Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan faller mot Baht


Stigge

Recommended Posts

  • Svar 291
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    18

  • Sam sip sam

    17

  • Soengsang

    16

  • 1609offe

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kitten har nog lite rätt om att kursen på thaibaht/USD ligger lite för konstgjort "stabilt" sedan "maktövertagandet"

Det verkar finnas ett incitament och en hemlig order till centralbanken, att till varje pris hålla en stabil kurs mot USD!

Dom har offrat 16 miljarder dollar på att stödköpa THB sedan ett halvår.

Det är nog lite politik inblandat om det här för att liksom visa att de kan sköta landets affärer.

Det är bara att vänta på vad som händer...det här kan inte hålla länge till.

Ursäkta gramantiska fel, men den här dj...la Ipaden jag har just nu hittar på egna saker...gammal man kan inte lära.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte var du får fina vxl kurser ifrån. detta är genomsnittlig kurs på ATM just nu!.

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 3.8607312 THB

Det stog på deras Kurstavla

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stog på deras Kurstavla

Du får se i rätt kolumn, det är skildnad på köp och sälj.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuger tror jag ingen gör, men ett litet misstag får väl var o en kosta på sig då o då!

Så här ser snittet på ATM växling ut kl 14,30 i alla fall:

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 3.8815062 THB

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla tur att man sitter på lite dollar. Får väl ta med dem och växla på nästa resa.

Vänta inte länge på nästa resa bara.Ju svårare tider desto mer har dollarn varit en skyddad hamn men inte så länge till.

Fler och fler länder slutar att använda dollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta inte länge på nästa resa bara.Ju svårare tider desto mer har dollarn varit en skyddad hamn men inte så länge till.

Fler och fler länder slutar att använda dollar.

Nejdå, bokar nog nästa vecka.

Reser i mars nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla tur att man sitter på lite dollar. Får väl ta med dem och växla på nästa resa.

Den valutan har klarat sig märkligt bra med tanke på stadsskulder osv. Kan kanske vara bra att växla in dom nudå.

 

Har ju lite $ över (från förra trippen till kambodja) som jag kan använda om ett par veckor (när jag åker dit igen) med ett litet leende.

Inte många hundra, men nu känns det ju i alla fall bra att jag inte växlade in dom igen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Den valutan har klarat sig märkligt bra med tanke på stadsskulder osv. Kan kanske vara bra att växla in dom nudå.

 

Har ju lite $ över (från förra trippen till kambodja) som jag kan använda om ett par veckor (när jag åker dit igen) med ett litet leende.

Inte många hundra, men nu känns det ju i alla fall bra att jag inte växlade in dom igen.

Jag gav strax över 7 spänn för mina i höstas om jag minns rätt. Står väl lite bättre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad mera än Bath behövs för att skicka pengar till Sverige, kan jag skicka från Kasikorn till Handelsbanken utan problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så blev det minusränta och kronan rasar igen....nån som vill köpa en flaska champagne som jag har i kylen?

 

Stockholmsbörsen tog ett bra skutt uppåt, så varför inte. :dance1:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror en lägre kronkurs är vad vårt land behöver tyvärr.

Men statdigt hög arbetslöshet behöver vårt löneläge justeras ner mot omvärlden.

 

Resan till Thailand blev dyrare, men slipper nog konka en del företag i sverige, och förhoppningsvis få fler i arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Stockholmsbörsen tog ett bra skutt uppåt, så varför inte. :dance1:

 

 

Mmmmm

Börsen upp och Nok-Sek  var en trevlig syn.

 

Nu kommer folk att överge sina 0%-sparkonton och handla utdelningsaktier.

Nu gäller det att köpa innan den stora aktieshoppingen sätter igång. Och då lär folk gå på gamla beprövade kända aktier, så som H&M, Investor och annat smått och gott.

 

Ner det regnar manna har den fattige ingen sked.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuger tror jag ingen gör, men ett litet misstag får väl var o en kosta på sig då o då!

Så här ser snittet på ATM växling ut kl 14,30 i alla fall:

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 3.8815062 THB

jag ger mig

öffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Den olycksbådande torsdagens störtdykning bromsades något, kanske på grund av de lite ljusare utsikterna från Ukraina, men illavarslande om Ingves hot om ytterligare sänkning av räntan känns väl så där kul för oss i förskingringen!

 

Dagens just nu aktuella ATM snitt!

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 3.8281188 THB

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man gjort det månatliga transfer från Handelsbanken till Thailand och man blir lite oroat, det är ju för fan 7 000 THB mindre än

det var i höstas. Överföringen är på samma belopp i SEK. Snart har man inte råd med Thailand längre... :cray:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...