Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

Guest jlh66
30 minuter sedan, skrev samet:

Hälta av en helmara

Helt säkert är det så🧐Sen vill jag gärna be lite om ursäkt för att mitt inlägg ser så jävla skitnödigt ut.det var absolut inte menat så 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 timmar sedan, skrev Atom:

Jag ska försöka mig på en sammanfattning av tråden:

 

- Man ska vara jämnårig för då kan man typ springa halvmaran tillsammans.

- Man ska ha liknande intressen för då kanske båda gillar att springa och då kan man ju typ springa halvmaran tillsammans.

- Man bör ha liknande religion, eller i alla fall bör hon inte vara muslim, för inte fan springer muslimer halvmaran.

- Man bör ha liknande utbildning, uppväxt och värderingar; inte alla jävlar vill springa halvmaran.

- Man bör ha samma kroppsform; trots allt ingen vits att springa halvmaran tillsammans om man inte springer lika fort.

 

Bäst är det om man har en bror i liknande ålder och allra bästast givetvis om man har en enäggstvillingsbror; då är det bara att slå till och gifta sig med honom på en gång  😉

Nu skall vi se... ja det är du som lekte sanningsorakel och myndigt konstatera att om man skriver inlägg mellan 7-16 på mpr så måste man vara bidragstagare, var visst när dina argument tog slut som du föll in på personangrepp i god härskarteknik, ja vad gör du inte för att inte tappa ansiktet för din supportergrupp.

 

Du glömde i din så seriösa analys att det finns nattarbetare eller de som jobbar veckovis/ledig veckovis...

 

Så du har samlat mod och gör ett försök till att på olika sätt kritisera mitt inlägg med att åter ta till härskarteknik där du istället för att svara seriöst mer vill förlöjliga andra debattörer som inte tänker som du...

Har du inte mer seriösa saker att skiva om du som vill leka lärd, man tycker du borde besitta mer kunskap som du kan dela med dig på forat än att leka pajas för att få lite "like" av kompisgänget... Själv skulle jag inte se det som speciellt givande att sitta här och fiska "like".

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-06-16 at 09:59, skrev Tekkor:

Men som sagt smaken är delad och folk är vuxna nog att göra sina egna val här i livet, vad andra gör bryr jag mig inte om.  Men det är märkligt hur folk förändras när de åker utomlands, som med mc, i sverige är det nyktert med hjälm och skyddskläder, med i Thailand tänker samma personer att det är okey att köra full och utan hjälm och med bara changlinne flippflopp och kortbrallor...

Det är nog fler som skulle höja på ögonbrynen om någon drog på sig ett skinnställ medans han viftar in en moppetaxi för att ta sig ner till stranden. Men det kanske du gör? När det gäller alkohol och trafik är ju Thailändarna betydlig mer liberalt inställda och det påverkar ju naturligtvis också de svenskar som vekar eller turistar där. Sverige sticker ju ut åt andra hållet när det gäller alkohol och bilkörning. Personligen har jag inga problem med att ta en 2-3 öl och ändå köra hem men helst inte mer än så. De undviker jag dock i Sverige då en blåskontroll skulle få ganska stora konsekvenser. För en del skulle det kanske även innebära ett förlorat jobb. Så personligen tycker nog inte att det är så märkligt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mankan:

Det är nog fler som skulle höja på ögonbrynen om någon drog på sig ett skinnställ medans han viftar in en moppetaxi för att ta sig ner till stranden. Men det kanske du gör? När det gäller alkohol och trafik är ju Thailändarna betydlig mer liberalt inställda och det påverkar ju naturligtvis också de svenskar som vekar eller turistar där. Sverige sticker ju ut åt andra hållet när det gäller alkohol och bilkörning. Personligen har jag inga problem med att ta en 2-3 öl och ändå köra hem men helst inte mer än så. De undviker jag dock i Sverige då en blåskontroll skulle få ganska stora konsekvenser. För en del skulle det kanske även innebära ett förlorat jobb. Så personligen tycker nog inte att det är så märkligt.

