Jump to content
IGNORERAD

Tror att min kompis håller på att bli ordentligt mjölkad.


Rave on

Recommended Posts

En anställd massös har ofta bara 200bath i dagslön, en provision på 100bath/ timme massage och ibland 50% på taxan som delas med ägaren. 

 

Dricksen för extra tjänster ger resten.

 

Konkurrensen är stenhård och många har inte en kund per dag i snitt, men de unga toppexemplaren kan nog dra in mer än 1000bath i dricks per dygn.

 

Att dom skulle ge upp den karriären för att sitta hemma och vänta tror jag inte alls på, utan 40.000bath från Sverige och 40.000bath på massagen är nog närmare sanningen.

 

Enligt en vän i branschen så är det för lite pengar på massage i Thailand, så det är Korea, Malaysia, Hong Kong och Dubai som gäller och många gånger rena traffickingen för de yngre förmågorna.   

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 361
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    23

  • Rave on

    20

  • hamnoi

    17

  • UglyFarang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Aktiv medlem 7 507 inlägg 32 003 Inlagd 2 minuter sen En anställd massös har ofta bara 200bath i dagslön, en provision på 100bath/ timme massage och ibland 50% på taxan som delas med ägaren.

 

På Soi Buakhau här i Pattaya kostar en timmes massage 100 battingar så någon provision på 100baht/timme lär det inte bli. En enorm överetablering av dessa massageställen gör att det blir långt mellan kunderna för varje massös.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Soi Buakhau här i Pattaya kostar en timmes massage 100 battingar så någon provision på 100baht/timme lär det inte bli. En enorm överetablering av dessa massageställen gör att det blir långt mellan kunderna för varje massös.

 

Fritz..

Tyckte det var billigt i Korat med 130bath/timme, (inga anställda) men där ser man.

 

Gräset är grönare på andra sidan, trodde nog alla Korat damer som drog till Pattis för de stora pengarna. 

 

Nu är det nog bara en stor gemensam militärövning med amerikanarna i Korat som kan rädda årets säsong.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3 har ju redan stått till tjänst med en utmärkt uträkning :-)

 

???????????????????

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

På Soi Buakhau här i Pattaya kostar en timmes massage 100 battingar så någon provision på 100baht/timme lär det inte bli. En enorm överetablering av dessa massageställen gör att det blir långt mellan kunderna för varje massös.

 

Fritz..

 

Fritz, här har vi ett bra diskussionsämne på en kommande hamburgerträff (som vi lär styra upp snart). Du har naturligtvis rätt, överetableringen i Pattaya är extrem, och många massöser tjänar inte så bra med pengar. Men inkomsten för dem, oavsett om de jobbar på ett ställe som tar 100 THB per timme, eller ett som tar 300 THB,  ligger främst i dricksen. Bra service = bra månadslön.

Link to comment
Dela på andra sajter

40.000 / 30 = 1.333 Baht om dagen. Enkel matematik. :D

 

Så långt är ja med.

Det betyder dagligt arbete 7 dagar i veckan till en lön som ingen som "bara" ger massage får i Thailand, inte ens på turistorterna har man denna lönen.

Lönen brukar dessutom vara olika beroende på om studion håller med mat och boende eller om man har det ansvaret själv, det är olika % på intäkterna beroende på vilket.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha rave ons kompis råd att slänga bort 40 000 baht/mån är det väl inget problem. Vill man "ligga" på topp kostar det och ett fullfjädrat proffs kanske är värt pengarna - man lever ju bara en gång. Han har ju provat i 10 dagar och gubben själv bör väl veta om arbetskraften är värd dessa pengar. För damen i fråga handlar det om en affärsuppgörelse medan gubben inbillar sig att det handlar om kärlek, och visst båda har rätt, hans fysiska kärlek och hennes kärlek till pengar. GO ON.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ha rave ons kompis råd att slänga bort 40 000 baht/mån är det väl inget problem. Vill man "ligga" på topp kostar det och ett fullfjädrat proffs kanske är värt pengarna - man lever ju bara en gång. Han har ju provat i 10 dagar och gubben själv bör väl veta om arbetskraften är värd dessa pengar. För damen i fråga handlar det om en affärsuppgörelse medan gubben inbillar sig att det handlar om kärlek, och visst båda har rätt, hans fysiska kärlek och hennes kärlek till pengar. GO ON.

 

Ja vafan.

Det är lätt värt 120papp per år.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha rave ons kompis råd att slänga bort 40 000 baht/mån är det väl inget problem. Vill man "ligga" på topp kostar det och ett fullfjädrat proffs kanske är värt pengarna - man lever ju bara en gång. Han har ju provat i 10 dagar och gubben själv bör väl veta om arbetskraften är värd dessa pengar. För damen i fråga handlar det om en affärsuppgörelse medan gubben inbillar sig att det handlar om kärlek, och visst båda har rätt, hans fysiska kärlek och hennes kärlek till pengar. GO ON.

