulle komma från någon. Och skrev därmed provokativt med flit. Vilket visade sig locka fram dom sämre sidorna hos dig och leifen.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller fel av mig (varför nu det skulle vara viktigt?) toppfarten på en fireblade är 265 km i timmen enligt spec. Så jag får revidera ner topphastigheter med 15 kilometer.

Min nya hoj tror jag toppar nånstans vid över 200. Har dock sett videor med Thai som dragit upp en cbr 650 i 230.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag.

 

Du är nog dum på riktigt eller mytoman.  (närmast en frågeställning och inte ett direkt påstående)

 

Det fick du till att jag kallar dig dum.

 

Inte konstigt att du hamnar i långa debatter i diverse trådar.

 

Omogen?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag.

 

Du är nog dum på riktigt eller mytoman.  (närmast en frågeställning och inte ett direkt påstående)

 

Det fick du till att jag kallar dig dum.

 

Inte konstigt att du hamnar i långa debatter i diverse trådar.

 

Omogen?

Det fanns 2 alternativ utan frågetecken Dum eller mytoman och före det "Du är nog" vilket är ett påstående med stor sannolikhet. Och du vill ha det till en frågeställning i efterhand?

På korrekt svenska hade det blivit, om du ville ha det till en frågeställning? "Är du dum på riktigt eller är du mytoman?"

Du borde nog gå en skrivkurs i svenska innan du försöker dig på en efterkonstruktion och försöka lindra dumheten i det du skrev. :)

Man kan väl omvänt fråga sig om du är övermogen?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns 2 alternativ utan frågetecken Dum eller mytoman och före det "Du är nog" vilket är ett påstående med stor sannolikhet. Och du vill ha det till en frågeställning i efterhand?

På korrekt svenska hade det blivit, om du ville ha det till en frågeställning? "Är du dum på riktigt eller är du mytoman?"

Du borde nog gå en skrivkurs i svenska innan du försöker dig på en efterkonstruktion och försöka lindra dumheten i det du skrev. :)

Man kan väl omvänt fråga sig om du är övermogen?

Vi kan väl gå kurs samtidigt vi två.

 

Jag en skrivkurs i svenska och du kursen i läsförståelse.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall nog också skaffa en moppe i framtiden.

Det här med poliskontakter är lite dåligt.

Vi känner en polis i Bangkok men han är inte så högt upp att det hjälper och ringa han.

En sedel istället för böter gäller eller är det böter eller en muta?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är pekpinnar där du anser dig vara bättre är helt klart.

Jag har varit med länge på MPR (och gamla thaitjejer) . Och att jag lyckats mitt syfte som alltid att reta upp gamla gubbar som sitter uppe i en risby och tror att dom vet och kan allt om livet.

Alltid lika roligt att få fart på er gamlingar.

Då ni är lika förutsägbara i eran klagan, som att efter regn kommer solsken. [emoji2]

Det finns inte en chans i helvete att någon annan än du vet allting, det har du med omsorgsfullhet inpräntat,  i sammanhanget kan du möjligtvis kanske, om du klarar det, försöka komma till insikt om varför du blir missförstådd och måste förklara dig om o om igen, verkar vara väldigt få. mer än du då naturligtvis, som har hjärnan i behåll!

Undrar hur en människa är skapt som har sitt största nöje i att försöka reta upp "gamla gubbar", du kanske räknar med att slippa det själv, med tanke på din totala brist på ansvar, kanske du stämt träff med liemannen redan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan väl gå kurs samtidigt vi två.

 

Jag en skrivkurs i svenska och du kursen i läsförståelse.

Ja att lära sig förstå obegripliga inlägg som inte ens skribenten själv förstår kan ju aldrig vara fel.

Dock blir det lite genomskinligt när du först skriver att jag är dum på riktigt åtföljande av en lång harang om varför du tycker så.

För att sen i efterhand lindra det hela till att det bara var..

Stå för vad du skriver istället.

Och menade du inte att skriva att jag var dum på riktigt så kanske en ursäkt för klantigt skrivet istället vore på plats.

Menade du at jag var dum på riktigt så är det ju bara att fortsätta i samma stil.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte en chans i helvete att någon annan än du vet allting, det har du med omsorgsfullhet inpräntat,  i sammanhanget kan du möjligtvis kanske, om du klarar det, försöka komma till insikt om varför du blir missförstådd och måste förklara dig om o om igen, verkar vara väldigt få. mer än du då naturligtvis, som har hjärnan i behåll!

Undrar hur en människa är skapt som har sitt största nöje i att försöka reta upp "gamla gubbar", du kanske räknar med att slippa det själv, med tanke på din totala brist på ansvar, kanske du stämt träff med liemannen redan!

:)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...