Jump to content
IGNORERAD

Tullen i Thailand


cimit

Recommended Posts

någon som vet hur det är och ta in 2 kg protien genom tullen i thai? uppskattas detta lr dom tror det är något som inte ska vara där ?

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konsumerar en hel del av ovan namda produkt och tyvarr ar det javligt dyrt i Thailand och dom markena som "haller mattet" for en seriost tranande ar import (vilket ar javligt dyrt som sagt)

Jag brukar alltid kopa med mig 5-10kg och ta med hem hit efter en resa till sverige.

Har inte upplevt nagra problem varken i handbagage eller resvaskan.

I hanbagaget brukar dom ibland oppna och fraga vad det ar, jag sager proteinpowder och 10 av 10 ganger far jag ett leende.  (Detta da pa utresan)  

Nej jag tar inte hem proteinet till sverige igen ;)   utan nar jag brukar resa till ex Kina.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok kimmen.. :) men hmm... är det bäst och köra det i handbagaet eller i väskan lr spelar ignen roll typ? :)

tack för du förklara för herren haha ;)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med kolhydratpulver och svett på flaska, är det oxå billigare i Thailand?

[move]Pulvermosaren Arnee[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Lite sent svar kanske men for ovriga som vill ha svar.

Spelar ingen roll utan jag skulle ta det i Resvaskan av den anledningen att dom nastan alltid oppnar handbaggaget pga av annat man har dar ex pincett eller flytande varor etc... sen brukar man inte ha sa mkt plats dar heller.

MEN poangen jag vill fa fram ar att packa proteiner mkt val! ha i berakningen att din vaska kommer att misshandlas i det grovsta!  hade en back packing ryggsack en gang till Kina och hela javla vaskan med klader i allt var ett anda stort damm moln...  javligt jobbigt att tvatta sen ocksa eftersom det blir losligt i vatten och som deg i kladerna...

Ps. kolhydrater i flytande form med svett i far du nog i dig billigare i alla ol du dricker pa baren ;)

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...