Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev LTD:

Du utgår lite för mycket från dig själv. 

Alla gubbar e inte trötta å sega, jag har en vän som är 80 bast som älskar å ränna på barer å spela biljard mm, grymt viril gubbe å hans unga tjej hänger knappt med i svängarna. 

 

Bor man i Thailand så skiter man väl fullständigt i vad folk i Sverige tycker, svennar e generellt bara avundsjuka moralkärringar. 

Man håller inte på att räkna om till sek och jämför med svenska priser när man handlar heller. 

Du resonerar ju lite som en typisk 2v turist. 

Nä utgår inte från mig själv direkt, utan mer från det uppfostran jag fått i sverige, man sätter inte på småflickor. Skulle nån gubbe satt på min dotter skulle det blivit lite handgemäng typ... Så är det i min värld, men vad du upplever som okey "are up to you"... Så för dig är det okey. Så det är gångbart i din syn på livet men inte min... Vi har olika uppfattningar hur man beter sig... Förstå att vi båda har rätt till olika åsikter även om de skiljer sig....

 

Det är okey om du gillar yngre flickor. Förstår att du försvarar din livsstil.

Sen ogillar jag att du använder det kränkande uttrycket om oss svenska med att kalla oss för svennar som migranterna använder nedvärderande mot oss, har du ett förakt mot svenskar? Om inte annat så kallar du oss svenskar för svenskar framöver...

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Tekkor:

1.

Så dina svenska grannar ser det okey att en 60 årig gubbe sätter på en 20 åring typ deras dotter? Intressant, skulle du gilla att nån gubbe satte på din tonårsdotter? Det skulle inte jag göra.

Såklart de som förnekar att deras partnern är för ung, reagerar med att de struntar i vad andra säger...

 

2. Svärige skriver man ironiskt när det handlar om just migranter i sverige, nä jag är svensk med lite tysk härkomst. Så det var ett dåligt svar av dig där du prova på en härskarteknik där man  angriper stavfel för att få poäng när man saknar vettiga argument.

 

3. Såklart man kan ha samma intressen... Men när du var 20, ville du läsa PRO tidningen med partnern och mata duvorna eller festa loss med jämnåriga? Gubbsjuka med panik skulle jag mer kalla det när man vill rättfärdiga umgänge med yngre flickor..

 

4. Märkligt tänkande du har.... Är du inne på den muslimska synen på kvinnor?

 

5. Ja men nu gör vi inte så i sverige, det är bara vissa män som ser efter yngre tjejer... Inte mestadels av befolkningen... Jo så klart medelålders kvinnor som jobbar på hvb hem och sexar med småpojkar.

 

6. Ja så tänker du... Inte jag i alla fall.

 

Själv som sagt så får jag ut mer av jämnåriga partners.

 

Nog om detta för idag, handlat på Biltema och måste skruva ihop allt nu...

 

 

1. Vad mina svenska grannar ser som okey vet jag inte. Ganska ointressant.

    Är deras dotter myndig så är det upp till henne vem hon är tillsammans med.

   Förnekar att partnern är för ung och därför strunta i vad andra säger?

   Skulle någon komma med typ sådana kommentarer till mig då skulle i varje fall jag, skall du ha klart     för dig, inte strunta i vad de sagt.... 
2. Du vet ingenting om ironi. Det bevisar du med din kommentar.

3. Umgänge med yngre flickor?

    Har aldrig läst en PRO-tidning men den är säkert intressant. Eller?                           

    När jag var 20 läste jag inte några som helst tidningar med min partner. Vi gjorde helt andra saker  tillsammans.

    Festade loss med jämnåriga? Det var väl mest de som inte hade en partner och som sökte en  partner som gjorde det.

    Med partner så festade man loss med henne.

4. Muslimska synen? Du kanske skall uttrycka dig lite klarare. Generalisera på du.

5. Nu är du inne på yngre tjejer igen och sex med småpojkar. Du nämnde tonårsdotter tidigare. Då får   jag hoppas att det inte är typ trettonåringar du menar.

   Är det så du uppfattade TS intentioner med sin frågeställning?

    En diskussion här om sex med barn? Släpp det.

6. Känner en hel del par med ganska stor åldersskillnad. I många fall är det damen som är betydligt äldre. Vad är fel med det?  Är väl bara de avundsjuka och fördomsfulla som tycker att det är fel.

 

 

 

 

 

    

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Alarik:

 

1. Vad mina svenska grannar ser som okey vet jag inte. Ganska ointressant.

    Är deras dotter myndig så är det upp till henne vem hon är tillsammans med.

