Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan faller mot Baht


Stigge

Recommended Posts

Nu har man gjort det månatliga transfer från Handelsbanken till Thailand och man blir lite oroat, det är ju för fan 7 000 THB mindre än

det var i höstas. Överföringen är på samma belopp i SEK. Snart har man inte råd med Thailand längre... :cray:

Hehe. För mig är det tvärtom, summan i THB är densamma, men summan i SEK har ökat markant. Det omvända skulle kunna orsaka en "regeringskris" :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 291
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    18

  • Sam sip sam

    17

  • Soengsang

    16

  • 1609offe

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Växlade Cash idag i Pattaya 3,84

Samma som jag får vid en överföring.

Men cash i Chaiyaphum ger inte mycket. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg idag att svägerskan Lati tagit ut 10,000 bath från vårat Swedbankkonto .....ingen trevlig läsning,,,,,,omräknat till svenska..3,72.....uuuuuuuuuuuuuhhh.....detta var på Bangkok Bank i Kumpha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg idag att svägerskan Lati tagit ut 10,000 bath från vårat Swedbankkonto ..ingen trevlig läsning,,,,,,omräknat till svenska..3,72..uuuuuuuuuuuuuhhh..detta var på Bangkok Bank i Kumpha.

Svägerskor med ett atm-kort är en fälla,det insåg jag för 15 år sen :not_i: Jag har aldrig sett en thai så lycklig när den konstiga apparaten på väggen spydde pengar,som man dessutom kunde handla för.Och det kom varje gång man tryckte på knapparna  :ahh:  En dag ringde hon och sa att det var fel på denna märkliga väggmaskin och hon ville att vi skickade pengar så hon kunde handla,det visade sig att hon hade överskridit maxnivån för uttag 2 gånger,så det kortet blev det till att spärra blixtsnabbt.Hon hade bränt 45000  sek :girl_dev: på 3 veckor på bara skit  

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Svägerskor med ett atm-kort är en fälla,det insåg jag för 15 år sen :not_i: Jag har aldrig sett en thai så lycklig när den konstiga apparaten på väggen spydde pengar,som man dessutom kunde handla för.Och det kom varje gång man tryckte på knapparna  :ahh:  En dag ringde hon och sa att det var fel på denna märkliga väggmaskin och hon ville att vi skickade pengar så hon kunde handla,det visade sig att hon hade överskridit maxnivån för uttag 2 gånger,så det kortet blev det till att spärra blixtsnabbt.Hon hade bränt 45000  sek :girl_dev: på 3 veckor på bara skit  

 

Och sedan sitter dom och tycker synd om sig själv och undrar varför dom är fattiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sedan sitter dom och tycker synd om sig själv och undrar varför dom är fattiga.

Hahaha,så sant som det är sagt.Men det är ju lätt att sprätta andras pengar,har ju inte gått åt en svettdroppe att få in dom.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va du bränner Cash   :y2:

Dollars ska brinna när man är på semester,spara får man göra hemma.På semestern ska man vara kung och hemma bockar och horar man

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon som reagerar på att den svenska kronan har fallit som en sten mot thailändska Bath ? Om man tittar på diagrammet så kanske kronkursen blir 100 SEK = 300 Bath redan detta år. Finns det någon som ser ljuset i mörkret ? 

 

Vi som jobbar i den Svenska exportindustrin börjar se ljuset i tunneln just nu,blir det tillräckligt mycket ljus så blir det investeringar i nya maskiner och dåligt med tid för semester.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vi någon svensk exportindustri utom papper o malm? Volvo Pv Kinesiskt Astra Engelskt Stora Enso finskt Scania = WV SAAB Aero Gb Mycket av denna ha sålts ut av Wallenbergarna Bra för S Bullshit

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vi någon svensk exportindustri utom papper o malm? Volvo Pv Kinesiskt Astra Engelskt Stora Enso finskt Scania = WV SAAB Aero Gb Mycket av denna ha sålts ut av Wallenbergarna Bra för S Bullshit

Offe

Nja, även om det är till stor del utlandsägd industri som är baserad i Sverige så gynnas den av valutaläget och detta påverkar ju svensk arbetsmarknad possitivt.