Skyll fan inte på din fyllekörning på Thailändsk lag, det är du som kör... Det är du som druckit. Alkisar och dess bortförklaringar... Fy F#n

 

 

Det räcker rätt långt att ha på sig jeans, oftast om man kör omkull kommer kroppen i rullning, är det kollision spelar det egentligen ingen roll.

Hjälm har man oftast som skydd om man är rädd om sin hjärna, en del värdesätter helt enkelt inte den delen på sig kropp, så är det.

 

Vi åker egen bil/taxi när vi förflyttar oss, condo ligger drygt 30 meter från havet så vi behöver inte mc-taxi. Men det var inte det som diskuterades...

 

Du menar att en del svenskar förlorar sitt förnuftiga tänkande när de åker till Thailand, kanske du  som gillar att köra full och tror att reglerna i sverige bara är till för att jäklas med folk....

Jag har sett tillräckligt med personer som drabbats av alkisar som "tål ett par järn" som sen inte hinner reagera och skadar oskyldiga... Och ibland kör ihjäl oskyldiga.

 

Vidrigt egoistiskt tänkande.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

hamnoi som tar till snurrigt karma.

Tar till bildspråk så du förstår vad som är farligt att göra i trafiken.

ead24220306a_a7b459df_500.gif.40115c5a6005270ba3d2aa996129296c.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaks till tråden!

Rätt svar är naturligtvis 7 år och 8 månader!

Jag har testat och VET att det funkar!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tekkor:

hamnoi som tar till snurrigt karma.

Tar till bildspråk så du förstår vad som är farligt att göra i trafiken.

ead24220306a_a7b459df_500.gif.40115c5a6005270ba3d2aa996129296c.gif

2-3 öl o man är alkoholist...Kan man inte köra på 2-3 öl så ska man inte köra alls😃

Hela du är ju en snurrgubbe som spammar forumet 24/7 med ett satans svammel.

 

Hoppas du blivit av med kronkalle👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Tekkor:

Skyll fan inte på din fyllekörning på Thailändsk lag, det är du som kör... Det är du som druckit. Alkisar och dess bortförklaringar... Fy F#n

 

 

Det räcker rätt långt att ha på sig jeans, oftast om man kör omkull kommer kroppen i rullning, är det kollision spelar det egentligen ingen roll.

Hjälm har man oftast som skydd om man är rädd om sin hjärna, en del värdesätter helt enkelt inte den delen på sig kropp, så är det.

 

Vi åker egen bil/taxi när vi förflyttar oss, condo ligger drygt 30 meter från havet så vi behöver inte mc-taxi. Men det var inte det som diskuterades...

 

Du menar att en del svenskar förlorar sitt förnuftiga tänkande när de åker till Thailand, kanske du  som gillar att köra full och tror att reglerna i sverige bara är till för att jäklas med folk....

Jag har sett tillräckligt med personer som drabbats av alkisar som "tål ett par järn" som sen inte hinner reagera och skadar oskyldiga... Och ibland kör ihjäl oskyldiga.

 

Vidrigt egoistiskt tänkande.

 

Inte dåligt vad det går framåt. Inte länge sedan du satt här och tjöt för att du var inneboende hos din bror och inte fick bidrag. Nu har du egen bil och condo i Los? 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev hamnoi:

2-3 öl o man är alkoholist...Kan man inte köra på 2-3 öl så ska man inte köra alls😃

Hela du är ju en snurrgubbe som spammar forumet 24/7 med ett satans svammel.

 

Hoppas du blivit av med kronkalle👍

Det som var det viktiga i inlägget är andras liv så att dricka och köra är aldrig okey.

Men som alltid så försvarar sig de som har dryckesproblem med att förhärliga drickandet. Sorgligt.

