Jump to content
IGNORERAD

Köpa hus i Khon Kaen


Homer

Recommended Posts

Ang priser så kan man inte kolla på begärda priser, ofta går det att pruta både 30 och 40% på dem.

 

Så mycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 247
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    40

  • Sam sip sam

    26

  • Baa

    23

  • Bananen

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"Kruxet är ju att om du kanske hyr nåt år och tycker att du trivs så köper du, dan efter du köpt så flyttar det in en ny granne som är helt blåst och gör livet till ett hillevitte för dig, då sitter du där."

 

 

Resonerar man så kan man inte köpa ett boende någontans inte ens i Sverige

Skillnaden är att i Sverige är det busenkelt att sälja och i princip alltid med vinst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjohoo, då är jag inne på banan igen. :good:

Nu är det ju även tex norrmän, ryssar och folk från länder med Euro som valuta som tappat betydligt mot THB och då kommer poängen (?) i min något  krokiga tankekedja. Om detta håller sig så tror jag att det kommer det att bidra till att pressa huspriserna nedåt eftersom vi med " sketvalutor" är en ganska stor grupp.

Rätt- eller feltänk ?

 

Fritz..

Detta har redan hänt, många som sänker begärt pris ordentligt nu och dom som faktiskt kan göra en bra affär är jänkarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Skillnaden är att i Sverige är det busenkelt att sälja och i princip alltid med vinst.

Inte överallt i svedala utan mest i storstadsregionerna

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mycket?

Jepp, min revisor jobbar på största mäklarfirman här i Hua Hin och enligt dom är det så.

Så om man ska köpa så är det skambud som gäller och sen is i magen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte överallt i svedala utan mest i storstadsregionerna

Ja vi pratar inte om bonnhålor nu, marknaden där är inte relevant.

Mitt hus i GBG steg med ca 10% bara förra året och sen jag köpte det 2000 har det gått upp långt över 100% och säljs typ på en vecka, det är nästan slagsmål om kåkarna i rätt områden i Sverige.

Vinsten på att hyra ut är inte helt fel den heller, betydligt mer än jag betalar i hyra i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, min revisor jobbar på största mäklarfirman här i Hua Hin och enligt dom är det så.

Så om man ska köpa så är det skambud som gäller och sen is i magen.

 

OK, så i Hua Hin är det så.

 

Men säkert inte likadant på alla ställen i Thailand. Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har redan hänt, många som sänker begärt pris ordentligt nu och dom som faktiskt kan göra en bra affär är jänkarna

 

...och thailändarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja vi pratar inte om bonnhålor nu, marknaden där är inte relevant.

 

Jasså :nono:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang priser så kan man inte kolla på begärda priser, ofta går det att pruta både 30 och 40% på dem.

Ojdå, man kan alltså pruta 30-40 procent på husen i hua hin, börjar det bli dåligt med turister där eller?

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, man kan alltså pruta 30-40 procent på husen i hua hin, börjar det bli dåligt med turister där eller?

Tyvärr måste jag säga för det va lite för många i år men faktum är att Hua Hin har rekord i antalet turister i år till skillnad från phuket mfl.

Här finns solstolar på stranden..

Men det hjälper inte för när utbudet av bostäder vida överstiger efterfrågan och växelkursen är som den är så är det inte många som köper en bostad idag.

Hur det ser ut i alla andra delar av Thailand vet jag inte men att bygga utan eftertanke om hur efterfrågan ser ut genomsyrar väl hela landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ojdå, man kan alltså pruta 30-40 procent på husen i hua hin, börjar det bli dåligt med turister där eller?

Precis som Pattaya. Har ju varit på dekis ett tag nu.

Skickat från min HTC One_M8

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som Pattaya. Har ju varit på dekis ett tag nu.

Skickat från min HTC One_M8

Nja, det var väl en liten nedgång för Thailand 2014 i turism, annars tycker jag det ser ganska bra ut, nu har jag ju inte köpt i syfte att investera/sälja och trivs ganska bra faktiskt, så jag väntar väl in rätt tillfälle.

Att hyra är så fruktansvärt tråkigt om man spenderar lite tid här såvida man inte spenderar sin tid i baren och bara skall ha någonstans att sova, då är det ju skit samma.

 

post-3563-0-12278300-1425998553.gif

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, man kan alltså pruta 30-40 procent på husen i hua hin, börjar det bli dåligt med turister där eller?

När började turister köpa hus?

 

Kan turister köpa hus i Thailand?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

När började turister köpa hus?

 

Kan turister köpa hus i Thailand?

