Jump to content
IGNORERAD

Tror att min kompis håller på att bli ordentligt mjölkad.


Rave on

Recommended Posts

Kan inte nån kanske skapa en tråd typ (inget chattande) Eller om kanske P3 kunde ordna plats någonstans, där nån kan skriva en välformulerat inlägg om skillnader i kulturer som att de inte har statlig pension mm. Så de måste ha inkomst för sin familjs skull, då skulle man kanske kunna få en del att tänka till före och kanske man kan länka dit när man vill tipsa nån... Så de blir medvetna om ev kostnaderna.

 

Sen kanske i samma vända en lite varning om vad som sker när man träffar en ohederlig, med lite tips för att undvika detta.

 

Fördelen med inget chattande är ju att man lätt kan hitta texten, och kanske att det då kan hjälpa nån vare sig det är att förstå Thaikulturen eller att hjälpa nån som trasslat till det med fel kvinna... För detta är ju återkommande... Eller

 

Bara en tanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 361
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    23

  • Rave on

    20

  • hamnoi

    17

  • UglyFarang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Statlig pension har en hel del, den är olika hög beroende på var du har jobbat.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ner pa jorden och se fakta,,, jag lever i issan, jag har bil och jag lever BRA battre an jag nagonsin skulle kunna i sverige for c:a 17000 i manaden, ett par inport wiskey nagra lader pilsner basta kottet fron Macro, big C och jag ar farang,,,,tror fan att de ar ute och aker med honom..

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kan inte nån kanske skapa en tråd typ (inget chattande) Eller om kanske P3 kunde ordna plats någonstans, där nån kan skriva en välformulerat inlägg om skillnader i kulturer som att de inte har statlig pension mm. Så de måste ha inkomst för sin familjs skull, då skulle man kanske kunna få en del att tänka till före och kanske man kan länka dit när man vill tipsa nån... Så de blir medvetna om ev kostnaderna.

 

Sen kanske i samma vända en lite varning om vad som sker när man träffar en ohederlig, med lite tips för att undvika detta.

 

Fördelen med inget chattande är ju att man lätt kan hitta texten, och kanske att det då kan hjälpa nån vare sig det är att förstå Thaikulturen eller att hjälpa nån som trasslat till det med fel kvinna... För detta är ju återkommande... Eller

 

Bara en tanke.

 

Kanske samma någon kan skapa en tråd och redogöra för hur långt ett snöre är och sen får det inte ifrågasättas. 

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ner pa jorden och se fakta,,, jag lever i issan, jag har bil och jag lever BRA battre an jag nagonsin skulle kunna i sverige for c:a 17000 i manaden, ett par inport wiskey nagra lader pilsner basta kottet fron Macro, big C och jag ar farang,,,,tror fan att de ar ute och aker med honom..

 

 

Hej

 

566Baht om dagen ?

 

 

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl lugna ner dig lite. Om tjejen och killen är överens om att hon ska sluta sitt jobb och tillbringa all tid i byn hos sin familj.

Varför hade hon ett jobb? Troligtvis för pengarnas skull i första hand.

Va fan ska hon leva på under tiden hon väntar på att älsklingen ska komma tbx. Om han kommer tbx. Bananer och ris?

Det finns ju t.om tjejer som har barn sedan tidigare och om du inte vet det...så kostar barn en slant.

Att betala för uppehälle ev. barn m.m anser jag vara en självklarhet. 

Annars får hon väl ha kvar sitt  jobb i bar,krogen,massös,bank eller vad hon nu jobbar med.

 

Är det verkligen självklart att betala 40 000 Baht i månaden till någon man bara känt (läs: betalat för) i tio dagar?

 

Är man inte riktigt erfaren (alternativt mycket riskbenägen) bör man nog springa långt från kvinnor som begär den typen av belopp efter 10 dagar.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ner pa jorden och se fakta,,, jag lever i issan, jag har bil och jag lever BRA battre an jag nagonsin skulle kunna i sverige for c:a 17000 i manaden, ett par inport wiskey nagra lader pilsner basta kottet fron Macro, big C och jag ar farang,,,,tror fan att de ar ute och aker med honom..

Snabbt räknat så är 17000 skr ca 67000 thb.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbt räknat så är 17000 skr ca 67000 thb.

Han kanske avser thai bath när han bor sen länge i Thailand

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ner pa jorden och se fakta,,, jag lever i issan, jag har bil och jag lever BRA battre an jag nagonsin skulle kunna i sverige for c:a 17000 i manaden, ett par inport wiskey nagra lader pilsner basta kottet fron Macro, big C och jag ar farang,,,,tror fan att de ar ute och aker med honom..

 

THB, ink boende?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske avser thai bath när han bor sen länge i Thailand

Kanske, men clas391 skriver: jag lever BRA battre an jag nagonsin skulle kunna i sverige for c:a 17000 i manaden

 

Det tolkar jag som 17000 skr.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Statlig pension har en hel del, den är olika hög beroende på var du har jobbat.

Nu kanske inte de som har statlig pension gifter sig med faranger så ofta (inte de jag känner till iallafall), det hela rör sig väl mer i området runt barflickor / massagetjejer och de fattiga från risfälten. För inte starta tråden med att en 20+ tjej ville ha 40000 i månaden för att dryga ut sin statliga pension?

 

Så hacka inte sönder mitt inlägg som jag skrev  med en positiv tanke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske avser thai bath när han bor sen länge i Thailand

 

Han borde prata THB då det är det som diskuteras.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

THB, ink boende?

Har han ett skuldfritt hus, så är det väl el och vatten som inte brukar kosta så mycket.