   Förnekar att partnern är för ung och därför strunta i vad andra säger?

   Skulle någon komma med typ sådana kommentarer till mig då skulle i varje fall jag, skall du ha klart     för dig, inte strunta i vad de sagt.... 
2. Du vet ingenting om ironi. Det bevisar du med din kommentar.

3. Umgänge med yngre flickor?

    Har aldrig läst en PRO-tidning men den är säkert intressant. Eller?                           

    När jag var 20 läste jag inte några som helst tidningar med min partner. Vi gjorde helt andra saker  tillsammans.

    Festade loss med jämnåriga? Det var väl mest de som inte hade en partner och som sökte en  partner som gjorde det.

    Med partner så festade man loss med henne.

4. Muslimska synen? Du kanske skall uttrycka dig lite klarare. Generalisera på du.

5. Nu är du inne på yngre tjejer igen och sex med småpojkar. Du nämnde tonårsdotter tidigare. Då får   jag hoppas att det inte är typ trettonåringar du menar.

   Är det så du uppfattade TS intentioner med sin frågeställning?

    En diskussion här om sex med barn? Släpp det.

6. Känner en hel del par med ganska stor åldersskillnad. I många fall är det damen som är betydligt äldre. Vad är fel med det?  Är väl bara de avundsjuka och fördomsfulla som tycker att det är fel.

 

 

 

 

 

    

Okey, du gillar småflickor, det gör inte jag.... Karma får vi alla för det skit vi gör i livet...

 

Bli inte nu hysterisk, vi har alla vår rätt att göra det vi tror är rätt och riktigt, du gillar den muslimska stilen, det gör inte jag.... Vad är problemet? Men som sagt skulle du pillat på min dotter... Då får du ta den karman direkt med mig.

Varför är det så himla roligt att jaga småflickor?  Låt dem för fan ha roligt med jämnåriga som vi hade på våran tid....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tekkor:

Nä utgår inte från mig själv direkt, utan mer från det uppfostran jag fått i sverige, man sätter inte på småflickor. Skulle nån gubbe satt på min dotter skulle det blivit lite handgemäng typ... Så är det i min värld, men vad du upplever som okey "are up to you"... Så för dig är det okey. Så det är gångbart i din syn på livet men inte min... Vi har olika uppfattningar hur man beter sig... Förstå att vi båda har rätt till olika åsikter även om de skiljer sig....

 

Det är okey om du gillar yngre flickor. Förstår att du försvarar din livsstil.

Sen ogillar jag att du använder det kränkande uttrycket om oss svenska med att kalla oss för svennar som migranterna använder nedvärderande mot oss, har du ett förakt mot svenskar? Om inte annat så kallar du oss svenskar för svenskar framöver...

 

 

 

Även detta inlägg visar att du utgår från dig själv, din åsikt är den enda rätta. 

För mig hamnar du i facket avundsjuka gubbar men du kan säkert vara trevlig för det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man eller kvinna är vuxen så har hen väl laglig rätt att välja själv oberoende av vad andra anser, dotter eller inte.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tekkor:

Okey, du gillar småflickor, det gör inte jag.... Karma får vi alla för det skit vi gör i livet...

 

Bli inte nu hysterisk, vi har alla vår rätt att göra det vi tror är rätt och riktigt, du gillar den muslimska stilen, det gör inte jag.... Vad är problemet? Men som sagt skulle du pillat på min dotter... Då får du ta den karman direkt med mig.

Varför är det så himla roligt att jaga småflickor?  Låt dem för fan ha roligt med jämnåriga som vi hade på våran tid....

 

Det var väldigt vad du tjatar om din dotter.

Jag är inte ett dugg intresserad av henne. Inte det allra minsta.

Tycker du skall sluta upp med att tjata om henne här och kom inte med förtäckta hotelser här i forumet.

Och sluta för upp med dina påståenden om att jag skulle gilla muslimska stil och småflickor.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 timmar sedan, skrev LTD:

Dom som funderar en massa på detta är bara avundsjuka gubbar som vill ha en snyggare fru eller kärringar som inte fått nåt på länge. 

Det är bara gamla som säger så

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tekkor:

Ett sätt att tänka är väl, skulle man kunna ha samma åldersskillnad med en svensk tjej och bli accepterad av sina svenska grannar i sverige.