Du vet, såna där andelsområden, går att lura turister på både det ena o andra!

Och lätta att avyttra är dom också när dom ångrat sig!

 

:fool:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det var väl en liten nedgång för Thailand 2014 i turism, annars tycker jag det ser ganska bra ut, nu har jag ju inte köpt i syfte att investera/sälja och trivs ganska bra faktiskt, så jag väntar väl in rätt tillfälle.

Att hyra är så fruktansvärt tråkigt om man spenderar lite tid här såvida man inte spenderar sin tid i baren och bara skall ha någonstans att sova, då är det ju skit samma.

 

attachicon.gifTourismStatisticsEnd2014.gif

 

Det skulle vara intressant att veta om det är samma typ av turister över åren eller, som jag misstänker, mindre kapitalstarka i staplarna de senaste åren.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

När började turister köpa hus?

 

Kan turister köpa hus i Thailand?

Inte en aning, vet du så berätta gärna?

 

Ja.

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså det säger du ? Min hustru är i alla fall trygg med att vi hyr och inte har köpt huset som vi bor i. Hon säger att hon tänker flytta tillbaka hembyn med sin son den dan jag "trillar av pinn" och det är liksom inte säljarens marknad här i Pattaya, långt därifrån. Undra om jag ska berätta för henne att egentligen ska hon inte alls känna sig trygg men jag tror hon får leva kvar i sin villfarelse. För övrigt så har vi även en väldigt just thailändsk hyresvärd.

Fritz..

Mja.

Ska vi nu jämföra dig och mig så är väl situvationen lite olika.

Jag vet inte, men jag tror inte du har några barn i skolåldern, jag har tre.

Givetvis tänker jag på deras framtid, och då är ett (två)) ägda hus tryggt om det skulle hända mig något.

Även min fru givetvis.

Att till exempel hyra något i Pattaya finns inte på kartan för mig, i den situvation jag är i med stor familj, men jag skulle säkert kunnat bott där om jag var själv, iaf ett tag????

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara intressant att veta om det är samma typ av turister över åren eller, som jag misstänker, mindre kapitalstarka i staplarna de senaste åren.

Jo, det är nog bara socialgrupp 3 som åker till Thailand numera, men dom är många.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är nog bara socialgrupp 3 som åker till Thailand numera, men dom är många.

 

Från mitt pyttelilla perspektiv här i Pattis, så har det de senaste två åren varit en kraftig ökning av asiater på gruppresa och jag vet inte vilka växlar man kan dra på detta för övriga Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en aning, vet du så berätta gärna?

 

Ja.

 

Ditt eget inlägg:

 

 

Det är du som påstår eller funderar om att dåligt med turister sänker priserna.

 

Kom till Thailand och köp ett hus som turist, så kommer du att upptäcka att utlänningar kan inte äga hus.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är du som påstår eller funderar om att dåligt med turister sänker priserna.

 

Kom till Thailand och köp ett hus som turist, så kommer du att upptäcka att utlänningar kan inte äga hus.

Ehh, skulle gissa på att om turisterna (på turistorterna) försvinner eller minskar kraftigt så sjunker även huspriserna i värde, eller vad tror du?

 

Ofan, var har du fått det ifrån?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh, skulle gissa på att om turisterna (på turistorterna) försvinner eller minskar kraftigt så sjunker även huspriserna i värde, eller vad tror du?

 

Ofan, var har du fått det ifrån?

Inte på MPR i alla fall.

VF gäller om sanningen ska fram.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte på MPR i alla fall.

VF gäller om sanningen ska fram.

VF?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja.

Ska vi nu jämföra dig och mig så är väl situvationen lite olika.

Jag vet inte, men jag tror inte du har några barn i skolåldern, jag har tre.

Givetvis tänker jag på deras framtid, och då är ett (två)) ägda hus tryggt om det skulle hända mig något.

Även min fru givetvis.

Att till exempel hyra något i Pattaya finns inte på kartan för mig, i den situvation jag är i med stor familj, men jag skulle säkert kunnat bott där om jag var själv, iaf ett tag? :huh:

Ok, jag är lite petig ibland och reagerade på ditt inlägg där du skrev

 

"90% av de som rekommenderar HYR, har nog ingen annan möjlighet än att hyra.

Givetvis ska man köpa/bygga, det ger en trygghet till sin familj och man är inte beroende av någon utomstående girig hyresvärd! "

 

Jag tyckte bara att du gav sken av att du sitter med facit om vad som är bäst för alla fast det egentligen var vad som passade dig och din familj bäst. Men nu vet jag ju så då kan vi lägga fallet till handlingarna.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...