 

Han kan nog svara själv när han läser detta.

 

Mina engelska grannar i Korat lever på under 20.000bath per månad för två personer och betalade kontant för huset.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Förstår inte riktigt problemet.

 

Så länge han kan betala med ICA-kort så är allt frid och fröjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske inte de som har statlig pension gifter sig med faranger så ofta (inte de jag känner till iallafall), det hela rör sig väl mer i området runt barflickor / massagetjejer och de fattiga från risfälten. För inte starta tråden med att en 20+ tjej ville ha 40000 i månaden för att dryga ut sin statliga pension?

 

Så hacka inte sönder mitt inlägg som jag skrev  med en positiv tanke...

 

Jag har inte "hackat" i ditt inlägg!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo faktiskt ????, jag har träffat tjejen och det är ett charmtroll så jag kan förstå att min kompis gillar henne, men jag tror han bara kommer bli sårad och förlora en massa pengar. En annan sak som jag läst om på ett annat forum, om hon verkligen gillat honom hade hon kanske begärt 15-20000. Ju mer thaitjejen vill ha i pengar, ju mindre tycker hon om dig.

Ja hade hon tyckt om honom hade det varit gratis[emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte "hackat" i ditt inlägg!

Det viktiga är väl att kunna göra något positivt så nån kan undvika problem i framtiden, att du vill istället leta fel i inlägg är upp till dig men då har du missat målet med inlägget som inte är att prata om vilka som har statlig pension i Thailand. För de är inte de som ingår i gruppen som ämnet handlar om.

 

Kanske finns det en anledning till att  man inte skriver så ofta här på MPR nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela raden!

 

Kan inte nån kanske skapa en tråd typ (inget chattande) Eller om kanske P3 kunde ordna plats någonstans, där nån kan skriva en välformulerat inlägg om skillnader i kulturer som att de inte har statlig pension mm. Så de måste ha inkomst för sin familjs skull, då skulle man kanske kunna få en del att tänka till före och kanske man kan länka dit när man vill tipsa nån... Så de blir medvetna om ev kostnaderna.

 

Sen kanske i samma vända en lite varning om vad som sker när man träffar en ohederlig, med lite tips för att undvika detta.

 

Fördelen med inget chattande är ju att man lätt kan hitta texten, och kanske att det då kan hjälpa nån vare sig det är att förstå Thaikulturen eller att hjälpa nån som trasslat till det med fel kvinna... För detta är ju återkommande... Eller

 

Bara en tanke.

 

Ditt inlägg.

 

 

 

 

Om du vill ha en tråd startad i ämnet så varför tar du inte tag i det och GÖR DET istället för att gnälla på någon som upplyser dej om dina felaktiga uppfattningar!! :bag:

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men tjena. En tjej som verkligen tycker om någon begär inte en spänn för att vara denne trogen.

Sånt där slödder (tjejen) är det bara att hålla sig undan från. Det kommer under inga omständigheter sluta bra för deras offer.

Nej verkligen inte, om det är som du tror. Han är verkligen en genomhygglig kille som inte förtjänar den sortens behandling.

Vi skulle haft ölkväll med ett gäng polare men han får inte komma nu för henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nej verkligen inte, om det är som du tror. Han är verkligen en genomhygglig kille som inte förtjänar den sortens behandling.

Vi skulle haft ölkväll med ett gäng polare men han får inte komma nu för henne.

 

Får han inte träffa polarna för en köpetjej han känt i tio dagar? Du får ursäkta mig nu, men vad är det för toffel egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kostar att ligga på topp. Och det är bara pengar. Risken är väl att det förstör marknaden .

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen självklart att betala 40 000 Baht i månaden till någon man bara känt (läs: betalat för) i tio dagar?

 

Är man inte riktigt erfaren (alternativt mycket riskbenägen) bör man nog springa långt från kvinnor som begär den typen av belopp efter 10 dagar.

 

/Krille

läs mitt inlägg! Var fan skrev jag att man ska betala 40 lax/månaden. Jag skriver att man ska betala ett skäligt uppehälle samt för ev. barn.

Inget annat!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får han inte träffa polarna för en köpetjej han känt i tio dagar? Du får ursäkta mig nu, men vad är det för toffel egentligen?

Nej men han ska ut med tjejen, hennes kollegor och deras darlingar
Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Man behöver inte vara ett geni för att räkna ut varför så många unga thailändska flickor lockas till utländska män, oavsett hur gammal, hur ful eller socialt oduglig du är så i nästan samtliga fall är den enda anledningen till att dom inleder en relation, pengar. Glöm aldrig det!

 

Problemet är att särskilja ärliga tjejer från de som är beredda att gå mycket långt för att snärja en utländsk man där den enda avsikten är att lura av honom så mycket pengar som möjligt. Dessa flickor är bra på vad de gör, mycket bra!

 

Lägg då till tankesättet som många thailändskor har.....att alla pengar måste spenderas och att det bör satsas på ett sätt som låter andra veta att du har rikedom!

 

Det är nu det börjar bli riktigt farligt för många……..

 

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn har varit longtime ca 10 dagar med en massagebrud. Nu säger hon att hon vill åka till hemorten för att vara med sin familj. Det kommer kosta 40000/mån för min kompis och då kommer hon vänta på honom tills han är tillbaka.

 

Är hon duktig på sitt yrke så tjänar hon säkert 40 000 eller mer per månad på sitt massagejobb. Det handlar väl i så fall helt enkelt om en kalkyl baserad på förlorad arbetsinkomst och inte vad det kostar att leva i byn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...