 

Sen har vi nya svärige där socialdemokraterna accepterar extrema åldersskillnader i äktenskap om de gift sig i ett sandland där de inte har kristen tro.

 

Själv föredrar jag jämnårigt, man vill ju ha lite samma intressen, så man har något att prata om. Sen är det väl inte kul för en ung tjej att ha en gubbe som inte orkar eller ens är intresserad av dans mm som exempel. Istället för att umgås med jämnåriga och ha kul som vi när vi var unga...

 

Men som sagt smaken är delad och folk är vuxna nog att göra sina egna val här i livet, vad andra gör bryr jag mig inte om.  Men det är märkligt hur folk förändras när de åker utomlands, som med mc, i sverige är det nyktert med hjälm och skyddskläder, med i Thailand tänker samma personer att det är okey att köra full och utan hjälm och med bara changlinne flippflopp och kortbrallor...

 

De som reagerar mest på detta inlägg bör väl vara de som innerst inne känner att de kanske går för långt utanför ramarna.

 

Vore intressant att se om det är någon som skulle acceptera samma åldersskillnad med svenska tjejer.

 

ps. glöm inte att dricka mycket vatten idag, varmt för en gång skull i svadala.

 

 

 

1 timme sedan, skrev Amigo:

Man räknar ju enl formeln: Äldst delas på två o plus 7 år så om man är 60 blir 37 en idealiskt ålder på damen.

Tja @Tekkor, enligt @Amigo ´s helt korrekta formel, så anser jag att de flesta svenska grannar inte skulle ha nåt problem med en 60-åring som gifte sej med en 37-åring, eller vad tror du?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tekkor:

Ett sätt att tänka är väl, skulle man kunna ha samma åldersskillnad med en svensk tjej och bli accepterad av sina svenska grannar i sverige.

 

Sen har vi nya svärige där socialdemokraterna accepterar extrema åldersskillnader i äktenskap om de gift sig i ett sandland där de inte har kristen tro.

 

Själv föredrar jag jämnårigt, man vill ju ha lite samma intressen, så man har något att prata om. Sen är det väl inte kul för en ung tjej att ha en gubbe som inte orkar eller ens är intresserad av dans mm som exempel. Istället för att umgås med jämnåriga och ha kul som vi när vi var unga...

 

Men som sagt smaken är delad och folk är vuxna nog att göra sina egna val här i livet, vad andra gör bryr jag mig inte om.  Men det är märkligt hur folk förändras när de åker utomlands, som med mc, i sverige är det nyktert med hjälm och skyddskläder, med i Thailand tänker samma personer att det är okey att köra full och utan hjälm och med bara changlinne flippflopp och kortbrallor...

 

De som reagerar mest på detta inlägg bör väl vara de som innerst inne känner att de kanske går för långt utanför ramarna.

 

Vore intressant att se om det är någon som skulle acceptera samma åldersskillnad med svenska tjejer.

 

ps. glöm inte att dricka mycket vatten idag, varmt för en gång skull i svadala.

 

 

Älskar dina skumma formuleringar 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Avslutningsvis så citerar jag mig själv.

"De som reagerar mest på detta inlägg bör väl vara de som innerst inne känner att de kanske går för långt utanför ramarna."

 

TS frågade efter vad en lämplig accepterad åldersskillnad kunde vara, på den frågan delade jag med mig av min syn och det är mer åt det jämnåriga hållet. Och samtidigt beskrev jag lite om varför.

 

De som föredrar och förespråkar stor åldersskillnad är lite fåordiga i sin beskrivning vad som är bra med det alternativet. De lägger mer tid på att analysera och kritisera mig som person.

 

Så fördelen med yngre tjejer är att man kan spela biljard med dem även när man är 80 år, okey.

Man kan ha samma intressen trots åldersskillnaden, ja det är sant. Men hur fungerar det tex med att springa halvmaran och annat fysiskt krävande?

18 timmar sedan, skrev SatanG:

Om man eller kvinna är vuxen så har hen väl laglig rätt att välja själv oberoende av vad andra anser, dotter eller inte.

 

/ SatanG

Se där, ja förutom att om du skall skriva på feministisk svenska får du göra det fullt ut.

"Om hennar är vuxna så har hen väl laglig rätt att välja själv oberoende av vad andra hen anser,  hen eller inte."

På traditionell svenska blir det.

"Om man eller kvinna är vuxen så har man väl laglig rätt att själv välja oberoende av vad andra anser, vare sig det är ens dotter eller inte."

