Jump to content
IGNORERAD

Thaiaffärer


Ubon

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Tänk om det ändå hade funnits såna här i Phuket 

13720917_1064338543634577_31571089_n.jpg

Hade Jörgen köpt upp hela lagret?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    36

  • stefan5300

    19

  • Soengsang

    8

  • Scandinaviancorner

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Tänk om det ändå hade funnits såna här i Phuket 

13720917_1064338543634577_31571089_n.jpg

 

Snåljåp, skicka nån till där det finns.

Fast vad vet en gottlänning om nåt sånt, helt bortkastat, ni äter väl sand....

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nu har den där lilla skiten druckit två flaskor öl igen och blivit stor och stark, fy fan kryp in under morsans kjol igen Bibban 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nu har den där lilla skiten druckit två flaskor öl igen och blivit stor och stark, fy fan kryp in under morsans kjol igen Bibban 

Och du tycks ju ständigt ha konsumerat med tanke på alla otrevligheter du skriver här, alla kallar dej den trevliga men det är väl bara dom du gör business på, förstår dej lilla vän en man i dina träskor måste ju försörja sig på något vis......eller hur? Väldigt förvånad att du aldrig blir bannad med allt du kallar folk för, skulle aldrig kunna drömma om att besöka ditt råtthål där ner eller rekommendera någon att göra det.......sen får du vara hur trevlig som helst enligt utsagor och dra dina sjörövar historier bäst du vill.

 

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du tycks ju ständigt ha konsumerat med tanke på alla otrevligheter du skriver här, alla kallar dej den trevliga men det är väl bara dom du gör business på, förstår dej lilla vän en man i dina träskor måste ju försörja sig på något vis......eller hur? Väldigt förvånad att du aldrig blir bannad med allt du kallar folk för, skulle aldrig kunna drömma om att besöka ditt råtthål där ner eller rekommendera någon att göra det.......sen får du vara hur trevlig som helst enligt utsagor och dra dina sjörövar historier bäst du vill.

 

Chan2014

 


Att vara spydig i alla inlägg och samtidigt särskriva ser rätt fånigt ut, men gissar att vinägern sakta o säkert släcker de få celler som finns kvar?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 minuter sedan, skrev Soengsang:


Att vara spydig i alla inlägg och samtidigt särskriva ser rätt fånigt ut, men gissar att vinägern sakta o säkert släcker de få celler som finns kvar?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Celler finns inte en enda cell i det vindruve huvudet

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
11 minuter sedan, skrev Chan2014:

Och du tycks ju ständigt ha konsumerat med tanke på alla otrevligheter du skriver här, alla kallar dej den trevliga men det är väl bara dom du gör business på, förstår dej lilla vän en man i dina träskor måste ju försörja sig på något vis......eller hur? Väldigt förvånad att du aldrig blir bannad med allt du kallar folk för, skulle aldrig kunna drömma om att besöka ditt råtthål där ner eller rekommendera någon att göra det.......sen får du vara hur trevlig som helst enligt utsagor och dra dina sjörövar historier bäst du vill.

 

Chan2014

 

Du gör bra reklam för ditt vin må jag säga..

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Du gör bra reklam för ditt vin må jag säga..

 

Ja så bra att jag beställde ett par lådor, väntade i några månader men det kom aldrig något. Jag ville ju smaka då många här har kritiserat vinet så jag kunde bilda mig en egen uppfattning om vad det smakar.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
9 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Ja så bra att jag beställde ett par lådor, väntade i några månader men det kom aldrig något. Jag ville ju smaka då många här har kritiserat vinet så jag kunde bilda mig en egen uppfattning om vad det smakar.

Som en annan skribent just skrev  vinägern har nått hjärnan på vinodlarn nu..Och jag är en av dom som aldrig kommer att beställa av vinäger skallen

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Ja så bra att jag beställde ett par lådor, väntade i några månader men det kom aldrig något. Jag ville ju smaka då många här har kritiserat vinet så jag kunde bilda mig en egen uppfattning om vad det smakar.

Fel Stefan, du beställde inga lådor utan du ville provsmaka, tyvärr hade vi ingen logistik lösning då det var aktuellt, hade inga lämpliga flaskor för prover, posten tar normalt inte vätskor samt att det är dyrt att skicka med ems, vi har en bra lösning idag, Nim express, billigt och snabbt dörr till dörr, du är välkommen att beställa när som, minimi order 6 flaskor, annars är du mer än gärna Välkommen att besöka någon av dom mässorna vi deltar på över hela Thailand.

