Jump to content
IGNORERAD

Borde oförsäkrade pankisar förbjudas att åka till Thailand?


Cavemannen

Borde man ha dagsböter i Sverige?  

78 röster

  1. 1. Ska man införa samma system i Sverige som i Finland, böter grundad på inkomsten?

    • Javisst ska man det.
      16
    • Nej, absolut inte
      8
    • Ja men med tak för beloppet.
      3


Recommended Posts

Jodå expaten blir också sjuk, lider av åldersdiabetes, högt blodtryck etc samt råkar ut för olyckor i minst lika hög grad som den boende i Sverige, troligen mer.

Många expats blir faktiskt friskare av att flytta till varmare breddgrader. Sol och värme är mycket bra medicin mot t.ex reumatism och psoriasis. :good:

Bra för dom naturligtvis men en debatt om expats i slutändan kostar svenska samhället pengar eller inte är ganska så meningslös, tycker jag i alla fall.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 320
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    33

  • Krille

    22

  • Baa

    22

  • bob

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Många expats blir faktiskt friskare av att flytta till varmare breddgrader.
Då lever man längre och kan utnyttja Svenska sjukvården en längre period. :nyam: :nyam:

 

mvh Loikkari utan ironi (skylt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Många expats blir faktiskt friskare av att flytta till varmare breddgrader. Sol och värme är mycket bra medicin mot t.ex reumatism och psoriasis. :good:

Bra för dom naturligtvis men en debatt om expats i slutändan kostar svenska samhället pengar eller inte är ganska så meningslös, tycker jag i alla fall.

 

Fritz..

 

Javisst har du rätt i att sol och värme är bra mot flera saker, kanske miljön i Thailand däremot är desto sämre för bl.a. leverskador.

Men visst, jag lägger gärna ner debatten om du vill det :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag opererat mig för Hernia, haft en inflammation i urinblåsan (som gjorde att jag pissade blod) där de gick in med kamera genom picken för att undersöka om jag hade cancer samt diverse andra småsaker som knappast hade varit gratis för skattebetalarna om jag gjort det i Sverige.

 

Jasså, in med en kamera i pillesnoppen ?  Hua :ahh:

Själv har jag tagit bort polyper i ändtarmen ett par ggr här i Thailand, inte så behagligt men hellre det än att dom går in i pillsnoppen, den saken är klar.

Betalade naturligtvis ingreppen med egna pengar.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr ligger din nivå på en 6-årings

 

Ja fixar man inte att greppa vad som skrivs så är ju ett saftigt personangrepp alltid till hands.

Du kräver mig på fakta som du inte själv vill ta fram.

Jag hade kunnat skriva vilken nivå jag anser du satt dig på nu. Men jag håller mig för god för det.

Och nöjer mig att konstatera att

du måste vara desperat i ditt resonemang som inte kan diskutera på sansad nivå utan att förolämpa den du diskuterar med. EOD

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, in med en kamera i pillesnoppen ?  Hua :ahh:

Själv har jag tagit bort polyper i ändtarmen ett par ggr här i Thailand, inte så behagligt men hellre det än att dom går in i pillsnoppen, den saken är klar.

Betalade naturligtvis ingreppen med egna pengar.

 

Fritz..

 

Det ska fan va läkare.

Hoppas du gav ordentligt med dricks. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör inte  ont att gå in med en kamera i pillesnoppen. Har gjort det och trodde att det skulle svida som fan men kände inte av det alls.

Inget att vara rädd för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör inte  ont att gå in med en kamera i pillesnoppen. Har gjort det och trodde att det skulle svida som fan men kände inte av det alls.

Inget att vara rädd för.

 

Jag övertygade dom om att det var mycket bättre för alla om jag var nersövd så jag hade inte ont av det heller.

Jag undrar dock om de inte var lite väl nyfikna, de var ca 10 personer i rummet när man låg med trumpeten i vädret. Jag ger mig fan på att även städerskan var inbjuden att tjuvkika.

Operationsteamet hade naturligtvis en transa som var mycket hjälpsam när det gällde att få av mig kalingarna inför operationen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fixar man inte att greppa vad som skrivs så är ju ett saftigt personangrepp alltid till hands.

Du kräver mig på fakta som du inte själv vill ta fram.

Jag hade kunnat skriva vilken nivå jag anser du satt dig på nu. Men jag håller mig för god för det.

Och nöjer mig att konstatera att

du måste vara desperat i ditt resonemang som inte kan diskutera på sansad nivå utan att förolämpa den du diskuterar med. EOD

 

Lägg ner, du är redan tillräckligt bortfintad :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Med rätt försäkring på hus, bil, motorcykel etc får man en ny eller motsvarande om olyckan är framme

 

Men en livförsäkring får man inget nytt liv

 

Sannolikheten att man dör minskar inte särskilt mycket med en livförsäkring. Det är bara vissa typer av sjukdomar/skador som man kan ha nytta av försäkringen vid och vid vissa platser

 

Så jämförelsen haltar betydligt !

Man tar väl ente en livförsäkring med tanke på sig själv, men för den efterlevande parten ! :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Pensionärer är allt ett jävla pack,utvisa dom på livstid så man kan handla på ICA i lugn och ro.