 

Visst är det så, har inte påstått att annat, men de som föredrar stor åldersskillnad har dåligt med argument varför det är så bra med det valet. Var bara lite nyfiken på vad för fördelar ni ansåg er ha fått av ert partnerval.

 

Sen var väl TS fråga inte vad som var en legal åldersskillnad utan det var väl mer vad som var moraliskt okey.

 

Nu får ni bråka med er själva, och jag fick ihop mina Biltema delar efter visst justerande.

Men en del av deras yngre personal kunde man klarat sig utan... Minns när man kunde fråga personal (i olika andra affärer) som hade mer kunskap än en annan, känns tröstlöst när man får förklara för personalen olika sakers funktion...

 

20 timmar sedan, skrev Alarik:

Det var väldigt vad du tjatar om din dotter.

Jag är inte ett dugg intresserad av henne. Inte det allra minsta.

Tycker du skall sluta upp med att tjata om henne här och kom inte med förtäckta hotelser här i forumet.

Och sluta för upp med dina påståenden om att jag skulle gilla muslimska stil och småflickor.

 

 

 

Äsch, jag svarar dig med.

Om du inte gillar kvinnor (dotter är idag vuxen) så är det upp till dig, jag ser ingen anledning till att ifrågasätta andras läggning.

Du verkar ta det hårt att jag skulle reagera om nån pilla på tex en dotter, varför ???

Det glädjer mig att du inte sympatiserar med annans religions kvinnosyn och att du inte gillar yngre tjejer.

 

När kidsen var små fanns det en benämning för en del herrar, "fula gubbar"... Vad kallas de idag?

 

Och trigga inte mig mer nu, den dagen jag blir pensionär kommer ni troligen att få svar på ALLA era frågor.

 

Tills dess. Vi är alla fria att göra vad som i denna frågan utan att bli dömda av andra, det är vår inre moraliska strid vi allena har att jobba med.

 

Ha en fortsatt trevlig onsdag och är ni tillfreds med era liv, kör på.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

Äsch, jag svarar dig med.

Om du inte gillar kvinnor (dotter är idag vuxen) så är det upp till dig, jag ser ingen anledning till att ifrågasätta andras läggning.

Du verkar ta det hårt att jag skulle reagera om nån pilla på tex en dotter, varför ???

Det glädjer mig att du inte sympatiserar med annans religions kvinnosyn och att du inte gillar yngre tjejer.

 

När kidsen var små fanns det en benämning för en del herrar, "fula gubbar"... Vad kallas de idag?

 

Och trigga inte mig mer nu, den dagen jag blir pensionär kommer ni troligen att få svar på ALLA era frågor.

 

Tills dess. Vi är alla fria att göra vad som i denna frågan utan att bli dömda av andra, det är vår inre moraliska strid vi allena har att jobba med.

 

Ha en fortsatt trevlig onsdag och är ni tillfreds med era liv, kör på.

 

 

Jag gillar visst kvinnor men jag är ändå inte intresserad av din dotter.

Tack annars för erbjudandet men jag är nöjd med den kvinna jag har.

Och fy för tusan att få en sådan som dig till svärfar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

När kidsen var små fanns det en benämning för en del herrar, "fula gubbar"... Vad kallas de idag?

I alla tider har barn varnats för fula gubbar men i verkligheten behöver de varken vara fula eller gubbar

Det kan vara alldeles vanliga vuxna eller ungdomar som förgriper sig på barn. Oftast är det någon barnet känner och litar på.

Jag ser för min del inte att det finns något straff hårt nog åt den som förgriper sig på ett barn.

Vill inte här precisera vad jag tycker är lämpligt. Men tror faktiskt att många här på forumet tycker detsamma.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rena vansinnet med för stor åldersskillnad, framförallt på gamla dar och man bor i ett land där medborgarna uppbär pension.

Frugan är några år yngre än jag är men vi är numera båda ålderspensionärer.

Visst frugan hoppar in ibland när arbetslusten hägrar och arvodet är tillräckligt högt och själv kan jag när som helst jobba lite i firman.

Annars är det toppen att kunna ta sig för vad som helst när som helst eftersom vi båda inte har något som hindrar oss.

Personligen tror jag det både blivit tröttande och irriterande med en betydligt yngre fru, en fru upptagen med sitt lönearbete eller full av aktivitetslusta.

Nu kan vi gotta oss tillsammans med barnbarnen när den lusten faller på, eller ta sovmorgnar när den anden faller på.

