Jump to content
IGNORERAD

Thaiaffärer


Ubon

Recommended Posts

Hua Hin wine yard producerar uteslutande vin på druvor odlade i Thailand, mycket svårt att göra ett bra bordsvin på dom druvorna och i detta klimatet.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    36

  • stefan5300

    19

  • Soengsang

    8

  • Scandinaviancorner

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Chan2014:

Vi producerar dessert vin av frukt, alltså inte bordsvin som uteslutande är gjort på druvor, frukten producerar vi själva från vår ekologiska farm, en natur produkt helt utan tillsatser, du kan prova hemma hos oss eller på någon av dom mässorna vi deltar på.

Chan2014

Jaha , det förklarar en hel del.

Avvaktar adress eller mässbesök

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Persistant:

Jaha , det förklarar en hel del.

Avvaktar adress eller mässbesök

Persistant

Du kan besöka vår Web, visserligen dåligt uppdaterad, ny är på g, www.gulvewine.com eller Facebook Gulve fruit wine.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Chan2014:

Hua Hin wine yard producerar uteslutande vin på druvor odlade i Thailand, mycket svårt att göra ett bra bordsvin på dom druvorna och i detta klimatet.

 

Chan2014

Hej

Jo jag har besökt anläggningen väster om HH

Bra mat och vissa vinner är OK

De har också en restaurang , på andra våning i en sidobyggnad , till  Villa Market , Hua Hin

Happy Hour 

Persistant

1 minut sedan, skrev Chan2014:

Du kan besöka vår Web, visserligen dåligt uppdaterad, ny är på g, www.gulvewine.com eller Facebook Gulve fruit wine.

Chan2014

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Jo jag har besökt anläggningen väster om HH

Bra mat och vissa vinner är OK

De har också en restaurang , på andra våning i en sidobyggnad , till  Villa Market , Hua Hin

Happy Hour 

Persistant

Tack

Vi är väldigt små, vad man kallar micro winery, men har en hel del besökare övervägande del Thailändare, för tillfället har vi en max kapacitet ca.12 000 flaskor om året, Har bara varit i Huahin vid ett tillfälle har en bekant som driver golfbana där Black Mountain, har besökt dom gigantiska vin producenterna uppe i Khao Yai, väldigt dyra viner om man ser till kvalitén. 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Chan2014:

Vi är väldigt små, vad man kallar micro winery, men har en hel del besökare övervägande del Thailändare, för tillfället har vi en max kapacitet ca.12 000 flaskor om året, Har bara varit i Huahin vid ett tillfälle har en bekant som driver golfbana där Black Mountain, har besökt dom gigantiska vin producenterna uppe i Khao Yai, väldigt dyra viner om man ser till kvalitén. 

Chan2014

Hej

Har kollat webben och Facebook  , är ok

Om du menar Stig Notlöv så är han bekant , ja han är drivande men äger

30 % i anläggningen genom sitt Cypriotiska firma  Zamgate. 

Fin anläggning med utsökta facicliteter , men västerlädska priser , inget för mig och min dam.

Känner inte till anläggningen i Khao Yai.

Persistant

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Har kollat webben och Facebook  , är ok

Om du menar Stig Notlöv så är han bekant , ja han är drivande men äger

30 % i anläggningen genom sitt Cypriotiska firma  Zamgate. 

Fin anläggning med utsökta facicliteter , men västerlädska priser , inget för mig och min dam.

Känner inte till anläggningen i Khao Yai.

Persistant

 

 

 

 

 

Ja det är Stig och Mats Ö som är Stigs andra man, den största vingården i Khao Yai är grand Monte, fantastisk vingård men som jag nämde går inte priset ihop med kvaliteten, oftast börjar priserna på 2-3000 bath/flaskan för ett rödvin och upp till 4-5000 bath.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Haha en gammal arbetskamrat.

För övrigt reser jag en del själv, alla behöver lite egentid.

