Jump to content
IGNORERAD

Ugglor på farmen.


Chan2014

Recommended Posts

Hej,

Hade besök av denna lilla uggla idag, Collared Scops-owl.

Hälsningar

Chan2014

Att du fick den i dagsljus, en riktig mörker-fågel som kanske blivit skrämd och flytt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du fick den i dagsljus, en riktig mörker-fågel som kanske blivit skrämd och flytt.

Har en liten sitt plats (ljugarbänk) på baksidan av huset, där satt den under det lilla taket, finns en hel del med mindre uggle arter här, många är aktiva i gryning och skymning.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt fina bilder De är förbaskat charmiga de där med de stora ögonen

 

Har du provat mata dem ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt fina bilder De är förbaskat charmiga de där med de stora ögonen

 

Har du provat mata dem ?

Kan bara hålla med, väldigt charmiga, nej..har aldrig provat att mata dom.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkla fin bild Janne!

 

Ugglan anses ju vara ett klokt djur, i hustruns hemstad ChumPhae har man anammat detta och har satt en jätteuggla som symbol vid biblioteket!

 

Kul namn på Thai har dom också...NokHooo, eller hur nu man skriver det.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Hade besök av denna lilla uggla idag, Collared Scops-owl.

Hälsningar

Chan2014

Riktigt snyggt Chan! Om du har fler husdjur omkring dig, tveka inte å ta en bild och visa oss andra  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt Chan! Om du har fler husdjur omkring dig, tveka inte å ta en bild och visa oss andra  :good:

Hej,

Tackar, bor i naturen, har massor av intressant djurliv här.

Väldigt art rikt, tar bilder så fort jag har tillfälle, ett av mina intresse är natur foto,kör med 300 mm tele idag, nästa investering blir ett Tamron 150-600 mm.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vår son sprang runt med en likadan uggla idag på farmen, han tyckte att den var jättefin, det var vår anställde Pan som hade fångat den i ett när som var uppspänt mellan några träd, pojken fattade dock inte att både vingar och ben var avbrutna, Pan skulle ju käka upp den senare på dagen.

Tragiskt men så fungerar det tyvärr här, det var den andra ugglan som han fångade nu i vinter, beklagligt och jag önskar att dom kunde få leva vidare i naturen, men här äts betydligt mindre djur än ugglor och det verkar vara helt omöjligt att stoppa.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har runt chayjaphums trackten jagar de bort ugglor, ugglans hoande anses namligen forebada ond brod dod for den som hor den.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Har runt chayjaphums trackten jagar de bort ugglor, ugglans hoande anses namligen forebada ond brod dod for den som hor den.

Gillar din stavning på Chaiyaphum :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Här är några bilder på den uggla pojken ville rädda, men som tyvärr redan hade fått vingar och ben avbrutna i väntan på att ätas.

Mvh isan lover

post-3113-0-40032000-1424052295_thumb.jp

post-3113-0-94909000-1424052325_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här är några bilder på den uggla pojken ville rädda, men som tyvärr redan hade fått vingar och ben avbrutna i väntan på att ätas.

Mvh isan lover

RIP  Ugge!  :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är några bilder på den uggla pojken ville rädda, men som tyvärr redan hade fått vingar och ben avbrutna i väntan på att ätas.

 

Hur Tänkte Thai där med sin Good Merit inställning

 

Djävla djurplågeri

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

RIP  Ugge!  :not_i:

 

Instämmer till fullo!

Alldeles för fint djur för att ätas upp, samtidigt som jag har viss förståelse för att man tager vad man haver på sina håll. 

 

Man är väl för blödig. Älskar Julskinkan, men skulle helst inte vilja kela med honom några veckor före jul - om man säger så.

 

post-6637-0-46153500-1424073015.jpg

 

Sorry, lite Off Topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur Tänkte Thai där med sin Good Merit inställning

 

Djävla djurplågeri

 

/Enis

Hej

Ja synen på "mat" och hur djur kan hanteras skiljer sig åt på många sätt, i hela Asien verkar man hantera djur som ska ätas väldigt brutalt.

Att bryta av vingar och ben på fjäderfä för att dessa ska vara lätta att hantera men ändå hålla sig färska tills dess dom ska tillagas är tyvärr vanligt, likaså attplocka dom levande eftersom det anses vara lättare och gå fortare.

Kan inte heller låta bli att tänka på hur kor, grisar och bufflar hanteras innan dom slutligen dör, kalven står ofta bredvid kon när denna klubbas ihuvudet och hängs upp och tappas på blod, den sprattlar fortfarande när den börjar styckad, kalven slås också oftast ihjäl trots dess ringa vikt och värde, ingen vill väl ha besvär med att handmata den.

Sen har vi ju sett hundar med avbrutna ben och konservburkar påtryckta på nosen för att inte kunna bitas ligga uppradade på marknader i Fillipinerna, har man set detta glömmer man det aldrig.