Fruns vin har gått från klarhet till klarhet på rekordtid, numera 4 stjärnor OTOP, final i Top 10 dryckes produkter Thailand, samt flera andra awards, vidare finns det alltid kritiker det finns det med allt, vi fokuserar på Asiatiska marknaden och där har frun tagit sig in med stormsteg så frun kan väl inte vara helt fel ute, sen att inte SC eller någon annan medlem vill köpa vårt vin det kan vi missta, om du vill kan jag bifoga den PM konversationen vi hade, det blir bara fel när du far med osanningar.

 

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Chan2014:

Och du tycks ju ständigt ha konsumerat med tanke på alla otrevligheter du skriver här, alla kallar dej den trevliga men det är väl bara dom du gör business på, förstår dej lilla vän en man i dina träskor måste ju försörja sig på något vis......eller hur? Väldigt förvånad att du aldrig blir bannad med allt du kallar folk för, skulle aldrig kunna drömma om att besöka ditt råtthål där ner eller rekommendera någon att göra det.......sen får du vara hur trevlig som helst enligt utsagor och dra dina sjörövar historier bäst du vill.

 

Chan2014

 

Ha ha ha du besitter verkligen en fantastisk självinsikt :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ha ha ha du besitter verkligen en fantastisk självinsikt :)

Det är så jäkla klart att du ska in här och störa, bättre du håller din stora flabb i styr.

 

Chan2014

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 minuter sedan, skrev Chan2014:

Det är så jäkla klart att du ska in här och störa, bättre du håller din stora flabb i styr.

 

Chan2014

 

 

 

 

 

Undrar vad som är surast du eller vinet

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Chan2014:

Det är så jäkla klart att du ska in här och störa, bättre du håller din stora flabb i styr.

 

Chan2014

 

 

 

 

 

Mr Chan, jag vill bara att du ska veta att Mankan är en av dom trevligaste personerna 

man kan träffa i verkliga livet, så jag fattar inte varför du klankar på Mankan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Du gör bra reklam för ditt vin må jag säga..

Det är en viss skillnad på våra respektive verksamheter, mej veterligen har vi inga kunder från mpr, den lilla klicken gör varken till eller ifrån, du därimot är i behov av medlemmar från mpr, då tänker jag främst på alla dom bilderna som publiceras på mpr medlemmar som besöker dej kortare och längre tid, vore nog betydligt fattigare utan dom, våra verksamheter skiljer sig markant så för frun del oavsett tror jag det kan kvitta, låter kanske kaxigt men det är verkligheten, men om det är någon medlem här som vill prova frun vin så är dom givetvis välkomna. 

 

Chan2014

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chan2014:

Fel Stefan, du beställde inga lådor utan du ville provsmaka, tyvärr hade vi ingen logistik lösning då det var aktuellt, hade inga lämpliga flaskor för prover, posten tar normalt inte vätskor samt att det är dyrt att skicka med ems, vi har en bra lösning idag, Nim express, billigt och snabbt dörr till dörr, du är välkommen att beställa när som, minimi order 6 flaskor, annars är du mer än gärna Välkommen att besöka någon av dom mässorna vi deltar på över hela Thailand.

Fruns vin har gått från klarhet till klarhet på rekordtid, numera 4 stjärnor OTOP, final i Top 10 dryckes produkter Thailand, samt flera andra awards, vidare finns det alltid kritiker det finns det med allt, vi fokuserar på Asiatiska marknaden och där har frun tagit sig in med stormsteg så frun kan väl inte vara helt fel ute, sen att inte SC eller någon annan medlem vill köpa vårt vin det kan vi missta, om du vill kan jag bifoga den PM konversationen vi hade, det blir bara fel när du far med osanningar.

 

Chan2014

 

 

Ja fel av mig, det var inga lådor utan några flaskor men vad jag minns så skulle ni bjuda på vinet om jag betalade frakten, så varfor inte skicka flaskorna med posten?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Pingislover:

Mr Chan, jag vill bara att du ska veta att Mankan är en av dom trevligaste personerna 

man kan träffa i verkliga livet, så jag fattar inte varför du klankar på Mankan :)

Tror jag säkert, men han har en förmåga att komma med skarpa instick så fort jag skriver något, då får man väl ge tillbaka med samma mynt....eller, och det är aldrig så illa menat som det verkar, du ser ju vad medlemmar skriver och kallar varandra för fast du inte är så aktiv här längre, hoppas han inte tar alltför illa vid sig.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Chan2014:

du ser ju vad medlemmar skriver och kallar varandra för fast du inte är så aktiv här längre, hoppas han inte tar alltför illa vid sig.