Mer än 10.000 kronor efter skatt så det gäller ha en bra inkomst hemma och låga utgifter.

 

I stort sett hela 33ans lön eller min HP-pension i support. WOW

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än 10.000 kronor efter skatt så det gäller ha en bra inkomst hemma och låga utgifter.

I stort sett hela 33ans lön eller min HP-pension i support. WOW

Eller naggar det i kanten på andra löneslavars bidrag, det ju ju den som e lite slängd i siffror räkna ut. 555

Men va löneslaven inte sa, e att han inte har mer än 6 löningar per år ;)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mig se ett mönster, majoritet som blir tutade är ju hp's med en framtida partner

i sin dotters ålder (i bästa fall) ligger väl närmare barnbarn för vissa.

#normalt?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mig se ett mönster, majoritet som blir tutade är ju hp's med en framtida partner

i sin dotters ålder (i bästa fall) ligger väl närmare barnbarn för vissa.

#normalt?

Normalt e ett flexibelt utryck.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mig se ett mönster, majoritet som blir tutade är ju hp's med en framtida partner

i sin dotters ålder (i bästa fall) ligger väl närmare barnbarn för vissa.

#normalt?

Normalt e ett flexibelt utryck.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller naggar det i kanten på andra löneslavars bidrag, det ju ju den som e lite slängd i siffror räkna ut. 555

Men va löneslaven inte sa, e att han inte har mer än 6 löningar per år :wink:

Du räknar jag inte som slängd i siffor, efter din kalkyl om förlust på valutan.

 

Så löneslaven har bara 10.000kr varannan månad????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Normalt e ett flexibelt utryck.

Är väl bara i fattiga länder det är "normalt" o vara 70 bast o ha en 20-åring.

Men dom är ju så mogna i Thailand som någon skrev, så det är ju inget konstigt alls :-)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mig se ett mönster, majoritet som blir tutade är ju hp's med en framtida partner

i sin dotters ålder (i bästa fall) ligger väl närmare barnbarn för vissa.

#normalt?

En riktig HP har en partner som är yngre än sin dotter, har barn som är yngre än sina barnbarn.

 

 

Risk att man känner sig misslyckad, men jag är rik på fritid i alla fall.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Forlat men vad betyder HP.

Hängpung :good:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa hela tråden men förundras över hur puckade falanger det finns. En del förtjänar helt enkelt att bli blåsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han borde prata THB då det är det som diskuteras.

Eftersom vi helt riktigt pratar THB antog jag att aven en trogtangt farang forstod att det handlade om just THB. Kanske jag skall fortydliga mej ytterligare. Min normala manadskostnad ar raknat i THB c:a 17000 THB kan vissa manader ibland uppga till c:a 20000 THB. Och som Leifen skrev sa har jag inga skulder varken i skr eller THB dessutom ar jag sedan langre tid 5ar bofast i landet och betalar endast i THB och som farang kraver jag en betydligt hogre levnadsstandard an majoriteten av issans lokalbfolkning, sa jag vidholler,,,tror fan att de ar ute och aker med personen i tradstarten aven om de endast vill betalt i THB.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl bara i fattiga länder det är "normalt" o vara 70 bast o ha en 20-åring.

Men dom är ju så mogna i Thailand som någon skrev, så det är ju inget konstigt alls :-)

Kärleken har inga gränser! Att tro att pengar skulle spela nån roll är ju bara befängt! Att det skulle ses som helt normalt bland HP är säker sant.. men inte bland dom Thailändarna jag umgås med iaf! Men dom är väl bara kärringar som mig! :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså dessa thaibrudar är fan inte bättre än alla dessa mussar, måtte dom bara inte få för sig att flytta till Sverige..

Vi har nog med sånt löst folk.. :)

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi helt riktigt pratar THB antog jag att aven en trogtangt farang forstod att det handlade om just THB. Kanske jag skall fortydliga mej ytterligare. Min normala manadskostnad ar raknat i THB c:a 17000 THB kan vissa manader ibland uppga till c:a 20000 THB. Och som Leifen skrev sa har jag inga skulder varken i skr eller THB dessutom ar jag sedan langre tid 5ar bofast i landet och betalar endast i THB och som farang kraver jag en betydligt hogre levnadsstandard an majoriteten av issans lokalbfolkning, sa jag vidholler,,,tror fan att de ar ute och aker med personen i tradstarten aven om de endast vill betalt i THB.

 

Står man på alla fyra och nån drar i spenen, så blir man mjölkad !!  Så är det 

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...