Liksom hur man i Kina flår hundar levande för att pälsen sägs bli bättre då.

Djurskyddsorganisationerna har ett stort jobb att göra i Asien.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vår son sprang runt med en likadan uggla idag på farmen, han tyckte att den var jättefin, det var vår anställde Pan som hade fångat den i ett när som var uppspänt mellan några träd, pojken fattade dock inte att både vingar och ben var avbrutna, Pan skulle ju käka upp den senare på dagen.

Tragiskt men så fungerar det tyvärr här, det var den andra ugglan som han fångade nu i vinter, beklagligt och jag önskar att dom kunde få leva vidare i naturen, men här äts betydligt mindre djur än ugglor och det verkar vara helt omöjligt att stoppa.

Mvh isan lover

Väldigt sorglig historia, om det är din anställt farmer borde du väl kunna stoppa liknande på din farm, helt oacceptabelt, sen kan man ju undra vad det är för mening med att äta dom där futtiga 10 tals gram en sådan väger, så fattigt kan det inte vara så man ser det som en nödvändighet att äta dessa för sin överlevnad.

Hälsningar

Chan2014

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt sorglig historia, om det är din anställt farmer borde du väl kunna stoppa liknande på din farm, helt oacceptabelt, sen kan man ju undra vad det är för mening med att äta dom där futtiga 10 tals gram en sådan väger, så fattigt kan det inte vara så man ser det som en nödvändighet att äta dessa för sin överlevnad.

Hälsningar

Chan2014

Tror heller att det är så illa ställt där han bor, kanske mer en jargong att äta allt som har ett huvud, dricka lao kao, köra moppe utan hjälm i fyllan.

Tror nog han betalar så att den anställde kan köpa mat.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt sorglig historia, om det är din anställt farmer borde du väl kunna stoppa liknande på din farm, helt oacceptabelt, sen kan man ju undra vad det är för mening med att äta dom där futtiga 10 tals gram en sådan väger, så fattigt kan det inte vara så man ser det som en nödvändighet att äta dessa för sin överlevnad.

Hälsningar

Chan2014

Inget konstigt alls!

Politruken betalar ju inte ens minimilön till sina anställda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Väldigt sorglig historia, om det är din anställt farmer borde du väl kunna stoppa liknande på din farm, helt oacceptabelt, sen kan man ju undra vad det är för mening med att äta dom där futtiga 10 tals gram en sådan väger, så fattigt kan det inte vara så man ser det som en nödvändighet att äta dessa för sin överlevnad.

Hälsningar

Chan2014

Hej

Visst skulle jag kunna be honom om att sluta fånga och äta ugglor och andra smådjur på farmen, men mina möjligheter att kolla att han verkligen gör detta är i princip noll om jag inte sover hos honom och följer honom hela dagen året runt.

Sen är det ju så att även andra människor ifrån andra byar sätter ut fällor och snaror på andras mark, så även om vår anställde slutade skulle problemet kvarstå.

Håller med om att såna här små och relativt ovanliga djur inte borde bli mat, och inte minst lider man med dessa djur som behandlas så illa.

T.o.m fladdermöss, gråsparvar, ekorrar och andra väldigt små djur äts dagligen ute på landet i Isaan.

Själv har jag ingen lösning på problemet, men jag är glad varje gång pojken släpper ut djur som har fångats på farmen.

Själv tror jag mer att vad folk äter och betraktar som mat i olika länder mer beror på tradition än ren fattigdom.

Mvh isan lovet

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst skulle jag kunna be honom om att sluta fånga och äta ugglor och andra smådjur på farmen, men mina möjligheter att kolla att han verkligen gör detta är i princip noll om jag inte sover hos honom och följer honom hela dagen året runt.

Sen är det ju så att även andra människor ifrån andra byar sätter ut fällor och snaror på andras mark, så även om vår anställde slutade skulle problemet kvarstå.

Håller med om att såna här små och relativt ovanliga djur inte borde bli mat, och inte minst lider man med dessa djur som behandlas så illa.

T.o.m fladdermöss, gråsparvar, ekorrar och andra väldigt små djur äts dagligen ute på landet i Isaan.

Själv har jag ingen lösning på problemet, men jag är glad varje gång pojken släpper ut djur som har fångats på farmen.

Själv tror jag mer att vad folk äter och betraktar som mat i olika länder mer beror på tradition än ren fattigdom.

Mvh isan lovet

Har full förståelse för traditioner och ett mer primitivt synsätt, men det måste väl vara möjligt att ha regler som din anställd har att följa, han kan ju använda sin extra tid till att beivra tjuvjakt på din mark.

Personligen hade jag aldrig accepterat att någon anställd inte följer dom regler jag sätter upp.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...