 

Chan2014

Nej Mankan har skinn på näsan, det skakar han av sig lätt. Jag tror jag läser allt som skrivs här på sidan, även om jag inte svarar på många inlägg, det finns många roliga Thaikännare som man gärna vill gå in i genmäle emot, men orkar inte bråka :)  

Ändrades av Pingislover
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Ja fel av mig, det var inga lådor utan några flaskor men vad jag minns så skulle ni bjuda på vinet om jag betalade frakten, så varfor inte skicka flaskorna med posten?

Exakt, självklart skulle vi inte ta betalt i det läget, du får ta dej tid att läsa mitt svar istället för attack, vill minnas att du kom med ett förslag om små Pet flaskor vilket jag inte tyckte var en bra lösning, och till vilket företag eller verksamhet kan du skicka mail till och be om gratis prover som privatperson, och nu i efterhand ville du ju bara ha en bekräftelse på att fruns vin var så illa som vissa påstår här på forumet, och om jag minns rätt så var det ytters få som tog del av provsmakning på Driverns midsommar fest när det begav sig, det var i tidigt skede då vi bara hade två produkter, det är en helt annan produkt idag.

För dom som gillar öl kan jag informera att vi håller på att ta fram två sorters öl, ett bryggt på svart ris och det andra med banan som bas, slår det väl ut kommer det att finnas på den Thailändska marknaden om så där 1- 2 år.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Pingislover:

Nej Mankan har skinn på näsan, det skakar han av sig lätt. Jag tror jag läser allt som skrivs här på sidan, även om jag inte svarar på många inlägg, det finns många roliga Thaikännare som man gärna vill gå in i genmäle emot, men orkar inte bråka :)  

Att du besitter hög kunskap om Thailand är det väl förhoppningsvis ingen som ifrågasätter, alla vi som känner dej vet det, att berika forumet är aldrig fel, man kan göra det utan att bråka.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Chan2014s MPR konto är kapat.

Ska se om jag hittar något konstigt i loggarna.

Ja jag tyckte han lät lite ovanligt schysst och snäll :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ja jag tyckte han lät lite ovanligt schysst och snäll :)

 

Då var det med andra ord inte du som kapat det !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Då var det med andra ord inte du som kapat det !

ha ha ha :big_smile:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Chan2014:

Exakt, självklart skulle vi inte ta betalt i det läget, du får ta dej tid att läsa mitt svar istället för attack, vill minnas att du kom med ett förslag om små Pet flaskor vilket jag inte tyckte var en bra lösning, och till vilket företag eller verksamhet kan du skicka mail till och be om gratis prover som privatperson, och nu i efterhand ville du ju bara ha en bekräftelse på att fruns vin var så illa som vissa påstår här på forumet, och om jag minns rätt så var det ytters få som tog del av provsmakning på Driverns midsommar fest när det begav sig, det var i tidigt skede då vi bara hade två produkter, det är en helt annan produkt idag.

För dom som gillar öl kan jag informera att vi håller på att ta fram två sorters öl, ett bryggt på svart ris och det andra med banan som bas, slår det väl ut kommer det att finnas på den Thailändska marknaden om så där 1- 2 år.

Chan2014

 

Varför är inte pet-flaskor en bra lösning, de går ej sönder vid transport, systembolaget säljer ju viner i både pet-flaskor ocg tetra, det är ju prerfekt.

 

Nu är det du som kommer med osanningar, jag bad er inte skicka några gratisprover, jag bad er skicka några flaskor, kostnad för detta och ditt bankkonto, då skrev du att vinet skulle vara gratis om jag betalade frakten.

 

Det går mycket bra att ta kontakt med ett företag om man behöver något, jag tog kontakt med en bonde i en by på Öland där jag är uppväxt och frågade om han hade bruna bönor som jag skulle ta med till Thailand, han frågade hur många kilo jag ville ha, vissa är om och kring sig andra inte.

 

Jag gillar vin så jag ville bedömma hur din frus vin och själv avgöra hur det smakar, inte läsa på forumet vad andra skriver hur det smakar, är det något fel med det?

 

Du skrev ju att du ville ha feedback på hur vinet smakade och det hade ni fått om ni skickat något, är ingen vinkännare men känner dock skillnad på vin och vinäger.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...