Vad fan vet du om pensionärer? Frugan å jau har bägge passerat 65 men jobbar fortfarande och betalar skatt i Svedala, så att en del snyltare ska ha råd att bo i Thailand  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fast nu är väl garantipension bara ett finare namn för något som egentligen är ett socialbidrag för pensionärer? De som får det har helt enkelt inte jobbat ihop någon eller mycket liten pension. Känns ganska rimligt att det inte betalas ut över hela världen.

 

/Krille

Men har man uppehållstillstånd i Svedala får man pengarna fast man ente jobat här en endaste dag :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det gör inte  ont att gå in med en kamera i pillesnoppen. Har gjort det och trodde att det skulle svida som fan men kände inte av det alls.

Inget att vara rädd för.

Vet ente va du har för pillesnopp? Di gjorde det på maj för 15 år sedan i Lund, gjorde ont som satan fast di bedövat, skreg som en gris, aldrig mer utan helbedövning :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som de som bor i Sverige med thaifru, mår mest illa av pankisarnas leverne i Thailand.

 

Skulle tro att många av dessa även är oförsäkrade i Sverige och litar på att dom blir omhändertagna vid sjukdom eller olycka.

 

Hur menar du med "Skulle tro att många av dessa även är oförsäkrade i Sverige"?

Vad menar du man som boende i Sverige skulle behöva i försäkrings väg?

När jag hade egen firma så hade jag ett par försäkringar för att kunna få snabb och adekvat vård, men nu när jag är anställd så har jag lagt ner den biten och lagt pengarna på en extra arbetslöshetsfösäkring.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du med "Skulle tro att många av dessa även är oförsäkrade i Sverige"?

Vad menar du man som boende i Sverige skulle behöva i försäkrings väg?

När jag hade egen firma så hade jag ett par försäkringar för att kunna få snabb och adekvat vård, men nu när jag är anställd så har jag lagt ner den biten och lagt pengarna på en extra arbetslöshetsfösäkring.

Var väl otydlig som vanligt.

 

Många i Sverige skippar många försäkringar, och en olycka betyder inte alltid sjukvård.

Hur många svenska har en reseförsäkring för att resa utomlands?

 

Många som hyr har inte en hemförsäkring alls och går lottlösa vid brand, stöld eller sjukdom/olycka utomlands men de flesta har ett avbeställningsskydd för man köper sin resa via ett kort.

 

Hur många kör underförsäkrade/oförsäkrade i trafiken?

 

Akut sjukvård får dom men inget mer som oförsäkrade.

 

Mycket svårt att ställa krav på försäkringar vid check in på en flygplats och samma i hela vårt samhälle.

Får inte bo på hotell utan drulleförsäkring, inte åka finlandsbåt utan giltig försäkring.

 

Ska oförsäkrade inom alla områden förbjudas så blir det en jätteuppgift att kontrollera för myndigheterna.

 

Känner personligen många pankisar hemma i Sverige som är utan försäkring.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl otydlig som vanligt.

 

Många i Sverige skippar många försäkringar, och en olycka betyder inte alltid sjukvård.

Hur många svenska har en reseförsäkring för att resa utomlands?

 

Många som hyr har inte en hemförsäkring alls och går lottlösa vid brand, stöld eller sjukdom/olycka utomlands men de flesta har ett avbeställningsskydd för man köper sin resa via ett kort.

 

Hur många kör underförsäkrade/oförsäkrade i trafiken?

 

Akut sjukvård får dom men inget mer som oförsäkrade.

 

Mycket svårt att ställa krav på försäkringar vid check in på en flygplats och samma i hela vårt samhälle.

Får inte bo på hotell utan drulleförsäkring, inte åka finlandsbåt utan giltig försäkring.

 

Ska oförsäkrade inom alla områden förbjudas så blir det en jätteuppgift att kontrollera för myndigheterna.

 

Känner personligen många pankisar hemma i Sverige som är utan försäkring.

 

I Sverige så får du den vård som krävs normalt utom i de fall där det finns nya mycket dyra mediciner som landstingen inte vill betala för.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige så får du den vård som krävs normalt utom i de fall där det finns nya mycket dyra mediciner som landstingen inte vill betala för.

Som Stenmark sa, int lö**. 

 

Citera hela inlägget än bara en enstaka rad för att sabotera.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Stenmark sa, int lö**. 

 

Citera hela inlägget än bara en enstaka rad för att sabotera.

 

Vad menar du?

Jag har citerat hela ditt inlägg men bara svarat på det jag rödmarkerat.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du?

Jag har citerat hela ditt inlägg men bara svarat på det jag rödmarkerat.

Japp, stämmer, men bara det rödmarkerade tycker du var käpprätt uppåt väggarna, åsikt på det icke rödmarkerade?

 

Fel eller håller du med?

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Go east

Vad fan vet du om pensionärer? Frugan å jau har bägge passerat 65 men jobbar fortfarande och betalar skatt i Svedala, så att en del snyltare ska ha råd att bo i Thailand  :yes:

Ja jag var ju inte helt seriös med det jag skrev,ta en bastu och kyl ner dig gubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, stämmer, men bara det rödmarkerade tycker du var käpprätt uppåt väggarna, åsikt på det icke rödmarkerade?

 

Fel eller håller du med?

 

Jag håller med i stort på det övriga, annars så hade jag gett lite kommentarer på det också...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...