 

 

Aj fan ni har alltså jobbat ihop, då trillar poletten ner och förklarar varför du är som du är.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Chan2014:

Aj fan ni har alltså jobbat ihop, då trillar poletten ner och förklarar varför du är som du är.

Chan2014

 

Du e fan i mig patetisk ibland , nästan hela tiden numera.

Startar tjafs i varenda jävla tråd som du deltar i.

Här jävlades Bibben med SC lite, gamla sötebrödsvänner som de är.

SC hugger tillbaka, o du din satans knäppgök hoppar in o försvarar Bibben??

Precis som att Bibben skulle behöva bli förvarad av en flane som dig 55555

Han kan nog själv och skulle inte tro att han uppskattar din "hjälp" någon kan ju få för sig att ni är vänner, o det tror jag inte han vill att någon ska tro :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Du e fan i mig patetisk ibland , nästan hela tiden numera.

Startar tjafs i varenda jävla tråd som du deltar i.

Här jävlades Bibben med SC lite, gamla sötebrödsvänner som de är.

SC hugger tillbaka, o du din satans knäppgök hoppar in o försvarar Bibben??

Precis som att Bibben skulle behöva bli förvarad av en flane som dig 55555

Han kan nog själv och skulle inte tro att han uppskattar din "hjälp" någon kan ju få för sig att ni är vänner, o det tror jag inte han vill att någon ska tro :)

Snacka om patetisk, du är ju nuförtiden tiden den största forum polisen, du bidrar aldrig med någon substans, en feg ryggkliare är vad du är, åtminstonde enligt min bedömning, det  är en fjäder i hatten när man kan få igång dej, och du går på den varje gång.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Chan2014:

åtminstonde enligt min bedömning

 

Den är ju inte särskilt mycket värd, du får väl medhåll av dina gelikar, BOA & CO

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Chan2014:

Aj fan ni har alltså jobbat ihop, då trillar poletten ner och förklarar varför du är som du är.

Chan2014

Passar rätt bra på dig Mr Vinäger

13233124_1689784581283702_4662116258717698948_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Passar rätt bra på dig Mr Vinäger

13233124_1689784581283702_4662116258717698948_n.jpg

Ja du SC vad har du presterat i din liv, tänker på hjärnan i första hand, om man följer dina bilder från tidig ålder verkar det mest som du är sketfull mest hela tiden, och det är väl tämligen känt att alkohol i stora mängder bryter ner hjärn kapaciteten, men tycks inte störa dej något nämnvärt, eller du kanske inte är medveten om det, det man inte vet har man oftast inte ont av.

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Du e fan i mig patetisk ibland , nästan hela tiden numera.

Startar tjafs i varenda jävla tråd som du deltar i.

Här jävlades Bibben med SC lite, gamla sötebrödsvänner som de är.

SC hugger tillbaka, o du din satans knäppgök hoppar in o försvarar Bibben??

Precis som att Bibben skulle behöva bli förvarad av en flane som dig 55555

Han kan nog själv och skulle inte tro att han uppskattar din "hjälp" någon kan ju få för sig att ni är vänner, o det tror jag inte han vill att någon ska tro :)

Helt rätt, är inte vän med Bibben och har aldrig träffat honom och kommer troligen inte träffa honom, men gillar Bibben på något vis, han kommer oftast med finurliga inlägg med glimten i ögat, vidare verkar han vara tämligen Interligent och har huvudet på skaft samt att han är racing intresserad vilket är bra, Bibben får ursäkta om någon tror vi är vänner.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Den är ju inte särskilt mycket värd, du får väl medhåll av dina gelikar, BOA & CO

Din analytiska förmåga är briljant. 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chan2014:

Snacka om patetisk, du är ju nuförtiden tiden den största forum polisen, du bidrar aldrig med någon substans, en feg ryggkliare är vad du är, åtminstonde enligt min bedömning, det  är en fjäder i hatten när man kan få igång dej, och du går på den varje gång.