 

Ryck upp dig, livet har mer att ge än ett kort rus och ågren dagen efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
43 minuter sedan, skrev Tekkor:

hamnoi som tar till snurrigt karma.

Tar till bildspråk så du förstår vad som är farligt att göra i trafiken.

ead24220306a_a7b459df_500.gif.40115c5a6005270ba3d2aa996129296c.gif

Hamnoi har automatlåda, så det är lugnt med lite alko i kroppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tekkor:

Det som var det viktiga i inlägget är andras liv så att dricka och köra är aldrig okey.

Men som alltid så försvarar sig de som har dryckesproblem med att förhärliga drickandet. Sorgligt.

 

Ryck upp dig, livet har mer att ge än ett kort rus och ågren dagen efter.

Ja, man kunde t.ex ha varit inneboende hos sin (elaka) bror och haft betalningsanmärkningar, livet har mer att ge än så.

Skönt att ha klarat sig från sån skit, ett gissel med folk som inte har koll på sin ekonomi och belastar samhället, tvi vale!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hamnoi har automatlåda, så det är lugnt med lite alko i kroppen.

Skulle utan problem kunna köra på 2-3öl på 2h, alkomätaren hade inte gett utslag.

Men den nyktra moralisten, f´låt alkoholisten begriper inte sånt.

Han måste ha ett helvete i Thailand med att styra upp där, trots att han tycker man ska ta seden dit den kommer :-) 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Tekkor:

Skyll fan inte på din fyllekörning på Thailändsk lag, det är du som kör... Det är du som druckit. Alkisar och dess bortförklaringar... Fy F#n

 

 

Det räcker rätt långt att ha på sig jeans, oftast om man kör omkull kommer kroppen i rullning, är det kollision spelar det egentligen ingen roll.

Hjälm har man oftast som skydd om man är rädd om sin hjärna, en del värdesätter helt enkelt inte den delen på sig kropp, så är det.

 

Vi åker egen bil/taxi när vi förflyttar oss, condo ligger drygt 30 meter från havet så vi behöver inte mc-taxi. Men det var inte det som diskuterades...

 

Du menar att en del svenskar förlorar sitt förnuftiga tänkande när de åker till Thailand, kanske du  som gillar att köra full och tror att reglerna i sverige bara är till för att jäklas med folk....

Jag har sett tillräckligt med personer som drabbats av alkisar som "tål ett par järn" som sen inte hinner reagera och skadar oskyldiga... Och ibland kör ihjäl oskyldiga.

 

Vidrigt egoistiskt tänkande.

 

Min fyllekörning? Ett par tre öl kallar jag inte fyllekörning. De är ju inte så att jag halsar dem strax innan för att sätta mig å köra. Lagen nämnde jag inte så jag skyllde väl knappast på den eller något annat. Ja sa bara som det var. Men när du nu ändå nämner lagen då tillåter ju även den en högre promille än Sverige.

 

Och nej jag menar inte att Svenskar förlorar sitt förnuftiga tänkande när de reser till Thailand, det är det väl snarare du som menar. Jag menar bara att många anpassar sig till andra förutsättningar och en annan kultur och de får du väl tycka vad du vill om, men jag tycker inte det är speciellt märkligt. 

 

Du kallar mig alltså alkoholist också. Trevligt, det sätter ju lite extra krydda på diskussionerna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev hamnoi:

Skulle utan problem kunna köra på 2-3öl på 2h, alkomätaren hade inte gett utslag.

Men den nyktra moralisten, f´låt alkoholisten begriper inte sånt.

Han måste ha ett helvete i Thailand med att styra upp där, trots att han tycker man ska ta seden dit den kommer :-) 

Ja, men med automatlåda så är det ju lugnt.

2-3 öl om man har manuell växellåda, men med automatlåda så ser jag inga begränsningar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, inte vet jag.

Gjort slut på en sjuttiofemma och ett tjog Singha men inte fan kör jag bil efter det.

