Jump to content
IGNORERAD

Golfregler


chrisnils075

Recommended Posts

Någon som vet om golfregelboken finns översatt till Thai? Tänkte tjejen skulle kunna plugga på dom RIKTIGA reglerna innan hon kommer hit :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    14

  • KaiserBlood

    11

  • Jive

    6

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Kötthandlarn

Någon som vet om golfregelboken finns översatt till Thai? Tänkte tjejen skulle kunna plugga på dom RIKTIGA reglerna innan hon kommer hit :-)

 

Jag är ju ingen golfare men jag vet att SwedenFarangs fru är en jäkel på att klappa till den där lilla bollen....

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök med Thailänska golfförbundet. Reglerna är lika över hela världen . Så dom finns där.

Thailändarna är väl dom enda som har egna regler :-) där av frågan

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändarna är väl dom enda som har egna regler :-) där av frågan

Thailändarna har varsin regel, alla 65 miljonerna! :haha:

 

 

Du kan kolla TGA hemsida, finns både på engelska (delvis) o Thai.

 

www.tga.or.th/

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Viktigt!! Vante synlig i höger bakficka. :wink:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm dock inte att vid utövande av sovrumsgolf så är det klubban som skall in i hålet och bollarna lämnas med fördel på utsidan av hålkanten, samma regler överallt tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Sam sip sam

regel nummer ett är att man ska vara handikappad ,maken till fusksport finns inte

Link to comment
Dela på andra sajter

regel nummer ett är att man ska vara handikappad ,maken till fusksport finns inte

Men, det är ett utmärkt tillfälle att "träffa" nya vänner!

 

 

FORE!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men, det är ett utmärkt tillfälle att "träffa" nya vänner!

FORE!

Njae fuskande vänner klarar jag mig utan [emoji1] Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Njae fuskande vänner klarar jag mig utan [emoji1]

Mina vänner fuskar inte, vi utvecklar bara spelets karaktär!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

regel nummer ett är att man ska vara handikappad ,maken till fusksport finns inte

Under alla de år jag spelat golf har jag inte sett en enda tröjdragning och inte heller att någon hakar eller slår motståndaren med klubban.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Under alla de år jag spelat golf har jag inte sett en enda tröjdragning och inte heller att någon hakar eller slår motståndaren med klubban.

Inga fuskhandikapp ha ha ni räknar slag från 0 [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Under alla de år jag spelat golf har jag inte sett en enda tröjdragning och inte heller att någon hakar eller slår motståndaren med klubban.

 

Nä, men djävligt mycket sparkande på bollar som ligger taskigt (här i Thailand alltså).

Typ detta i kombination med betting fick mej att tröttna efter många års golfande i Sverige och slutligen då 5-6 år i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Glöm inte 19:e hålet. Det är väl därför man spelar golf?

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Inga fuskhandikapp ha ha ni räknar slag från 0 [emoji1]

Handikapp förekommer även i fotboll, t ex i Stockholm Cup.

 

HANDIKAPP

Hela turneringen genomföres med handikapp enligt följande:

Vid spel i de omgångar som spelas hösten 2014 är lagens serietillhörighet 2014 avgörande. Vid spel fr.o.m. 1.1 2015 är lagens serietillhörighet 2015 avgörande.

Vid match där ena laget spelar i lägre division erhåller det laget en straffspark för varje division som skiljer.

Exempel:

Div 5 - div 7 = 2 straffsparkar.

Dessa straffsparkar slås omedelbart innan matchen och är en del av matchen. Vid fler än en straffspark ska dessa slås av olika spelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Handikapp förekommer även i fotboll, t ex i Stockholm Cup.

HANDIKAPP

Hela turneringen genomföres med handikapp enligt följande:

Vid spel i de omgångar som spelas hösten 2014 är lagens serietillhörighet 2014 avgörande. Vid spel fr.o.m. 1.1 2015 är lagens serietillhörighet 2015 avgörande.

Vid match där ena laget spelar i lägre division erhåller det laget en straffspark för varje division som skiljer.

Exempel:

Div 5 - div 7 = 2 straffsparkar.

Dessa straffsparkar slås omedelbart innan matchen och är en del av matchen. Vid fler än en straffspark ska dessa slås av olika spelare.

Var det det ändå du kunde komma på en engångsgrej ha ha och där är det ju bevisat att det laget är sämre pga en lägre div till skillnad mot fuskande golfare [emoji1] nä golf packet ska man hålla sig ifrån fuskar dom i spel fuskar dom nog i mesta[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det det ändå du kunde komma på en engångsgrej ha ha och där är det ju bevisat att det laget är sämre pga en lägre div till skillnad mot fuskande golfare [emoji1] nä golf packet ska man hålla sig ifrån fuskar dom i spel fuskar dom nog i mesta[emoji1]

 

Skall sägas att, enl min erfarenhet, så är svenskarna de ärligaste golfspelarna här nere.

Kan inte påminna mej någon fuskande svensk.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:good: 

Skall sägas att, enl min erfarenhet, så är svenskarna de ärligaste golfspelarna här nere.

Kan inte påminna mej någon fuskande svensk.

tyckte det var ett jävla tjafs på den tiden jag var på hasses och scandalic om handikapp hit och dit ,ärligheten är när man börjar från noll ,ngt annat finns inte i min värld om man nu inte är handkappad på riktigt,så det fisförnäma golfpacket klara jag mig utan ,man blir ju bara behandlad som luft ändå när man vistas bland dom

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

tyckte det var ett jävla tjafs på den tiden jag var på hasses och scandalic om handikapp hit och dit ,ärligheten är när man börjar från noll ,ngt annat finns inte i min värld om man nu inte är handkappad på riktigt,så det fisförnäma golfpacket klara jag mig utan ,man blir ju bara behandlad som luft ändå när man vistas bland dom

 

Jag brukade hjälpa till lite med golfarrangemangen på Jomtien Golf och satt då ofta med på middagarna efter golfrundan.

Jag lackade ur en gång och sa´ efter flera försök att byta ämne: "finns det inget annat än golf ni kan snacka om, det blir ju så förbannat enformigt och torftigt."

 

Det blev en av de sista middagarna med golfarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

tyckte det var ett jävla tjafs på den tiden jag var på hasses och scandalic om handikapp hit och dit ,ärligheten är när man börjar från noll ,ngt annat finns inte i min värld om man nu inte är handkappad på riktigt,så det fisförnäma golfpacket klara jag mig utan ,man blir ju bara behandlad som luft ändå när man vistas bland dom

Har du golfspelare från Hasses som referenser så förstår jag att du är mäkta imponerad.

 

Gå in på Lewinskys och prova en runda en dag så tror jag du kommer att ha en helt annan uppfattning.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du golfspelare från Hasses som referenser så förstår jag att du är mäkta imponerad.

 

Gå in på Lewinskys och prova en runda en dag så tror jag du kommer att ha en helt annan uppfattning.

 

Jag spelade mycket med Lewinskys. :wink:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Jag spelade mycket med Lewinskys. :wink:

Bra ställe jag har spelat där i 20 årstid!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ställe jag har spelat där i 20 årstid!

 

Då har vi kanske spelat tillsammans för 6-7 år sedan och kanske rent av varit på samma tempelevent och sagt hej då till ett gäng golfare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...