 

Chan2014

 

Skulle Soengsang vara feg, det är väl du som är feg som inte vågar publicera våra PM till varandra om min vinbeställning eller vill du att jag ska publicera dem?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Passar rätt bra på dig Mr Vinäger

13233124_1689784581283702_4662116258717698948_n.jpg

Tack för det 

Nu förstår jag dina kommentarer bättre

Persistant ( din vän idi*ten )

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Persistant:

Tack för det 

Nu förstår jag dina kommentarer bättre

Persistant ( din vän idi*ten )

Du har inte haft några funderingar på att starta en alldeles egen DQ-tråd?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Skulle Soengsang vara feg, det är väl du som är feg som inte vågar publicera våra PM till varandra om min vinbeställning eller vill du att jag ska publicera dem?

Klart som korvspad, för mej i alla fall, att Chan INTE vill ge dej tillåtelse att publicera era PM.

Du har gett honom tillåtelse att publicera era PM, när han inte vågade, bad du om att få publicera dem själv, det vill han inte...

 

Det bevisar 2 saker.

1: Chan ljuger.

2: Du skriver sanningen.

 

Så publiceringen är onödig.

 

Jag hade publicerat de där PM ´n i alla fall och tagit en smäll på fingret från P3...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Tommy:

Klart som korvspad, för mej i alla fall, att Chan INTE vill ge dej tillåtelse att publicera era PM.

Du har gett honom tillåtelse att publicera era PM, när han inte vågade, bad du om att få publicera dem själv, det vill han inte...

 

Det bevisar 2 saker.

1: Chan ljuger.

2: Du skriver sanningen.

 

Så publiceringen är onödig.

 

Jag hade publicerat de där PM ´n i alla fall och tagit en smäll på fingret från P3...

 

 

MVH Tommy

 

Ja jag funderar på det och ta ett par dagars avstängning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Ja jag funderar på det och ta ett par dagars avstängning.

 

Det blir 5 dagar i buren så jag ska fundera under dagen men jag kan ju lägga ut våra PM på Facebook där det är många MPR-medlemmar, sedan kan jag ju skicka privata PM till medlemmar på forumet så det kan läsas om denna filur som jag hade höga tankar om.:big_smile::big_smile:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Det blir 5 dagar i buren så jag ska fundera under dagen men jag kan ju lägga ut våra PM på Facebook där det är många MPR-medlemmar, sedan kan jag ju skicka privata PM till medlemmar på forumet så det kan läsas om denna filur som jag hade höga tankar om.:big_smile::big_smile:

Stefan du är fan sjuk människa, snacka om att göra en höna av en fjäder, du måste ha en väldigt fattig tillvaro, och vem fan är intresserad av att läsa en mail konversation mellan oss två om i princip ingenting, fan ring till Aftonbladet dom kanske vill publicera det, vem fan tror du du är, någon jävla Super kändis eller något ditåt, du har ju gjort bort dej förut med Maitans ägg så gör det en gång till.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Klart som korvspad, för mej i alla fall, att Chan INTE vill ge dej tillåtelse att publicera era PM.

Du har gett honom tillåtelse att publicera era PM, när han inte vågade, bad du om att få publicera dem själv, det vill han inte...

 

Det bevisar 2 saker.

1: Chan ljuger.

2: Du skriver sanningen.

 

Så publiceringen är onödig.

 

Jag hade publicerat de där PM ´n i alla fall och tagit en smäll på fingret från P3...

 

 

MVH Tommy

Du Tommy, har funderat på en helt annan sak, såg någon bild för ett tag sedan, vilken inrednings arkitekt använder du dej av i din restaurang?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte undra på att det växer bra på C14:s odlingar, så mycket skit han sprider :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leifen:

Inte undra på att det växer bra på C14:s odlingar, så mycket skit han sprider :D 

Stämmer växer förbannat bra, helt godkänd skörd detta året med bra priser överlag, hur går det själv?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...