Skål er jävla tomtar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mankan:

Min fyllekörning? Ett par tre öl kallar jag inte fyllekörning. De är ju inte så att jag halsar dem strax innan för att sätta mig å köra. Lagen nämnde jag inte så jag skyllde väl knappast på den eller något annat. Ja sa bara som det var. Men när du nu ändå nämner lagen då tillåter ju även den en högre promille än Sverige.

 

Och nej jag menar inte att Svenskar förlorar sitt förnuftiga tänkande när de reser till Thailand, det är det väl snarare du som menar. Jag menar bara att många anpassar sig till andra förutsättningar och en annan kultur och de får du väl tycka vad du vill om, men jag tycker inte det är speciellt märkligt. 

 

Du kallar mig alltså alkoholist också. Trevligt, det sätter ju lite extra krydda på diskussionerna.

Många falanger förlorar väl förnuftet i Thailand när dom hyr en "moppe" fast dom inte har mc kk och knappt kört ens 50cc i sitt hemland, Thailand är ju det perfekta landet att ge sig ut i trafiken och träna eller hur..

Dom absolut värsta i trafiken här är unga Thai killar och 14 dagars turister under 50.

 

Om en som bott här i x antal år och är van förare och dessutom van vid alkohol dricker ett par öl å kör hem ser jag inte som ett stort problem.

 

Betydligt värre då med ex alla Grab/Panda förare som hetsar för att köra in fler bonuspoäng. Riktiga stolpskott. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att så många på forat tycker det är okey att dricka alkohol och sedan köra fordon på vägarna och riskera oskyldigas liv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Tekkor:

Tråkigt att så många på forat tycker det är okey att dricka alkohol och sedan köra fordon på vägarna och riskera oskyldigas liv.

 

Frågan är ju bara hur du kommer till den slutsatsen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Tekkor:

Tråkigt att så många på forat tycker det är okey att dricka alkohol och sedan köra fordon på vägarna och riskera oskyldigas liv.

 

Många 🤔

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Många 🤔

Det fanns väl en (1) mer förut som nu finns på ett liknande forum.😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Åldersskillnad?

Välj själv. Gör som du vill. Så länge du och din partner är lyckliga.

Tror de flesta vuxna människor, efter alla egna upplevelser och erfarenheter, kommit fram till vad som är bäst för dem - och därigenom kan dra sina egna vettiga slutsatser.

Tufft kan det förstås vara för de unga och oerfarna som hoppar " i galen tunna " i hopp om guld och gröna skogar. Kan bli en dyrköpt läxa.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
21 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Åldersskillnad?

Välj själv. Gör som du vill. Så länge du och din partner är lyckliga.

Tror de flesta vuxna människor, efter alla egna upplevelser och erfarenheter, kommit fram till vad som är bäst för dem - och därigenom kan dra sina egna vettiga slutsatser.

Tufft kan det förstås vara för de unga och oerfarna som hoppar " i galen tunna " i hopp om guld och gröna skogar. Kan bli en dyrköpt läxa.

 

 

 

För att bo i skogen är du en klok man Isbiten :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
16 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

För att bo i skogen är du en klok man Isbiten :good:

Det är bland granitstenar, enbuskar och myggor som man kläcker de finaste idéerna....

 

😂

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dolph Lundgren har i alla fall satt standarden mellan Svenska män och Norska kvinnor!

62 årig man och 24 årig kvinna tycks vara helt OK!

I alla fall enligt Dolphs dotter, som är lika gammal som Dolphs nya fästmö!

 

dolph.thumb.jpg.d95108b8ee43f00d19a40d871772d237.jpg

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3JrpOM/ida-lundgrens-relation-till-pappa-dolphs-24-arige-karlek

 

Önskar det unga paret många års lycka!

 

EDIT: Kom just på att jag faktiskt anser att när "Svärfar" är yngre än maken, så kan jag tycka att maken är för gammel...

Gäller alla raser och nationaliteter.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...