Har du flickvännen (frugan) som kombinerad hushållerska/älskarinna och vill känna dig lite förmer kan jag förstå att du vill ha en yngre och grann tös.

Men med en riktig livspartner är det sannolikhet att man åldersmässighet bör ligga ganska nära varandra och eftersom kvinnorna inte sällan överlever mannen bör kvinnan vara kanske 5 år äldre. Dessutom brukar vi män bli skröpligare än kvinnorna på ålderns höst, åldras tillsammans är nog inte helt fel..

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev evert 1:

Dessutom brukar vi män bli skröpligare än kvinnorna på ålderns höst, åldras tillsammans är nog inte helt fel..

Jag brukar säga till kärringen ibland att hon är för gammal och att det är dags att uppgradera till en yngre förmåga. Hon brukar svara, fritt översatt: "bra gubbjävel, då slipper jag ta hand om dig när du blir gammal och senil,  och jag kan ha det lugnt och skönt på gamla dar". Typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev evert 1:

Rena vansinnet med för stor åldersskillnad, framförallt på gamla dar och man bor i ett land där medborgarna uppbär pension.

Frugan är några år yngre än jag är men vi är numera båda ålderspensionärer.

Visst frugan hoppar in ibland när arbetslusten hägrar och arvodet är tillräckligt högt och själv kan jag när som helst jobba lite i firman.

Annars är det toppen att kunna ta sig för vad som helst när som helst eftersom vi båda inte har något som hindrar oss.

Personligen tror jag det både blivit tröttande och irriterande med en betydligt yngre fru, en fru upptagen med sitt lönearbete eller full av aktivitetslusta.

Nu kan vi gotta oss tillsammans med barnbarnen när den lusten faller på, eller ta sovmorgnar när den anden faller på.

Har du flickvännen (frugan) som kombinerad hushållerska/älskarinna och vill känna dig lite förmer kan jag förstå att du vill ha en yngre och grann tös.

Men med en riktig livspartner är det sannolikhet att man åldersmässighet bör ligga ganska nära varandra och eftersom kvinnorna inte sällan överlever mannen bör kvinnan vara kanske 5 år äldre. Dessutom brukar vi män bli skröpligare än kvinnorna på ålderns höst, åldras tillsammans är nog inte helt fel..

Ligger en del visdom i det där inlägget!

Jag har ett par goda, svenska, vänner som har varit gifta med varann i strax 25 år.

Han gick i pension för drygt 5 år sedan, och hon har nästan 10 år kvar till pension (OM hon får gå vid 65...).

 

Risken för att hon blir änka innan hon pensioneras är inte obefintlig.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Tommy:

Ligger en del visdom i det där inlägget!

Jag har ett par goda, svenska, vänner som har varit gifta med varann i strax 25 år.

Han gick i pension för drygt 5 år sedan, och hon har nästan 10 år kvar till pension (OM hon får gå vid 65...).

 

Risken för att hon blir änka innan hon pensioneras är inte obefintlig.

 

 

MVH

Hon kanske kommer att ärva honom och leva gott resten av sitt liv.

Jag tycker att så länge folk lever med varandra frivilligt då är det deras sak.

Inte behöver svenska gubbjävlar diskutera och bry sig om andras förhalande.

Tråden är lite av en syjunta karaktär. Käringar bryr sig om andras kärleksproblem.

Så länge andras åldersskillnad drabbar inte er personligen, varken fysisk eller ekonomisk så strunt i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hen måste väl vara toppen att dra sig tillbaka och låta kärringen jobba. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Hon kanske kommer att ärva honom och leva gott resten av sitt liv.

Jag tycker att så länge folk lever med varandra frivilligt då är det deras sak.

Inte behöver svenska gubbjävlar diskutera och bry sig om andras förhalande.

Tråden är lite av en syjunta karaktär. Käringar bryr sig om andras kärleksproblem.

Så länge andras åldersskillnad drabbar inte er personligen, varken fysisk eller ekonomisk så strunt i det.

Eller så kommer hans dotter att ärva och kräva ut sin del, min kvinnliga kompis, som inte har några barn kanske får lämna huset eller sitta med en låneskuld på villan, som de köpte för några år sedan?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång i tiden så var jag gift med en betydligt yngre dam. Det funkade bra tills hon tyckte att kompisarna var viktigare än man o barn. 