 

Men personligen tycker jag det är skräp! :patsak:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps 

De stora skogsbolagen SCA Stora mfl som ägde en stor del av vattenkraften som de sålde ut Nu klagar man på att elen är dyr.. Hur jävla dum får men bli.

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, även om det är till stor del utlandsägd industri som är baserad i Sverige så gynnas den av valutaläget och detta påverkar ju svensk arbetsmarknad possitivt.

Men personligen tycker jag det är skräp! [emoji14]atsak:

Vad är skräp, räntesänkningen menar du, isof håller jag kortsiktigt med.

Men konstaterar samtidigt att de två till länder som har minusränta sen längre tid fått sin valuta att stiga i värde, Danmark och Schweiz.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vi någon svensk exportindustri utom papper o malm? Volvo Pv Kinesiskt Astra Engelskt Stora Enso finskt Scania = WV SAAB Aero Gb Mycket av denna ha sålts ut av Wallenbergarna Bra för S Bullshit

Offe

Nimbus Boats Sweden AB är helt svenskt ägd sedan 2 år tillbaka

Link to comment
Dela på andra sajter

Nimbus Boats Sweden AB är helt svenskt ägd sedan 2 år tillbaka

och var tillverkas dessa? Undantag som bekräftar regel tyvärr

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

och var tillverkas dessa? Undantag som bekräftar regel tyvärr

Offe

I Sverige så klart. Mariestad

Allt som var utomlands på lego togs tillbaka till Sverige.

Endast elektronik kommer från Japan, Kina och USA.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Drygt 40 % av den svenska "Exporten" består av materiel och saker som "Importerats" för att kunna tillverka varan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är skräp, räntesänkningen menar du, isof håller jag kortsiktigt med.

Men konstaterar samtidigt att de två till länder som har minusränta sen längre tid fått sin valuta att stiga i värde, Danmark och Schweiz.

Som du kanske såg skrev jag "personligen" tycker jag detta är skräp, :fie:

 

Du har ju inte pension i SEK som jag har, alltså passar det dåligt för mig men inte för AB svenska exportpryttla!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du kanske såg skrev jag "personligen" tycker jag detta är skräp, :fie:

Du har ju inte pension i SEK som jag har, alltså passar det dåligt för mig men inte för AB svenska exportpryttla!

Ok, nä jag har inte pension i huvudtaget, men drabbas trotts det av svag sek.

Men vi får ju hoppas att utvecklingen går i samma väg som danska kronan, efter de införde minusräntan.

"Never give up" [emoji6]

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
SCB    spcgrx.gif
SEK
spcgrx.gif
Calculator     spcgrx.gif
THB
(Maximum 5 currencies.)          bg_lt.gif Exchange Result bg_rt.gif               Calculate from 100 SEK 386.5 spcgrx.gif
Result     spcgrx.gif
THB :         bt_cal.gif   bt_reset.gif
Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördei torsdag över 7340 SEK till Thailand, idag har pengarna anlänt till mitt konto i BKK bank. Till en kurs på 3,83 THB per SEK

då har jag räknat med 40 SEK i Handelsbankens avgifter och 200 THB i BKK banks avgifter. (28259/7380=3,829132791327913 THB per SEK)

 

Utan avgifter 28059/7340=3,82 THB per SEK Samtidigt ger Yenjit exchange 3,81 THB per SEK

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Ps 

De stora skogsbolagen SCA Stora mfl som ägde en stor del av vattenkraften som de sålde ut Nu klagar man på att elen är dyr.. Hur jävla dum får men bli.

Ds

Tja Holmen täcker 40 % av sin konsumtion,

 

Own energy assets

 

Holmen Energi is responsible for the Group’s hydro and wind power plants.
Electricity production at the 21 wholly and partly owned hydro power stations, together with the electricity production at the larger mills, corresponds to around 40 per cent of the Group’s electricity consumption.
The remainder is covered by electricity purchased externally, which makes Holmen one of Sweden’s biggest buyers of electrical energy.
Holmen’s electricity consumption at the Swedish units was 3 909 (4 095) GWh in 2013.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sågverken är kvar i S också En dirre där var orolig ändå trots dålig kronkurs ( För oss LOS-are) Jag tror de har varumärke Viva Ej Vivo Hade ni srul igår med uppkoppling så lå felet i S Feleli o Tele någonting 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...