Jag gick ut på den fria marknaden ( nätet )

Det blev en hel del olika datingsiter  ( svenska o icke svenska )och vad som slog mig var att damerna som var runt min ålder var ordentligt skröpliga. 

visst, ja e ingen skönhet med 6pack på magen men visst,, smårynkor runt ögona har väl dykt upp o magen kunde ha en bättre  förbränning ,, så urvalet kanske minskade något. Har man dessutom ett barn på nästan 3 år så minskar det ännu mer. 

Sen var det Hon,, hon som faktiskt tyckte att en man som nästintill är ensamstående med en liten tös måste va en jävulskt bra ”gubbe”  o på den vägen ere.

Våran åldersskillnad är 14 år och det är absolut inget som varken jag eller hon tänker på.

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev C-dude:

En gång i tiden så var jag gift med en betydligt yngre dam. Det funkade bra tills hon tyckte att kompisarna var viktigare än man o barn. 

Jag gick ut på den fria marknaden ( nätet )

Det blev en hel del olika datingsiter  ( svenska o icke svenska )och vad som slog mig var att damerna som var runt min ålder var ordentligt skröpliga. 

visst, ja e ingen skönhet med 6pack på magen men visst,, smårynkor runt ögona har väl dykt upp o magen kunde ha en bättre  förbränning ,, så urvalet kanske minskade något. Har man dessutom ett barn på nästan 3 år så minskar det ännu mer. 

Sen var det Hon,, hon som faktiskt tyckte att en man som nästintill är ensamstående med en liten tös måste va en jävulskt bra ”gubbe”  o på den vägen ere.

Våran åldersskillnad är 14 år och det är absolut inget som varken jag eller hon tänker på.

 

 

 

C;D

Vackert!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/17/2020 at 5:55 PM, Tekkor said:

 

Man kan ha samma intressen trots åldersskillnaden, ja det är sant. Men hur fungerar det tex med att springa halvmaran och annat fysiskt krävande?

Se där, ja förutom att om du skall skriva på feministisk svenska får du göra det fullt ut.

"Om hennar är vuxna så har hen väl laglig rätt att välja själv oberoende av vad andra hen anser,  hen eller inte."

På traditionell svenska blir det.

"Om man eller kvinna är vuxen så har man väl laglig rätt att själv välja oberoende av vad andra anser, vare sig det är ens dotter eller inte."

 

Visst är det så, har inte påstått att annat, men de som föredrar stor åldersskillnad har dåligt med argument varför det är så bra med det valet. Var bara lite nyfiken på vad för fördelar ni ansåg er ha fått av ert partnerval.

 

Sen var väl TS fråga inte vad som var en legal åldersskillnad utan det var väl mer vad som var moraliskt okey.

Jag ska försöka mig på en sammanfattning av tråden:

 

- Man ska vara jämnårig för då kan man typ springa halvmaran tillsammans.

- Man ska ha liknande intressen för då kanske båda gillar att springa och då kan man ju typ springa halvmaran tillsammans.

- Man bör ha liknande religion, eller i alla fall bör hon inte vara muslim, för inte fan springer muslimer halvmaran.

- Man bör ha liknande utbildning, uppväxt och värderingar; inte alla jävlar vill springa halvmaran.

- Man bör ha samma kroppsform; trots allt ingen vits att springa halvmaran tillsammans om man inte springer lika fort.

 

Bäst är det om man har en bror i liknande ålder och allra bästast givetvis om man har en enäggstvillingsbror; då är det bara att slå till och gifta sig med honom på en gång  😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
5 timmar sedan, skrev Atom:

Jag ska försöka mig på en sammanfattning av tråden:

 

- Man ska vara jämnårig för då kan man typ springa halvmaran tillsammans.

- Man ska ha liknande intressen för då kanske båda gillar att springa och då kan man ju typ springa halvmaran tillsammans.

- Man bör ha liknande religion, eller i alla fall bör hon inte vara muslim, för inte fan springer muslimer halvmaran.

- Man bör ha liknande utbildning, uppväxt och värderingar; inte alla jävlar vill springa halvmaran.

- Man bör ha samma kroppsform; trots allt ingen vits att springa halvmaran tillsammans om man inte springer lika fort.

 

Bäst är det om man har en bror i liknande ålder och allra bästast givetvis om man har en enäggstvillingsbror; då är det bara att slå till och gifta sig med honom på en gång  😉

Hand i handske eller nått?Skitsaksamma,det jag tänkte fråga om är hur långt är en halvmara?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev jlh66:

Hand i handske eller nått?Skitsaksamma,det jag tänkte fråga om är hur långt är en halvmara?

Hälta av en helmara

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...